וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו את הדבר הנכון

שגיא ניר

19.3.2007 / 21:01

ההחלטה להשאיר את החוק הרוסי עונה נוספת גרמה לשגיא ניר לנשום לרווחה. הצעד הקטן של מנהלת הליגה הוא צעד גדול לכדורסל הישראלי

הרבה צרות אסף איתו הכדורסל הישראלי בשנים האחרונות. הנבחרת הלאומית הלכה והידרדרה, מכבי תל אביב הפכה לאימפריה אירופית וכלכלית בעוד שאר קבוצות הליגה קמלות, הכדורסל הישראלי הוצף בגדודים של שחקנים זרים ולקהל הישראלי נמאס. הוא נשאר בבית. רק העוף המוזר ששמו החוק הרוסי, שחייב שיתוף שני ישראלים על המגרש והיווה תקווה להתפתחות הדרגתית בייצור שחקנים ישראלים ובהזדהות והעניין מצד הקהל, הפך בקיץ הקודם לסוג של ציפור דרור בעולם שחור.

כשמנהלת הליגה, מצוידת בטיעוני דמה של שיווקיות על חשבון ישראליות ושכר הישראלים כתירוץ למידורם, החליטה לוותר על החוק ולהגדיל את מכסת הזרים בליגה למספר הגדול בה מאז ומעולם, החלטנו בוואלה! ספורט לא לשבת בחיבוק ידיים. אם התקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה, אנחנו ננבח את זעקתו של הכדורסל הישראלי. לפני שזה ייעלם סופית מהמפה.

חוק השריון, שחייב ארבעה שחקני כדורסל בעלי תעודת זהות כחולה על כל פרקט, אמנם הפך את המאמנים לאנתרופולוגים ואת משימת החילוף למערכה בשלושה חלקים, אבל איפשר לשחקנים כמו עמית בן דוד, גיא פניני, רביב לימונד, גוני יזרעאלי, יובל נעימי ועוד רבים אחרים להפוך משחקנים משלימים במקרה הטוב, למובילי קבוצות ומשניי קצב. את הפירות לכך עוד נקצור בשנים הבאות.

הכדורסל שלנו, כמו התרבות הישראלית כולה, הפך בשנים האחרונות לזירת היאבקות של עסקנים. נושאים מהותיים כמו ספורטיביות, תחרות ושייכות נותרו מאחור, ואת מרבית תשומת הלב משכו קוקטיילים מצועצעים ומסיבות עיתונאים מפוארות מצד אחד, ואיומי השבתה מן הצד השני. טוב עשתה מנהלת הליגה שהחליטה על השארת החוק על כנו לעונה נוספת, גם אם מאחורי ההחלטה עומדים ככל הנראה שיקולים כלכליים הקשורים לנזק שהיתה גורמת השבתת הליגה – צעד יאוש לגיטימי שתיכנן ארגון השחקנים, שחבריו הרגישו כמי שעתידם המקצועי, כמו גם עתיד הענף כולו, צועד על פי תהום.

בערב בו מודיעה מנהלת הליגה גם על מכירת זכויות השידור של ליגת העל בסכום של כמעט 6 מיליון דולר, נותר לנו רק להצדיע לה. העובדה ששידורי הכדורסל חוזרים בעונה הבאה להיות נחלת הכלל, רחוק ככל האפשר מההפקה הגזלנית והחובבנית של חברת צ'רלטון, היא כבר בונוס מיוחד.

גזירת העלמת החוק הרוסי נדחתה בשנה אחת, אבל הכדורסל כחול לבן עדיין רחוק מרפואה שלמה. זרים מוזרים ומצחיקים עדיין נוחתים פה מדי שנה ומתחלפים ביניהם עד לחודש מאי, מחלקות הנוער לא זוכות ליחס ראוי ולא מצמיחות שחקנים, ועל השליטה האוטוריטרית של הממלכה הצהובה ביובל האחרון כבר כתבו אחד או שניים לפני. ובכלל, משחק ליגת על לעיני מאות בודדות של צופים לא מסייע בספיגת החוויה המרגשת - אבל גם את רומא לא בנו ביום אחד. הצעד הקטן של מנהלת הליגה הוא צעד גדול לכדורסל הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully