וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי זומר ניצח בתחרות STORM RIDER

14.3.2007 / 17:19

הדוקטורנט לגיאו-פיזיקה זכה בתחרות שנערכה בתנאי סערה בחוף בת גלים בחיפה, שם הראו הגולשים ביצועים על גלים גבוהים

אחרי ציפייה של שלושה שבועות נערכה תחרות גלישת הרוח על גלים הגדולה של השנה. התחרות שהתקיימה בבת גלים היא מסורת של כ-6 שנים, בהן גולשי הרוח הטובים בישראל ואף גולשים מחו"ל מחכים לסערה גדולה ונכנסים לים על מנת לגלוש על גלי הענק שחוף בת גלים מייצר. על מנת שהתחרות תיערך הגולשים היו צריכים לחכות למצב בו תהיה רוח חזקה (מעל 20 קשר) יחד עם גלים גבוהים במיוחד.

תחרות גלישת רוח על גלים היא שילוב של ביצועים המבוצעים על הגל, יחד עם קפיצות בהן הגל משמש כמעין מקפצה לגולשים. הגולש שמבצע את הביצועים בצורה ראדיקלית יותר ומקצועית יותר מתקדם בשלבים עד לגמר הגדול שבו שני גולשי הרוח האחרונים יוצאים לקרב על המקום הראשון. בתחרות הפעם נערך מקצה מיוחד לנוער וכמו כן הגיע להתחרות אלוף אנגליה בגלישת רוח בסגנון סלאלום.

התחרות התקיימה בתנאי סערה מגוונים עם רוח שנעה בין 25 קשר, למהירות מדהימה של כ-40 קשר יחד עם הרוח הגלים של כ- 2 מטר, וגם לא מעט ממטרי גשם. הגולשים הציגו יכולת מופלאה בתנאים לא פשוטים, כאשר בולטים היו ארנון דגן, עדי זומר, אורי דגן ויוסי סולומון. גולשים אלו היו גם הגולשים שעלו למקצה חצי הגמר, כאשר עדי זומר ניצח את יוסי סולומון. בחצי הגמר השני האחים לבית דגן התחרו ראש בראש בעוד אביהם צופה בהם מהחוף. האח הצעיר לבית דגן, ארנון, לא השאיר הרבה סיכוי לאחיו הגדול והתקדם לגמר, שם פגש את יריבו זומר, שנראה מוכן ומזומן למלחמה. מקצה הגמר שהתקיים בתנאים קשים של רוח. המהירויות המשתנות דרשה מהגולשים להיות יצירתיים יותר, עדי, עם מיקום מצוין, הצליח להשיג כמה גלים טובים וניצח את ארנון ניצחון דחוק, דבר שהיווה הפתעה לכולם.

עדי זומר: "אני לא מאמין שזכיתי כשיצאתי מהמים הייתי בטוח שארנון ניצח, הוא גולש מוכשר מאד ומקצוען אמיתי, אבל אני מאושר מהזכייה הזאת".

יותם גוטמן: "היו תנאים קשים למתחרים, אבל התחרות הייתה ברמה גבוהה מאד, זו תחרות חשובה מאד בשביל הדור הצעיר ולשמירה על חוף בת גלים חייבים להמשיך ולשמר את המסורת בזאת"

חוף בת גלים אשר בחיפה הוא נחשב לחוף גלישת הרוח הטוב במזה"ת. מיקומו המיוחד ושבירת החוף מאפשרים לגולשי הרוח ליהנות מרוח חזקה במיוחד וגלים גבוהים שהם מצרכים נדירים במחוזתינו. בישראל כ-1000 גולשי רוח רציניים המחכים לסערות בכיליון עיניים. בין הבולטים נמצאים לי קורזיץ אלופת העולם לשעבר בדגם האולימפי, ארנון דגן, הגולש הבינלאומי הבכיר בתחום גלישת רוח האקסטרימית, אייל שלף שמתחרה גם כן בחו"ל ועדי זומר, דוקטורנט לגיאו-פיזיקה כיום וגולש מקצועי בעבר. ראוי לציון גם גדי מינץ מבעלי רשת האופניים והאקסטרים רוזן ומינץ שגם אחרי גיל 45 עדיין מתחרה ומנצח חלק מהצעירים.

תוצאות סופיות:
1. עדי זומר
2. ארנון דגן
3. יוסי סולומון ואורי דגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully