וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים בעידן החדש

אמיר ציפורי

14.3.2007 / 12:55

אחרי שההגמוניה של אטלנטה נשברה בשנה שעברה, הקרב על ה-NL מזרח ניטש בין ניו יורק מטס לפילדלפיה. אמיר ציפורי מנתח

העונה שעברה סימנה את סיומו של עידן, כשקבוצה אחרת חוץ מאטלנטה ברייבס לקחה את ראשות הבית לראשונה מאז ראשית שנות התשעים של המאה הקודמת. יחד עם השליטה בבית איבדו הברייבס גם את סימן ההיכר שלהם כקבוצת הגשה משובחת, וכיום מחזיק בית המזרח בשלוש ההתקפות הפוריות בנשיונל ליג: הפיליס, הברייבס והמטס. המרלינס היו בשנה שעברה אחת הקבוצות הצעירות והמלהיבות בליגה ויקוו להמשיך במגמת ההשתפרות גם השנה. הנשיונלס ימשיכו לבלות במרתפי הבית והליגה.

ניו יורק מטס

מאזן ב 2006: 65:97

הצטרפו: מויסס אלו, ג'ייסון ורגאס, חורחה סוסה ואמביוריקס "הדוקטור" בורגוז

עזבו: קליף פלויד, סטיב טראקסל, צ'אד ברדפורד

ההתקפה של המטס, שכוללת תותחים כמו בלטראן, רייט, רייס ודלגאדו עשתה את המוטל עליה ויותר בעונה שעברה, והביאה את המטס לפלייאוף עם המאזן הטוב בליגה. אלא שהפציעות של פדרו מרטינז ואחריו "אל דוקה" הרננדז (המגיש הפותח במשחק הראשון בפלייאוף היה ג'ון מיין הרוקי) הקשו מאוד על ניו יורק, שהפסידה לבסוף בצורה דרמטית באינינג התשיעי של משחק מספר שבע לאלופי העולם שבדרך, הסנט לואיס קרדינלס. בפגרה דובר על חוזה גדול למגיש נחשב שיגיע לקווינס לקחת את מקומו של פדרו מרטינז הפצוע (לא צפוי לחזור לפני יולי-אוגוסט), אך בארי זיטו חתם לבסוף בסן פרנסיסקו והמטס נשארו עם חצי תאוותם בידם או במילים אחרות - חורחה סוסה.

בדומה מאוד למצב אצל היריבה העירונית שמעבר לאיסט ריבר, מכיוון שבהתקפה אין סימני שאלה והבולפן בראשותו של בילי ווגנר חזק ויציב, המטס צפויים להתעסק בשאלת ההגשה הפותחת לאורך כל העונה. מקומם של גלאווין, אל דוקה ומיין ברוטציה מובטח ועל שני המקומות הנותרים ברוטציה יתחרו רבים וטובים כמו אוליבר פרז, פלפריי הרוקי, ורגאס, סוסה, סילי, ואפילו - תופים בבקשה...צ'אן הו "אאוט אוף דה" פארק.

תחזית: תחילת הרוטציה מבוגרת וסופה מלא בסימני שאלה. המטס ימשכו עד אוגוסט באמצעות ההתקפה ואם פדרו יחזור בכושר טוב, הם יכולים ללכת עד הסוף.

פילדלפיה פיליס

מאזן ב 2006: 77:85

הצטרפו: פרדי גרסיה, אדם איטון, אנטוניו אלפונסקה, ווס הלמס, ג'ייסון וורת'

עזבו: דייויד בל, דיוויד דלוצ'י, ג'ף קוניין, מייק ליברת'ל, ארתור רודס

תילי תילים של פרשנות נכתבו בטרום עונה הזו על בשלותם של הפיליס לקחת סוף סוף את ראשות הבית. כמו המטס והברייבס, גם הפיליס התברכו בהתקפה משובחת, שבראשה ה-MVP המכהן ריאן הווארד. אי לכך ובהתאם לזאת התמקדה ההנהלה בפגרה בהגשה פותחת ופרדי גרסיה, סוס עבודה מוכח, הובא משיקגו. אדם איטון, קצת פחות סוס והרבה פחות עבודה, הצטרף אף הוא, וייאבק על מקום ברוטציה עם ג'יימי מויר וג'ון ליבר הותיקים. ברט מאיירס הוכיח את אסיותו בשנה שעברה וקול האמלס הצעיר הרב פוסל יבנה על הנסיון שרכש ב 2006.

הבולפן לא רע אבל תלוי יתר על המידה בבריאותו של טום גורדון שכבר מזמן אינו ילד. בהתקפה מככבים ליד הווארד צ'ייס אטלי הנהדר וג'ימי רולינס המהיר כברק. ואם פאט בורל שמרבה להיפסל יצליח לחרוג ממנהגו הנלוז ויספק הגנה טובה להווארד שחובט לפניו, השמיים הם הגבול (והמקום אליו יעופו הרבה כדורים) בפארק בנק האזרחים בפילי.

תחזית: מאיירס, הווארד ואטלי יביאו את הפיליס סוף סוף לפלייאוף.

אטלנטה ברייבס

מאזן ב-2006: 79:83

הצטרפו: מייק גונזלס, רפאל סוריאנו, טניון סטרוץ, קרייג ווילסון

עזבו: אדם לה-רוש, מרקוס ג'יילס, ג'ון תומפסון, הורציו רמירז, כריס ריטסמה

הברייבס איבדו את ראשות הבית וראו את הפלייאוף בטלוויזיה לראשונה מזה עשור וחצי. עובדה נוספת המחזקת את ההרגשה של סוף עידן באטלנטה היא העברת הבעלות על הקבוצה, שהושלמה בפגרה מתאגיד תקשורת ענק א' לתאגיד תקשורת ענק ב' (לא, לא וואלה!). מכיוון שנראה שהבעלים החדשים ביצעו את המהלך בעיקר על מנת לחסוך כספי מיסים (אל תשאלו כי אין לי מושג איך) נשאלת השאלה איזה עתיד צפוי לברייבס בשנים הקרובות. לפחות ב-2007 נוכל לראות עוד עונה של ג'ון סמולץ הבלתי נגמר, צ'יפר ואנדרו ג'ונס הותיקים והכוכבים העולים בריאן מק'קאן וג'ף פרנקור. מייק המפטון, האיש השווה מיליונים, שוב נפצע ולא יפתח כנראה את העונה.

תחום אחד שעליו שם המנג'ר בובי קוקס דגש בפגרה הוא הבולפן שנבנה מחדש לגמרי. אל בוב וויקמן שהגיע עוד בשלהי העונה שעברה הצטרפו קלוזר מוכח (גונזלס), קלוזר לעתיד (סוריאנו) וטניון סטורץ אחד.

תחזית: בובי קוקס יודע מה הוא עושה. יש לו התקפה טובה ואת ההגשה הפותחת הבלתי יציבה הוא גיבה בבולפן מן המשובחים בליגה. את כל ההייפ מקבלים המטס והפיליס, אבל לא הייתי מוחק עדיין את הברייבס מהתחרות על ראשות הבית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פלורידה מארלינס

מאזן ב 2006: 84:78

הצטרפו: אארון בון, קווין גרג

עזבו: ג'ו בורובסקי, בראין מוהלר, ווס הלמס

למארלינס לא חסר כשרון משני צידי הכדור, והקבוצה הצעירה הזו על תקציבה המגוחך הצליחה להישאר בתמונת הפלייאוף בעונה שעברה עד שלב הרבה יותר מאוחר ממה שכולם ציפו. החלק המפתיע עוד יותר (או לא, למי שמכיר את הבעלים לוריה) הוא דווקא הפיטורים של המנג'ר ג'יררדי אחרי שנה אחת בלבד, למרות העונה המוצלחת. במקומו מגיע עוד מנג'ר טירון, פרדי גונזלס.

מסביב לאיש הבסיס השלישי וכוכב ההתקפה מיגי קבררה נאספו כמה מתגליות העונה שעברה, ביניהם רוקי השנה הנלי רמירז והאיש עם השם המעניין, דני "עוגלה" אוגלה. גם בהגשה לא חסרו סיפורי הצלחה מפתיעים בשנה שעברה, ומאחורי די טריין וויליס ה"ותיק" יעלו ויבואו ג'וש ג'ונסון (פצוע בינתיים ולא יפתח כנראה את העונה), סקוט אולסן ואניבל סאנצ'ז.

תחזית: שיחזור של העונה שעברה יהווה הצלחה אדירה, אבל זה יהיה קשה כי אף אחד לא יזלזל השנה במרלינס.

וושינגטון נאשיונלס

מאזן ב-2006: 91:71

הצטרפו: טראוויס לי, רוני בליארד, טוני בטיסטה, דמיטרי יאנג, טים רדינג, ברנדון קלאוסן , ג'רום וויליאמס

עזבו: אלפונסו סוריאנו, חוזה גיאן, חוזה וידרו, מרלון בירד, טוני ארמאס, רמון אורטיז

מעט ההתקפה שעוד היתה בוושינגטון הלכה אחרי הכסף, והנאשיונלס ישליכו יהבם על ריאן צימרמן הכשרוני אבל רק רוקי בשנה שעברה, ניק ג'ונסון, פצוע כרוני שיחזור (אולי) ביוני, אוסטין קירנס ש"עומד לפרוץ השנה" כבר לפחות חמש שנים ואוסף של שכירי חרב, שבאים להעביר עוד קצת זמן עד הפנסיה.

ואם זה נשמע לכם גרוע זה רק בגלל שעוד לא דיברנו על ההגשה הפותחת. ג'ון פטרסון חוזר בכושר לא ידוע מעונה מבוזבזת של פציעה מתמשכת ואחריו ברוטציה...טוב, המבחנים עדיין בעיצומם. דווקא הבולפן בעיר הבירה לא רע עם צ'יף קורדרו, ראוץ' ואיילה (שאף הוא חוזר מפציעה) וכולם יזכו כנראה לעבוד הרבה מאוד השנה.

תחזית: לפחות 100 הפסדים ועונה ארוכה ארוכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully