וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופניים בערד: ניצחון משכנע לדרור פקץ

18.3.2007 / 6:45

ניצח בתחרות הבין לאומית באופני הרים, שהתקיימה בשבת בערד. אכזבה לאלופי ישראל ענבר רונן ושלומי חיימי, שסבל מנקר

התחרות הבינלאומית באופני הרים התקיימה אתמול (שבת) בערד במזג אויר סוער וגשום. דרור פקץ (סובארו-גארי פישר) הבינלאומי ממשיך בכושר הטוב, וזוכה בניצחון משכנע. ניצחון בכורה בנוער עילית לשגיא פיינשטיין מ-CCC בנוער עילית, ולקרן אקשטיין מ-TACC בנשים. אכזבה לאלופי ישראל, ענבר רונן שסיימה רביעית בשל תקלה טכנית באופניים, ושלומי חיימי שסבל מנקר.

בשעה 08:30 בבוקר בגשם שוטף הזניק השופט הבינלאומי ראדו פנייסקי מרומניה את התחרות. השריקה שלחה למעלה ממאה רוכבים, שהגיעו למרות תנאי מזג האויר הקשים, לשעה של לחימה על מסלול בוצי, חלק וקשה בשל הברד והגשם החזקים שירדו בימים האחרונים.

מזג האויר ותנאי השטח הקשים היו השחקנים הראשיים בתחרות מרתקת, זו שהוכיחה את רמת ואופי המתמודדים שנאלצו להתמודד עם שלוליות מים ותקלות טכניות רבות באופניים ולמרות זאת עשו כל מאמץ לנצח ולסיים את התחרות.

בקטגוריית העילית בלט החל מההקפה הראשונה דרור פקץ הבינלאומי, הרוכב במסגרת הקבוצה האמריקאית "סובארו –גארי פישר". פקץ, שרכב על אופניי שיכוח מלא (אופניים המצויידים בבולם קדמי ואחורי), הייטיב לנצל יתרון זה ופתח פער משמעותי כבר בירידה הגדולה של ההקפה הראשונה ואחר –כך בערוץ הנחל, פער שהלך וגדל לקראת הסוף. הוא חצה את קו הסיום וניצח בתחרות בזמן של 1:17:54, כאשר הוא מקדים בשלוש דקות את המנצח בקטיגוריית העילית נוער, שגיא פיינשטיין, ואת אלוף ישראל רותם ישי (TACC?) שסיים שני בקטיגוריה העילית.

פקץ אמר בסיום התחרות: "העובדה שהמסלול היה בגשם עשה לי טוב. הדבר הפך את המירוץ לאגרסיבי וקשה, הרגשתי טוב מההתחלה והצלחתי לבלום את ההתקפה של שלומי חיימי יחד עם ניצן מרגלית וניצן שפירא. אני בדיוק חוזר לאחר פציעה מתחרויות בקפריסין, ולכן הניצחון בא לי בהפתעה . לא חשבתי שאנצח כך, הניצחון חשוב לי חשוב מבחינת הניקוד הבינלאומי ומוטיבציה לקראת המירוצים הבאים".

פקץ חוזר לחו"ל בעוד 3 שבועות, כאשר יטוס למחנה אימונים בארה"ב ותחרות בת 4 ימים בארה"ב, לאחריה יחל את סבב גביע העולם בבלגיה .

בקטיגוריית נוער העילית הפתעה, כאשר הרוכב הצעיר שגיא פיינשטיין (CCC) לו זו השנה הראשונה בעילית ניצח את התחרות וגבר על אלוף ישראל שלומי חיימי, אשר הגיע במיוחד ממחנה האימונים בשוויץ לתחרות זו. חיימי אשר סבל מתקר בגלגל סיים רק במקום החמישי. שגיא ניצל עובדה זאת היטב ורכב מצויין לכל אורך המסלול, וסיים ראשון בזמן של 1:20:53. "זה ניצחון בכורה שלי והתחושה ממש מעולה, זו היתה תחרות קשה ושמח שיצא ככה", אמר שגיא בסיום.

המעידה של ענבר רונן

בקרב הנשים התחוללה דרמה, כאשר אלופת ישראל והמועמדת לניצחון, ענבר רונן, אשר הובילה לכל אורך התחרות סבלה מתקלה טכנית קשה בתחילת ההקפה האחרונה. ענבר, שהובילה בבטחה, ניסתה לתקן את האופניים במשך 10 דקות, וכאשר לא הצליחה השלימה את התחרות בריצה ע"מ לסיים ולקבל ניקוד עבור התחרות.

ענבר סיפרה באכזבה בסוף התחרות : "התחלתי מצויין את המירוץ, החזקתי יחד עם הגברים ובהפרש גדול מאוד משאר הרוכבות, בכניסה להקפה השלישית האחורי, נשבר לי המעביר האחורי של האופניים. ניסיתי במשך 10 דקות לתקן אותו ולחזור לתחרות ללא הצלחה, לכן העדפתי לרוץ עד קו הסיום ע"מ לנסות ולהציל נקודות דירוג . זה מאכזב, כי יכולתי בוודאות לנצח במירוץ אבל ממשיכים הלאה". ענבר טסה הלילה להמשך הקמפיין האולימפי שלה לתחרות E1 בקפריסין. קרן אקשטיין (TACC) הותיקה ניצלה את התקלה של רונן ודהרה לקו הסיום, כאשר היא מסיימת לאחר 1:17:49 ומקדימה בדקה וחצי את עידית שוב (CCC) , ניצחון זה מעניק לקרן 30 נקודות דירוג עולמי ותורם לקידום נבחרת הנשים.

תחרות רוכבים ערד 2007 – תחרות אופני הרים בינלאומית במסגרת ליגת "נביעות" באופני הרים, נערכה על-ידי עיריית ערד בשיתוף איגוד האופניים והיתה ע"ש איתמר איליה ז"ל שנהרג באסון השייטת בלבנון. תחרות זו היא ראשונה מבין סדרת התחרויות הבינלאומיות שמארגן איגוד האופניים, ומהווה חלק ממאמץ של האיגוד ליצור רצף של תחרויות בינלאומיות אשר ישיגו מספר מטרות בהם: קידום הרוכבים הישראלים ואפשרות לצבירת נקודות דרוג UCI , יצירת מסורת של תחרויות בינלאומיות בארץ וקידום תיירות רכיבה. תחרות זו מצטרפת לתחרות הבינלאומית המסורתית בסדום, כך שהשנה יערכו 2 תחרויות ובשנת 2008 מתוכננות 5 תחרויות בינלאומיות. מגמה זו מצטרפת להתמודדות איגוד האופניים על אירוח אליפות אירופה בשנת 2010 בישראל.

בסיום התחרות נערך טקס חלוקת גביעי ליגת "נביעות" באופני הרים לשנת 2006 ע"י יו"ר האיגוד, ד"ר יוני ירום, שציין כי "קיום תחרות ערד כתחרות בינלאומית והשתתפות של כ"כ הרבה מתחרים שהגיעו למרות מזג האויר, הם ההוכחה הטובה ביותר להתקדמות הענף וליגת 'נביעות'" . ד"ר ירום בירך את הרוכבים הזוכים ואיחל כי בשנה הבאה נזכה לרוכבים ישראלים על פודיומים בעולם.

התוצאות המלאות :

עילית גברים 4 הקפות

1:17:57 סובארו-גארי פישר פקץ דרור 1
1:21:36 TACC ישי רותם 2
1:22:51 רוכבי אשכולות גרואג איתי 3

נוער עילית 4 הקפות

1:20:53 CCC פיינשטיין שגיא 1
1:25:02 CCC מרגלית ניצן 2
1:25:55 TACC כהן נועם 3

נשים עילית 3 הקפות

1:17:49 TACC אקשטיין קרן 1
1:19:18 CCC שוב עידית 2
1:19:20 CCC היל נעמי 3

תוצאות נוספות:

אקספרט בוגרים – חן צחור- CCC
אקספרט מסטרס א' –איתי גרינבויים –GGG
אקספרט מסטרס ב' – אורי שגב CCC
אקספרט מסטרס ג' – אהוד מנור CCC
אקספרט נוער בנים – עדי זיידי- TACC
אקספרט קאדטים –עמוס נהוראי CCC
אפרוחים- איילון מילר- CCC
ילדים אביב יחזקאל – CCC
בוגרות – גיא פלמונטי –עצמאי
ספורט גברים -בן קרני- עצמאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully