וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקי קרח: בפאלו במשבר?

רועי פרידמן

15.3.2007 / 9:55

הסייברס הפסידו בפיטסבורג, שקיבלה הודעה משמחת על כך שתישאר בעיר. דטרויט ניצחה את נאשוויל ובמערב שמח. ויש כמה שיאים

בפאלו הגיעה אמש לפיטסבורג, כשלפני המשחק התייצב מריו למיו, אחד הבעלים של הפנגווינס, והודיע שהנהלת הקבוצה הגיעה להסכם עם העיר על כך שיבנו אולם חדש לפנגווינס, כך שהם יישארו בעיר.

וכדי לחגוג את ההשארות הם ניצחו את בפאלו 1:2 בפנדלים. סידני קרוסבי הבקיע שוב את הפנדל המנצח, אחרי שכריס דרורי ודניאל ברייר השוו ל-4:4 בדקות הסיום. לפני השוויון של ברייר, הסייברס שיחקו את הדקה האחרונה כשהם הוציאו את השוער עבור שחקן התקפה נוסף, והפנגווינס פגעו פעמיים בקורה. למרות ההפסד בפנדלים, הסייברס התרחקו מעט מהדווילס שלא שיחקו מאז הדיווח האחרון.

אטלנטה חזרה לראשות הבית הדרום מזרחי אחרי ניצחון 2:4 על וושינגטון, משערים של סלאבה קוזלוב, בובי הוליק, קית' טקאצ'וק ואיליה קובאלצ'וק. עזר להם גם הפסד החוץ 3:2 של טמפה ביי בטורונטו. ניק אנטרופוב עם שער הנצחון 5:51 לתוך השליש השלישי. אוטאווה רביעית אחרי ניצחון ביתי 2:3 על הריינג'רס. מיקאל נילאנדר הבקיע לריינג'רס פעמיים בשליש הראשון אבל ג'ייסון ספצה, דניאל אלפרדסון ואנדריי מסארוש הפכו את התוצאה.

מערב: רד רד ווינגס

ומה קורה במערב? במשחק המרכזי במערב ניצחו דטרויט רד ווינגס את נשוויל 2:5. קייל קאלדר סיים עם שער ושני אסיסטים, יירז'י הודלר, רוברט לאנג ו-וואלטרי פיליפולה עם שער ואסיסט כל אחד לרד ווינגז.

דטרויט, השנייה בבית המרכזי והרביעית במערב, יכלה לעבור את נשוויל אלמלא הפסד ביתי 6:3 ביום ראשון לבוסטון. מארקו שטורם עם שני שערים ואסיסט, פטריס ברז'רון וצ'אק קובאסו עם שער ואסיסט כל אחד, ומארק סבארד עם שלושה אסיסטים לברויינז. הרד ווינגז עדיין ללא הנריק זטרברג, ועכשיו גם תומאס הולסטרום פצוע. אנהיים, השנייה במערב, ניצחה במשחק חשוב את השלישית, וונקובר 2:4. טימו סלאנה ואנדי מק'דונאלד עם שני שערים ואסיסט כל אחד ופרנסואה בושמן עם שלושה אסיסטים לדאקס.

אחרי ההפסד לאנהיים הפסידו הקנוקס 3:2 בהארכה למינסוטה, אחרי שהובילו 0:2 בשליש הראשון משערים של יאן בוליס ומאט קוק. מיקו קויבו ובריאן רולסטון שלחו את הקבוצות להארכה, וברנט ברנס הבקיע את שער הניצחון 36 שניות לסיום ההארכה.

דאלאס במקום החמישי עם נצחונות על שתיים מנמושות הליגה. ביום ראשון מייק מודאנו הבקיע את השער ה-499 שלו בקריירה 35 שניות לתוך ההארכה נגד לוס אנג'לס, במשחק שהסתיים ב-3:4, וביום שלישי הוא הבקיע את שער הניצחון 9:36 לתוך השליש השלישי ב-2:3 נגד פילדלפיה, בכך הוא היה השחקן השני יליד ארה"ב שהבקיע 500 שערים בליגה, שניים פחות מג'ו מאלן.

סן חוזה השיגה עוד שני נצחונות. ביום ראשון ייבגני נבוקוב השיג שאט אאוט שלישי בארבעה ימים כשעצר 22 עצירות וסטיב ברנייה, קייל מק'לארן ומאט קארל הבקיעו בניצחון 0:3 על אדמונטון. אמש ביל גרין, שלא צבר נקודה בששת המשחקים מאז הצטרף לשארקס, הבקיע שלושער, האחרון 12 וחצי שניות לסיום בפנדל, והוסיף אסיסט בניצחון 1:7 על שיקגו. ג'ו ת'ורנטון הוסיף שער ושני אסיסטים ומילאן מיכאלק עם שער ואסיסט. שער של מרטן לפוינט, 3:30 לסיום מנעו שאט אוט נוסף מנבוקוב.

והשיאים

פול שטאסטני, בנו של פטר שטאסטני, אחד הכוכבים הגדולים של שנות ה-80 והאירופאי הראשון בהיכל התהילה, שבר את שיא הליגה לרוקיז עם 18 משחקים רצופים עם לפחות נקודה, עם אסיסט במשחק ההפסד 3:2 של קולורדו למינסוטה ביום ראשון. השיא הקודם היה שייך לטימו סלאנה בעונת 1992-93, במדי הוויניפג ג'טס, שהם כיום הפניקס קויוטיז. שטאסטני הבקיע 8 שערים ומסר 18 אסיסטים ב-18 המשחקים בהם הוא קבע את השיא.

שטאסטני שני בליגה עם 66 נקודות לרוקי, 7 פחות מייבגני מאלקין מפיטסבורג. אגב באותה הזדמנות, שטאסטני קבע את שיא הרוקיז עם 14 משחקי חוץ רצופים שבהם רוקי צובר לפחות נקודה. השיא הקודם היה שייך לדודו, מריאן, בעונת 1982-83, אז במדי הקוויבק נורדיק, שהפכה ב-95 לאוואלנש. זהו הרצף השלישי באורכו בהסטוריה של האוואלנש, כשבמקום השני נמצא עם 19 משחקים, אביו של שטאסטני, גם אז במדי הנורדיק.

ולעומתו, כריס סימון מהאיילנדרס ספג השבוע את ההשעייה הכי ארוכה בהסטוריה של הליגה. במהלך משחק של האיילנדרס מול הריינג'רס, סיימון תוקל חוקית על ידי ריאן הלווג, והוא הגיב עם חבטה בעזרת המקל לפנים של הלווג, שנפל על הקרח ונשאר שם מספר דקות. סימון הורחק, וספג אח"כ עונש השעייה של 25 משחקים. לאיילנדרס נשארו 15 משחקי ליגה השנה וסיימון יוכל לחזור לכל המוקדם בסיבוב השני של הפליי אוף, בהנחה שהאיילנדרס יגיעו לשם. ההשעייה הארוכה הקודמת היתה 23 משחקים של מרטי מק'סורלי, שהכה בעזרת מקל את דונאלד בראשיר, אז שחקן של וונקובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully