וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר רב"טים

תומר כהן

16.3.2007 / 13:55

תומר כהן לוקח הפסקה ממחזור 2006 כדי לבחון את ההתפתחות של הרוקיס של 2005. מי הפתיע, מי איכזב ומי הצטיין?

הדראפט של 2006 לא סיפק יותר מדי כשרון ויכולת, אז ניצלנו את ההזדמות כדי לבחון מה קורה עם בציר 2005 האיכותי. מי שחקני השנה השנייה שהשתלטו על הליגה, אכזבו בגדול והשתחלו לחמישייה?

ההפתעות

מקום שלישי

האקים ווריק, ממפיס גריזליס (12.4 נקודות ב-52.3 אחוזים מהשדה ו-78 אחוזים מהעונשין, פלוס 4.5 ריבאונדים)

הפורוורד המבטיח מסירקיוז, שלקח אליפות עם כרמלו אנתוני ב-2003, זכה העונה להזדמנות חייו. לאחר שעלה בעונה שעברה מאחורי פאו גאסול ושיין באטייה, ניצל פציעה ממושכת של הראשון, וטרייד על השני, כדי לבסס את מעמדו בחמישייה. ווריק, שכונה בקולג' "הליקופטר" על שום מוטת הכנפיים הארוכה, הקפיץ את הממוצעים מהעונה שעברה (4.1 נקודות, 2.1 ריבאונדים ב-2005/6), ולא הוריד את הרגל מהגז גם לאחר חזרת גאסול (11.7 נקודות ו-5.1 ריבאונדים בממוצע בחודש מרץ). "בייבי גארנט" הוכיח העונה שהוא יותר מממלא מקום, ומפגין ידית משובחת שמציבה אותו במקום ה-16 בליגה באחוזי קליעה מהשדה. יחד עם הרוקיס רודי גיי וקייל לאורי הוא מהווה חלק מגרעין צעירים מבטיח שממפיס (מאזן 50:16, אחרונה בליגה) יכולה לבנות סביבו, רגע לפני שתבחר במה (טפו טפו טפו) את גרג אודן או קווין דוראנט.

מקום שני

מונטה אליס, גולדן סטייט ווריורס (16.7 נקודות ב-47 אחוזים מהשדה ו-75.3 מהעונשין, פלוס 3 ריבאונדים, 4.2 אסיסטים ו- 1.5 חטיפות)

אליס הגיח אאוט אוף דה בלו כאופציה התקפית של הווריורס (בעונה שעברה רשם רק 6.8 נקודות, 2.1 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים), אחרי כמה תצוגות יפות אבל נדירות בעונה שעברה. ההשתדרגות שלו העונה הייתה כל כך משמעותית - וד"ש לדון נלסון - עד שבגולדן סטייט מחפשים טרייד לג'ייסון ריצ'רדסון, קודמו במשבצת, ששווה 23 נקודות למשחק וטרם חגג יומולדת 26. אליס הינו גם החוטף ה-16 בטיבו בליגה. עם זאת, על מנת להפוך לכוח אמיתי בליגה, מונטה חייב לעבוד על השליטה שלו בכדור, כי הוא מצליח לאבד 2.95 כדורים במשחק (מקום 18 בליגה), כשלצידו בארון דייויס, שכשהוא בריא מכדרר 20 שניות כל התקפה. כך הפך אליס לעוד שחקן צעיר שקודם במפתיע על ידי נלי, ומכיוון שנבחר בסיבוב השני, יהפוך בקיץ הקרוב לשחקן חופשי מוגבל. מישהו מעוניין?

מקום ראשון

דייויד לי, ניו יורק ניקס (11.2 נקודות ב-60.6 אחוזים מהשדה ו-81.5 מהעונשין, פלוס 10.7 ריבאונדים)

כולם ידעו שלי טוב, אבל אף אחד לא ידע עד כמה. הבחירה האחרונה של הסיבוב הראשון בדראפט 2005 הוא אחד השחקנים היעילים בליגה. הוא שלישי באחוזי קליעה מהשדה, ושמיני בריבאונדים למשחק, והכי חשוב: מקום 33 במדד היעילות הכולל. לי עולה מהספסל בניו יורק מאחורי צ'אנינג פריי או ג'רום ג'יימס, בעוד אחת מההחלטות התמוהות של איזיאה תומאס, שכנראה מעדיף את האנרגיה שלו מהספסל. בכל מקרה, לפריי ולג'יימס המקום בחמישי לא עוזר יותר מדי. לי חגג באולסטאר עם 100 אחוז מהשדה ושיא של 30 נקודות ו-11 ריבאונדים במשחק הסופמורס נגד הרוקיס, ויכול להיות שבעוד שנה או שנתיים הוא יהיה שוב באירוע, רק הפעם במשחק של הילדים הגדולים באמת.

האכזבות

מקום שלישי

צ'נינג פריי, ניו יורק ניקס (9.7 נקודות ב-43.7 אחוזים מהשדה ו-81.5 מהעונשין, פלוס 5.4 ריבאונדים)

פריי סומן בעונה שעברה כהבטחה גדולה שגרמה לחצי ליגה להתקשר למשרד של תומאס, שכמובן סירב בנימוס בכל הזדמנות במקום למכור אותו בשיא היוקר. העונה הוא חסה בצל הפריצה של לי, וגם מהחמישייה וגם מהספסל - התפוקה תמיד דלה. הפורוורד-סנטר מאריזונה דורך במקום לעומת העונה שעברה (בה רשם 12.3 נקודות ו-5.8 ריבאונדים) למרות שהוא מקבל יותר דקות. מסתמן כי בעונה הבאה מקומם של לי ואדי קארי כפותחים בקו הקדמי של הניקס יהיה מסותת בבטון, וקצת עצוב שפריי, שהוצעו תמורתו אולסטארים, עלול להפוך לשחקן שישי במקרה הטוב.

מקום שני

שרונאס יאסיקביצ'יוס, גולדן סטייט ווריורס (6.8 נקודות ב-40.4 אחוזים מהשדה ו-90.5 מהעונשין, פלוס 1.2 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים)

שאראס עשה רושם כל כך טוב בעונת הרוקי שלו (7.3 נקודות ו-3 אסיסטים בממוצע בעונת 05/06), שנבחר למשחק הרוקיס באולסטאר של 2006 לפני חבר'ה כמו ריימונד פלטון משארלוט וחוזה קלדרון מטורונטו. אבל בעונתו השנייה ניכר כי הליטאי לא מתחבר לקצב של הליגה הטובה בעולם. הוא סופג עלבונות מהמאמן דון נלסון, ששם אותו בחמישייה ואז משאיר אותו על הספסל ל-48 דקות, והאקס הצהוב מבלה את זמנו לצד שבבי העץ של הספסל. ייתכן שרק אם ימצא שארונס את דרכו לטורונטו, עם אנתוני פארקר ואווירת יורוליג תומכת, יצליח לחזור לאיתנו ולהשיב את החיוך לפנים היפות של גברת יאסיקביצ'יוס.

מקום ראשון

סלים סטודמאייר, אטלנטה הוקס (6.3 נקודות ב-38.5 אחוזים מהשדה, 31.8 מהשלוש ו-88 מהעונשין, פלוס 1.1 ריבאונדים)

סטודמאייר איבד את הקרדיט שזכה לו בעונת הרוקי (9.7 נקודות) ותודות לנחיתה של פוינט גארדים ותיקים כספידי קלקסטון ואנתוני ג'ונסון, השארם שוטר ייאלץ לחכות להזדמנות הבאה שלו בסבלנות.

החמישייה

אנדרו בוגוט, מילווקי באקס (12.2 נקודות ב-55 אחוזים מהשדה, פלוס 8.8 ריבאונדים ו-3 אסיסטים)

הואסטרלי הולך ומתעצב בשקט בשקט לסנטר החמישי בטיבו בליגה (לפי מדד היעילות הכולל). הוא תשיעי בליגה באחוזים מהשדה, ו-19 בריבאונדים. ניתן לציין גם את השיפור בתפוקה שלו מאשתקד (9.4 נקודות, 7 ריבאונדים, 2.3 אסיסטים בממוצע ב-2005/6). מקומו של בוגוט בקו הקדמי של הבאקס נראה כה יציב, עד שבמוק דראפטים מנחשים כי אם מילווקי תבחר ראשונה, היא תיקח את קווין דוראנט במקומו של גרג אודן, משום שיש לה כבר סנטר צעיר ומבטיח בדמות האוזי הגדול.

דיוויד לי, ניקס

כל מילה מיותרת. לא היה גבוה לבן עם אף לריבאונדים כמו שלו מאז דייב קאונס, וההגנה הבלתי מתפשרת שלו מחפה על המגבלות של אדי קרי, בנאדם בגודל של שאקיל שהוריד בעונה שעברה פחות ריבאונדים מפול פירס.

מרווין וויליאמס, אטלנטה הוקס (12.7 נקודות ב-43.2 אחוזים מהשדה ו-82.9 מהעונשין, פלוס 4.8 ריבאונדים ו-1.9 אסיסטים)

וויליאמס גובר כאן על דני גריינג'ר מאינדיאנה, למרות שהתפוקה והאחוזים שלהם כמעט זהים. הסיבה היא פשוטה: מרווין צעיר מדני בארבע שנים. בן ה-20 השכיח כליל את פלופיות השנה הראשונה (8.5 נקודות, 4.8 ריבאונדים ב-2005/6), אבל כנראה שכבר לא יגרום לג'נרל מנג'ר בילי נייט להיראות כמו גאון על שוויתר על כריס פול בבחירה השנייה כדי להשיג וויליאמס.

דרון וויליאמס, יוטה ג'אז (17 נקודות ב-46.6 אחוזים מהשדה, 32.4 מהשלוש, 75.7 מהעונשין, פלוס , 9.2 אסיסטים)

וויליאמס עשה העונה את הבלתי ייאמן וצימצם את ההפרש במירוץ לסופמור העונה מכריס פול. ההצלחה האישית של הרכז הקשוח כוללת מקום שני באסיסטים אחרי סטיב נאש ומקום 39 ביעילות הכוללת בליגה. השיפור האישי גם הוביל להצלחה קבוצתית יפה, והג'אז מסתמנים כקבוצה שאף אחד לא רוצה לפגוש בפלייאוף. צריך לבדוק במספרים של שנה שעברה כדי להבין (10.8 נקודות, 4.5 אסיסטים) עד כמה בדיוק וויליאמס התפתח אחרי שהתאמן בקיץ עם ג'ון סטוקטון, השיל כמה קילוגרמים וייצב את הידית. הוא איבד קצת מהחדות מהשלוש (בעונה שעברה צלף ב-42.1 אחוזים מאחורי הקשת) אבל זה באמת הפגם היחיד שניתן למצוא במשחקו העונה.

כריס פול, ניו אורלינס/אוקלהומה סיטי הורנטס (17.2 נקודות ב-43.4 אחוזים מהשדה ו-80.9 מהעונשין, פלוס 8.8 אסיסטים, 4.1 ריבאונדים ו-1.9 חטיפות למשחק)

CP3 היה קרוב להיות אולסטאר כרוקי (16.1 נקודות, 7.8 אסיסטים למשחק ב-2005/6), ופיספס את הזימון בעונה השנייה בגלל פציעה, אבל ממשיך ללחוץ על הגז כשההורנטס (36:28, מקום 11 במערב) נאבקים על הכרטיס האחרון לפלייאוף. פול אחראי לתחיית הקריירה של טייסון צ'נדלר, ולמרות רגליים עייפות מהמונדובאסקט, עודו מוליך את הצרעות כמו שפרנצ'ייז פלייר אמיתי אמור לעשות. הרכז רביעי באסיסטים, מחזיק ביחס האסיסטים-איבודים השישי בטיבו (3.43), נמצא במקום ה-18 בחטיפות, והוא השחקן ה-28 בליגה בדירוג מדד היעילות הכולל. הוא די טוב כבר עכשיו, אז עוד כמה נותר לו להשתפר?

חמישייה שנייה: ג'ארט ג'ק מפורטלנד, ריימונד פלטון ושון מיי משארלוט,, ריאן גומז מבוסטון וצ'אנינג פריי מניו יורק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully