וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תכניסו אותם להיכל

רונן דורפן

18.3.2007 / 12:42

לא שבהיכל התהילה של הבייסבול יש ל"ו צדיקים, אבל חוטאים כמו פיט רוז ומארק מגווייר לא צריכים להיכנס. מתוך הבלוג של דורפן

פיט רוז, בעל שיא החבטות בבייסבול, שמועמדותו לבחירה להיכל התהילה של הענף לא יכולה לעלות בגלל שהושעה בגין פרשת הימורים, הודה שלשום (שישי) בראיון, שאכן הימר מדי ערב על תוצאות הבייסבול של קבוצתו, כשאימן את סינסינטי, לאחר קריירה מזהירה בה כשחקן. באיחור גדול מאד הוא גם הסכים עם ועדת החקירה שהוקמה בשעתו לבדיקת הנושא. התירוץ הנוכחי שלו הוא שתמיד הימר בעד קבוצתו משום שהאמין בה. רוז אמר שכיום כבר לא כל כך אכפת לו אם ייבחר, אבל צריך לבחור אותו כי הוא שגריר מצויין של המשחק. הוא גם אמר שהוא חושב שזה לא בסדר שהגוף הבוחר דחה ברוב גדול את מועמדותו של מרק מגווייר. כתבתי על כך בעבר, מגווייר לא נבחר משום שהוא מואשם בשימוש בסמים ולא עונה להאשמות.

רוז ממחיש למה הספורט האמריקאי לא צריך לבחור בו או במגווייר להיכל הזה בשלב הזה. עבור הישגים בספורט יש הרבה מאד תגמול. יש אליפויות, יש מעמד חברתי ויש כמובן הרבה כסף. כל אלו שייכים לרוז וגם למגווייר בזכות. אבל ענפי הספורט האמריקאים מקיימים רמה נוספת של תגמול לשחקנים אגדיים: בחירה סמלית להיכל תהילה שקיים בכל ענף.

זה לא שהיכל התהילה של הבייסבול מכיל בתוכו בדיוק את ל“ו צדיקים. יש בו אנשים ראויים כמו ג‘קי רובינסון ופי.ווי ריז שסייעו להסיר מחסום הגזע בבייסבול. האנק גרינברג וטד וויליאמס שעשו שרות מזהיר במלחמת העולם השניה. סנדי קופקס שהיה משמעותי מאד להיסטוריה של יהדות ארצות הברית. וגם קאל ריפקן וטוני גווין שנבחרו לאחרונה והייתה להם אתיקה ספורטאית מהמעלה הראשונה. ויש בתוכם אנשים לא מושלמים. מבייב רות‘ השתיין, ג‘ו דימאג‘יו עם חבריו המאפיונרים ועד טיי קוב שהיה ממש איש נקלה ושונא אדם. צדיקות היא לא אלמנט של גדולה בספורט.

אבל היכל התהילה בבייסבול, שלרוב בוחר את חבריו רק על פי הישגים ספורטיביים, רשאי לא להכיל בתוכו את מי שדרדרו את התדמית של המשחק. תפקידו הוא לא לקבוע תוצאות של תחרויות ספורטיביות אלא תפקיד תדמיתי בקידום המורשת של המשחק. ועל פי התפקיד המצומצם הזה הוא רשאי וכנראה צריך לא לכלול בתוכו את מגווייר ורוז. לאו דווקא בגלל הימורים או שימוש בסמים. על אלו ייתכן כי ניתן לסלוח בנסיבות מסויימות. אלא דווקא בגלל ההכחשה וההתפתלויות סביב הפרשיות שלהם. זכותו של מגווייר לשתוק. לא להפליל את עצמו או לא להיגרר לתביעות דיבה. לאף אחד אסור להעניש אותו לתבוע אותו להרחיק אותו ללא הוכחות ראויות ברמה השיפוטית. אבל על אף אחד אין חובה לכבד אותו כמי שתרם למורשת של הספורט הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully