וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשדוד חזרה למקומה הטבעי

יואב ויכסלפיש

18.3.2007 / 15:17

מי אחראי להידרדרותה של הקבוצה המבטיחה למרכז הטבלה? מכת פציעות, היעדר עומק בספסל, שחיקה וכמובן השופטים

מ.ס. אשדוד הייתה עד לא מזמן ההפתעה הנעימה של הליגה. הקבוצה האטרקטיבית התבססה על שחקני בית, והשיגה רצף ניצחונות מרשים שהצמיד אותה לבית"ר ירושלים עד אמצע ינואר. חסרונו של יוסי מזרחי, שעזב במחזור החמישי, לא הורגש, ואלון חזן הפך לדמות פופולרית על הקווים ובתקשורת למרות חוסר נסיונו. היום היא רק במקום השישי, ולא בטוח שזה סוף הנפילה, שעלולה להסתיים במקום השמיני.

אבל לאורך זמן התברר שהנוסחה לא עובדת. אומנם משולש החוד הולצמן-שריקי-עזרן המשיך להבקיע, אבל ההגנה ספגה בצרורות. גורה טל לא תיפקד בלשון המעטה, והניסיונות של חזן (ו/או האילוצים) לשנות את הרביעייה ההגנתית הקבועה (אלקריף, טל, גונזאלס, טובול) לא הוכיחו את עצמם. אושרי אלפסי ואייל אלמושנינו נכשלו במשחק ההוא בטדי (2:0), ותומר חליבה, שנרכש בסוף חלון ההעברות, נפצע תוך חודש, וגרם לקאמבק של אלקריף. חזן עבר נגד בית"ר ירושלים בסיבוב השלישי לשלושה בלמים ושני מגינים תוקפים (אלקריף וצ'וקול), ואשדוד שלטה במשחק אבל הסתפקה במחמאות וטענות לשופט לירן ליאני אחרי התיקו 1:1.

הזרים לא תורמים. גם לא גוסו גוסו

נחזור לאילוצים. לאשדוד אין סגל עם מספיק מחליפים בעמדות קריטיות. חסרונו של דוד רביבו בעמדת הקשר המרכזי מורגש היטב. בסיבוב הראשון החליף אותו מנור חסן, ששוחרר ומחמם את הספסל של הכח. לאשדוד אין חלוץ מחליף ברמה סבירה, עם כל הכבוד למשה בן לולו מהנוער, שהזמן שלו עוד יגיע. רביבו נפצע והושבת לתקופה ארוכה, וכמוהו עידן מליחי, שירד לספסל עם הגעתו של ז'אן ז'אק גוסו גוסו.

הקשר מחוף השנהב עשה הרבה רעש, מה עוד שהיה לו בקיץ רומן עם מכבי ת"א. בינואר זה נראה כמו שידוך מוצלח אבל ההתלהבות נמוגה ככל שהזמן חלף. אשדוד היא הקבוצה היחידה שלא נהנתה משערים של הזרים. ככה זה כששלושה משחקים בהגנה (אג'יי, גונזאלס וטל) ואחד בקישור (גוסו גוסו). הסנגלי דאודה דיוף בקושי ראה דשא העונה וממילא הוא לא מיועד לתקוף.

"אשדוד מועמדת כל עונה למקומות 4-8", אומר מקורב לקבוצה, "כדי לצאת מהמשבצת הזו היא צריכה להתעלות ולחכות לנפילה של שתי גדולות לפחות. זה מה שקרה לפני שנתיים. מכבי והפועל ת"א ובית"ר עברו עונות חלשות, וכך הגיעו מכבי פ"ת ואשדוד לגביע אופ"א. לאשדוד אין אופי של קבוצה גדולה, כי היא אף פעם לא הייתה כזו. בהתחלה חזן הלהיב את השחקנים שהתאמצו מעל ומעבר, אבל זה נגמר. לא משנה איך העונה תיגמר, אין לי ספק שחזן יישאר המאמן". מקום רביעי מוביל לאינטרטוטו ובסיטואציה מסוימת ישירות לגביע אופ"א, וזו כרגע המטרה של הקבוצה שמרוחקת ממנו ארבע נקודות בלבד.

ועכשיו תור חבר ההנהלה רפי נידם לענות למקטרגים: "אתם בתקשורת ניפחתם את גוסו גוסו ואסור לשפוט אותו לפי המשחק של אתמול. כשכל הקבוצה לא טובה, אל תצפה מבודדים להיות טובים. אתמול היה יום גרוע שלנו. המשקל של אשדוד בכדורגל הישראלי הוא בינוני ומטה. עשינו סיבוב ראשון מדהים שיצר המון ציפיות. היו משחקים מעניינים עם הרבה שערים. הסיבוב השני היה חלש ועצר את המומנטום".

"הפסדנו 8-10 נקודות מהשופטים, איתן היינו יכולים להיות בצמרת", המשיך נידם את התירוצים, "ברור שיש תחושת תסכול ופספוס. גוסו יהיה פה עוד שלוש שנים ומוקדם לשפוט אותו. לצערי יש חוסר סימפטיה כלפינו בהתאחדות, אבל זה עדיין לא זמן לסיכומים".

גם המאמן חזן לא מרים ידיים: "נותרו עוד שמונה מחזורים והרבה נקודות בקופה. המטרה היא עדיין אירופה. שיחקנו רע נגד מכבי ת"א והדבר בא לידי ביטוי בתוצאה. אם נשתפר בהמשך, יש לנו סיכוי טוב להצליח במשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully