וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם עד סוף החודש, או השבתת הסיבוב השלישי"

שגיא ניר

18.3.2007 / 13:09

המבוי הסתום במו"מ על החוק הרוסי עשוי להביא להחלטה חד צדדית מצד מנהלת הליגה, ניר אלון וארגון השחקנים מציבים אולטימטום

אחרי שתי ישיבות כושלות, מתחילים במנהלת הליגה וארגון שחקני הכדורסל להבין כי הדרך להסכם לגבי עתידו של החוק הרוסי לא תהיה קלה. בשלב הזה, בו הגיע המשא ומתן למבוי סתום, מתכננים הגופים פעולות חד צדדיות מצידם.

נציגי מנהלת הליגה העלו בפגישה האחרונה עם ארגון השחקנים הצעה לשלוש שנים, לפיה בשנה הראשונה ימשיך החוק הרוסי במתכונת הנוכחית, ובשנתיים שלאחר מכן תיושם "תכנית קופל", לפיה יוכלו ארבעה שחקנים זרים לשחק בו זמנית, ומספר הזרים הרשומים בכל קבוצה לא יוגבל. ארגון השחקנים, המתעקש על שני ישראלים על המגרש, סרב להצעה.

מחר (שני) יתכנס דירקטוריון מנהלת הליגה לישיבה בה יעודכנו החברים במצב המשא ומתן, וייתכן כי יתקבלו בה החלטות גורפות בעניין, ללא שיתופו של ארגון השחקנים. ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים, מאיים כי החלטה חד צדדית מצד המנהלת תביא להשבתת ליגת העל, ואף מציב אולטימטום.

"אם לא נגיע להסכם עם המנהלת עד סוף החודש, או שתהיה החלטה חד צדדית של המנהלת, נמליץ לשחקנים הישראלים להשבית את משחקי הליגה החל מתחילת הסיבוב השלישי", אומר אלון. "אנחנו לא רוצים להגיע להשבתה, אבל כנראה שאין ברירה אחרת".

על פי ההסכם הקודם בין ארגון השחקנים ומנהלת הליגה, אמורים הצדדים להגיע לסיכום מחודש עד סוף חודש מרץ. בארגון השחקנים חוששים כי סחבת במשא ומתן לאורך החודשיים הקרובים תקטין את יכולת ההרתעה שלהם, קרי שביתה של השחקנים הישראלים. השחקנים ייפגשו ביום שני הבא לאסיפה במשרדי ארגון השחקנים, ובה אמורה להתקבל החלטה על הכרזת סכסוך עבודה ב-28 במרץ. על פי התכנית, יופיעו השחקנים לאימונים אך ישביתו את המשחקים מרגע כניסת השביתה לתוקף שבועיים אחר כך. המשמעות: משחקי הסיבוב השלישי, שייפתחו ב-16 באפריל, עלולים להתקיים ללא השחקנים הישראלים.

אלון טוען כי עמדת ארגון השחקנים זוכה לרוב בקרב ראשי קבוצות ליגת העל, ובהן מכבי תל אביב והפועל ירושלים. "קופל מדבר בשם ראשון לציון ואליצור אשקלון, ואולי גם גבעת שמואל, קבוצות שרוצות להוריד את רמת השכר של הישראלים, אבל אין לו תמיכה משבע קבוצות אחרות שמעוניינות להשאיר את המצב הקיים. גם מכבי וירושלים מסתדרות מצוין עם החוק הרוסי שמביא לידי ביטוי את היכולת של הישראלים שלהם, וחמש האחרות על אחת כמה וכמה".

"הוכח השנה שהשחקן הישראלי תורם למשחק בכל האספקטים והמעמד שלו שודרג משמעותית, וזה לא עומד בסתירה לרצונות של המנהלת", מסכם אלון. "ישראלים על המגרש רק יביאו להגברת התחרות, כמות הקהל וההזדהות שלו. שקופל יידע שהוא לא יכול להמר על עתיד השחקנים הישראלים - זו החלטה קריטית לעתיד הכדורסל הישראלי ולא ניתן לה לעבור כי אנחנו לא סומכים על הבטחות אלא רק על הסכמים חתומים".

ממנהלת הליגה, שהדירקטוריון שלה יתכנס לישיבה ביום שני, נמסר בתגובה: "אין למנהלת הליגה רצון להתעמת עם מי מנציגי השחקנים. נהפוך הוא, המנהלת מתכוונת לפעול למען השחקנים הישראלים על ידי הכרזת על הענקת מלגות כספיות לשחקנים מצטיינים ועל ידי מימוש רעיונות נוספים כגון: חובת של מינימום שחקנים ישראליים שירשמו בטופס המשחק והענקת תנאים סוציאליים לשחקנים לתקופה ארוכה. מנהלת הליגה תראה בעין חיובית את התפתחות השחקן הישראלי, קידומו, והטבת תנאיו בכפוף לרצון הקבוצות והנהלותייהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully