וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש מכיוון מזרח

אמיר ציפורי

19.3.2007 / 12:16

AL מזרח: בוסטון בהיסטריה, טורונטו מנסה לעשות קולות, בולטימור וטמפה ביי שוב יסריחו, והיאנקיז הורידו קצת פרופיל. רק קצת

בית המזרח של האמריקן ליג מספק כל שנה הרבה כותרות בעיקר בשל היריבות עתיקת היומין בין הרדסוקס ליאנקיז. תזרקו פנימה הרבה מאוד כסף, מכרזים על מגישים יפנים ואיירוד, וקיבלתם מעט מאוד תשומת לב שנשארת כל שנה ליתר הקבוצות בבית. אלא שטורונטו מאיימים כבר שנה שניה ברציפות להפוך את המפלצת לתלת-ראשית ובבולטימור מנסים להרים את הראש עד כמה שאפשר. בטמפה ביי לעומת זאת מנסים בעיקר למצוא כסף כדי לשלם משכורות.

ניו יורק יאנקיז

מאזן ב 2006: 65:97

הצטרפו: אנדי פטיט, קי איגאווה, דאג מינטקביץ', לואיס ויזקאינו, ג'וש פלפס

עזבו: גארי שפילד, רנדי ג'ונסון, ג'ארט רייט, טניון סטרוץ

בשנים האחרונות איזון קבוצתי הוא לא החלק החזק של היאנקיז. לא הרבה מגישים יכולים לעמוד בלחצי התפוח הגדול, ונראה שהיאנקיז החתימו את כולם בשנים האחרונות. ג'ף וויבר, חאווייר ואסקז, ג'ארט רייט, קרל פבאנו ואפילו רנדי ג'ונסון הגדול לא יזכרו את המעבר שלהם בברונקס כמוצלח במיוחד. הפעם הלכו בניו יורק על בטוח והחזירו לסיבוב נוסף את אנדי פטיט, אחד מאבני היסוד של הקבוצה המעוטרת של סוף האלף השני. יחד עם וואנג ומוסינה ליאנקיז יש שלישיה פותחת סבירה. אם איגאווה יכנס טוב למשבצת הפותח הרביעי ופבאנו ישאר בריא יותר מעשר דקות, אולי נראה סוף סוף יציבות בברונקס במקום תחנת רכבת.

פטיט אמור לשמש גם פתיון לידידו הטוב רוג'ר קלמנס, במידה והלז יחליט להגיש השנה. הבולפן ייסמך כמו תמיד על אחד הקלוזרים הטובים בהיסטוריה, מו ריברה, ואת סטרץ שעזב אמור להחליף ויזקאינו. על ההתקפה אפשר לומר שזה אולי הליינאפ היחיד בליגה שיכול לאבד תותח כמו גארי שפילד בלי להחסיר פעימה. ג'יטר חוזר מעונה בקליבר של MVP, איירוד חייב עונה טובה כדי להשתיק את המבקרים, ג'יאמבי יקבל בלעדיות על עמדת החובט המיועד, ואם בשנה שעברה זה היה המפציצים פלוס קאנו, השנה כבר אף אחד לא יזלזל בצעיר המוכשר. יוצא הדופן השנה יהיה דאג מינטקביץ', שהובא כדי לספק קצת הגנה בבסיס הראשון, עמדה בעייתית ביאנקיז בשנים האחרונות.

תחזית: בשנה האחרונה כנראה של ג'ו טורה בברונקס, היאנקיז ירצו ודאי לשחזר את מה שעשו כשרק הגיע לקבוצה לפני יותר מעשור. אלא שבלי פותח טוב נוסף (קלמנס?) קשה להאמין שזה יקרה.

טורונטו בלו ג'ייז

מאזן ב 2006: 75:87

הצטרפו: פרנק תומאס, ג'ון תומסון, טומו אוקה, ויקטור זמבראנו, מאט סטיירס

עזבו: טד לילי, ג'סטין ספייר, בנג'י מולינה

פרשנים רבים הרימו גבה בפגרה הקודמת לגבי סכומי העתק ששילמו בטורונטו לאיי.ג'יי. בארנט ובי. ג'יי. ריאן. אלא שאחרי הפגרה הנוכחית, החוזים הללו נראים פתאום כמו מציאה (לשם השוואה, גיל מש חתם בקנזס סיטי על אותו סכום שנתנו הג'ייס לבארנט). הסיבה לפתיחת הארנק בשנה שעברה הייתה נסיון להשתוות ליאנקיז והרד סוקס במאבק על ראשות הבית. אפשר להגיד שהניתוח הצליח (מקום שני בסיום העונה) אבל החולה מת (אין פלייאוף).

השנה שינו הבלו ג'ייז כיוון מעבר לגבול הצפוני והשקיעו דווקא בהתקפה - פרנק תומאס שהחיה את הקריירה שלו באוקלנד ישדרג הרכב שנראה אימתני גם בלעדיו. ורנון וולס שחתם על חוזה חדש ושמן, טרוי גלאוס המפציץ הכבד ואלקס ריוס שחוזר אחרי חצי שנת פריצה מהווים איום תמידי על כל חוליית מגישים.

הרוטציה מתחילה הכי טוב שאפשר עם רוי האלאדיי המצוין, מתערערת קצת עם בארנט הבלתי יציב ונעלמת כמעט לחלוטין אחריהם – העזיבה של טד לילי השאירה חור גדול מהפותח השלישי ואילך שכל מיני מגישים בשקל וחצי ינסו למלא. הבעיה הזו אפילו יותר חמורה כיוון שבבולפן אין כמעט זרועות אפקטיביות שיוכלו לגשר בין הפותחים לבין הקלוזר המשובח בי. ג'יי. ראין.

תחזית: ויקטור זמבראנו נותן עונה של סיי יאנג ופרנק תומאס דופק 45 הומרים בלי להיפצע כל העונה. במקביל ייחתם הסכם שלום כולל במזרח התיכון.

בוסטון רד סוקס

מאזן ב 2006: 76:86

הצטרפו: דייסוקה מאטסזוקה, ג'יי. די. דרו, חוליו לוגו, ברנדון דונלי, ג'ואל פיניירו

עזבו: טרוט ניקסון, מרק לורטה, קית' פולק

השנה שעברה התחילה מצוין עבור הרד סוקס אבל הסתיימה רק במקום השלישי בבית, ותפילה של האוהדים וההנהלה שכל השחקנים רק יגיעו *חיים* לסיומה. צבר פציעות בלתי יאומן (ביניהן בעיות לב של אורטיז וסרטן לג'ון לסטר) גמר לבוסטון את העונה מוקדם מהצפוי וההנהלה השקיעה הרבה מאוד כסף בפגרה כדי לנסות ולודא שהסיום כזה לא יחזור על עצמו.

השם החם בסביבה הוא המגיש היפני מאטסזוקה, דייסי-קיי בשבילכם, שמעבר לאובססיביות היפנית המוכרת מעורר גם הרבה עניין מבית בשל הסטאף הקטלני שלו. שילינג, בקט וווייקפילד חוזרים לעוד שנה ואת המקום החמישי ברוטציה ימלא נכון לכרגע ג'ונתן פפלבון, אחד הקלוזרים הכי טובים בליגה בשנה שעברה. הישארותו בתפקיד זה לאורך זמן תלויה הן בהצלחתו והן במציאה של קלוזר חדש. התפקיד פתוח לתחרות אם כי בעיקרון הוא מיועד לג'ואל פיניירו, שהצטרף העונה ועושה דרך הפוכה מפותח לסוגר. גם ברנדון דונלי יכול לזכות בתפקיד וגם טימלין שכבר שלח ידו במעל מדי פעם בשנים האחרונות.

גם בהתקפה לא חסכו הרדסוקס כסף והביאו עוד שורטסטופ חדש (מה יש בעמדה הזו שכל כך קשה למלא בפנוויי? אולי קללת איירוד?), הפעם את חוליו לוגו, וכן החתימו על חוזה שמן את הפצועה האנגלית ננסי (המכונה גם ג'יי. די.) דרו. אבל מה שהרד סוקס באמת זקוקים לו זה חזרה לכושר משחק מלא של אורטיז ומני, ועל זה תקום ותיפול התפוקה של ההתקפה הזו.

תחזית: לא מעט סימני שאלה אופפים את הקבוצה, אבל בהנחה שמזל הביש הסתיים עם תום העונה הקודמת ואם הקבוצה תצליח איכשהו להתחבר במהלך העונה, אללה יוסתור על שאר הקבוצות בבית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בולטימור אוריולס

מאזן ב 2006: 92:70

הצטרפו: אוברי האף, דניס באעז, ג'ארט רייט, צ'אד ברדפורד, סטיב טראקסל

עזבו: רודריגו לופז, דייויד ניוהאן, לה טרוי הוקינס, ראס אורטיז

האוריולס חתמו קבע על המקום הרביעי בבית הזה, וכרגע לפחות קשה לראות איך האקסיומה הזו תשתנה בשנים הקרובות. ההנהלה היתה פעילה מאוד בפגרה, אך למרות זאת נראה שהמצרך הכי נדרש בבולטימור היה ונשאר הגשה פותחת. אריק בדארד בהחלט כשיר להובלה, אבל לא ברור בדיוק את מי. קריס בנסון גמר את העונה עוד לפני שהיא החלה ובמקומו הוחתם במהלך בזק סטיב טראקסל הותיק. דניאל קבררה בילה חלקים נבחרים מהעונה שעברה במיינורס בשל העובדה שהוא מוליך חובט אחד לפחות על כל אחד שהוא פוסל וג'ארט רייט מתקשה להחזיר את הקריירה שלו לדרך המלך. היידן פן ואדם לואן הצעירים יקבלו בודאי אף הם צ'אנס לתרום. כריס ריי הצעיר עשה עבודה טובה כקלוזר ואליו יצטרפו השנה דניס באעז האניגמטי וצ'אד ברדפורד הותיק והיציב.

התקפה לא חסרה לאוריולס, ורוב הליינאפ בראשותו של מיגל טחאדה המצוין יכול לעשות נזק בכל מיני צורות. השנה הצטרף אליהם גם אוברי האף האנדר-אצ'יבר. אם בבולטימור ישכילו להעלות לו את המוטיבציה ולהווציא ממנו את המקסימום, יתכן שלא יצטרכו שם בכלל הגשה.

תחזית: היות ואני במצב רוח הרפתקני נהמר על סיום במקום בין השלישי לחמישי בבית.

טמפה ביי דוויל רייז

מאזן ב 2006: 101:61

הצטרפו: אקינורי איאמורה

עזבו: אף אחד משמעותי

על המחויבות של טמפה ביי להצלחה ניתן להבין ממיעוט המהלכים שנעשו שם בפגרה אחרי עונה מזעזעת של מעל 100 הפסדים. נכון שכסף אין, אבל אפשר לפחות לנסות (שמעתי שסמי סוסה, למשל, חתם על חוזה מיינורס). הרוטציה בנויה מסקוט קאזמיר ואחרים, החובטים מקארל קרופורד ואחרים (אחד מהם דלמון יאנג שנחשב לאחד הצעירים המבטיחים בליגה) והבולפן מסת' מקלונג וחבל שלא אחרים.

תחזית: עוד מאותו דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully