וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוהדים, אל תתבכיינו

גיא ניב

13.3.2007 / 17:41

לפני שאתה באים בטענות על אלימות השוטרים, עדיף קודם שתפסיקו להתגרות, לקלל ולעבור על החוק. האשמה למצב במגרשים היא בעיקר בכם

הרבה זמן עבר מאז שהייתי במגרש כדורגל בפעם האחרונה. לא רק בגלל שהשחקנים הגדולים של ילדותי (מלמיליאן, סיני ודומיהם) התחלפו במיליונרים מפונקים שעסוקים יותר בבילויים מאשר בספורט, אלא בעיקר מכיוון שזה פשוט נהיה מפחיד לשבת ביציע. אולי זה בגלל שאני זקן מדי, אבל כשכבר יוצא לי להגיע לבלומפילד, נניח, אני רואה לא מעט "אוהדים" שבאים בעיקר להתפרע.

אז נכון שהמשטרה רחוקה מלהיות טולרנטית, ונציגי החוק שמחלטרים באצטדיונים הם לא בדיוק גברים קשוחים אך רגישים כמו ב"בלוז לכחולי המדים". אבל זה לא משנה את העובדה שלא מעט מאותם צעירים תמימים (ובינינו, גם היותר מבוגרים) מגיעים לא כדי ליהנות מכדורגל ולעודד את קבוצתם, אלא בשביל לחפש דרכים לפרוק אגרסיות ועצבים על מי שרק אפשר. וכמה שיותר בכוח, עם מכות וקללות לתיבול העניין, הרי זה משובח. מי שלא מבין על מה אני מדבר, שינסה להיכנס ליציע אוהדי בית"ר עם צעיף של הפועל ת"א (ולהיפך). אני לא לוקח אחריות על מה שיקרה לכם, אבל על כל מקרה - מומלץ לרכוש פוליסה שמנה לפני.

וזה לא מסתכם רק בשאיפה להרוג את כל מי שאוהד/משחק/חושב שלקבוצה אחרת יש זכות קיום, אלא זולג גם לעימותים עם כוחות השיטור. הרי האבוקות, החזיזים ושאר אמצעי הפירוטכניקה שמושלכים על הדשא, השחקנים, ולאחרונה ליציעים האחרים, לא מגיעים בכוחות עצמם למגרש. האוהדים שמביאים אותם יודעים יפה שזה אסור, ובכל זאת מקפידים למצוא דרכים מתוחכמות להגניב אותם פנימה ולזרוק אותם על כל מה שניתן.

מעבר לעובדה שזה מסוכן, בני התשחורת המצוינים שלנו עושים בהם שימוש שלא נועד לעודד, אלא להכעיס: איזו הצדקה יש לתמונות שנראו אחרי המשחק בטדי, בהן אוהדים של מכבי חיפה שהוצאו מהאיצטדיון השליכו על השוטרים חזיז (או אבוקה, או רימון עשן, מה זה חשוב)? זה בוודאי לא קשור לתמיכה בקבוצה. נכון, זה קרה אחרי שהמשטרה שלפה אותם החוצה, אבל עדיין לא תירוץ.

מה גם שלמטבע הזה יש שני צדדים. במלים אחרות, מי שיודע שהחוק אוסר עליו לעשות משהו ומחליט דווקא להתגרות בנציגי האכיפה על ידי ביצועו באופן מתגרה ומכעיס, שלא יטען כי ידיו נקיות מכל רבב. ושוב –המשטרה לא צחה מכל אחריות לעימותים הללו, אבל רבאק. אם השוטרים כל כך אלימים ומחפשים רק להכות אתכם ולהתעלל בכם על לא עוול בכפיכם, למה לשחק לידיהם ולעורר כל פרובוקציה אפשרית (כמו למשל לקרוא לנציגי החוק "ניאו-נאצים") בשם זכותכם לעודד. או חופש הביטוי (כן, הדמוקרטיה נר לרגליכם ממש) או השד יודע מה?

ועצה לסיום: אם כבר בחרתם להגיע עם מיטב הפירוטכניקה, השפה הגזענית והבוטה, והאגרסיות האלימות שרק מחכות להתלקח, אל תזעקו כקוזאק נגזל אם המשטרה עושה בדיוק את מה שאתם מצפים ממנה ונכנסת בכם חזרה. תהיו גברים, תספגו את המכות ואל תתבכיינו. רוצים שיתייחסו אליכם בכפפות של משי? תתנהגו קודם כמו בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully