וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: עובדה או אגדה

13.3.2007 / 13:08

האם המטס יילכו צעד קדימה, מה יהיה בבוסטון עם שילינג, איך תושפע אטלנטה מעזיבת קוקס והאם סט. לואיס תשמור על התואר?

המטס עשו בפגרה את הצעד הנוסף לכיוון הוורלד סירייס

אריאל גרייזס: אגדה

המטס זה כמו טנגו - צעד קדימה, שניים אחורה. רק בלי הצעד קדימה. הליין אפ שלהם עם רייס, רייט, בלטראן ודלגאדו הוא חלום רטוב של כל שחקן פנטזי, אבל הפיצ'ינג, אוי הפיצ'ינג. פדרו לא יישחק עד אוגוסט (וגם אז לך תדע איזה פדרו תקבל), גלאבין ו-ווגנר זקנים בשנה וגם אל דוקה כבר לא ילד, כך שכל מה שנשאר להם זה לסמוך על ילדים כמו פפרלי ומיין - לא בדיוק המתכון להצלחה. אם נוסיף לזה את ההתחזקות של פילי ואת אטלנטה שתמיד מחכה מעבר לפינה, אני לא אתפלא בכלל אם אפילו לא נראה את המטס בפלייאוף.


נדב רזון: אגדה

בואו נראה מה המטס עשו בפגרה? הם החתימו את מויסס אלו, שחקן נהדר אבל בן 700. החתימו מחדש את טום גלאווין. פיצ'ר נפלא, אבל בן 900. השאירו לעוד עונה את "הדוכס" הרננדז - ווינר מוכח, אבל בן 2,400. החתימו את צ'אן הו (אאוט אוף דה) פארק האגדי ואת אמביורייקס בורגוס בורגוס המוכשר, שהתקשה לעמוד בלחץ האדיר בקנזס סיטי ובא לניו יורק כדי להשיג קצת שקט (...). אתם רואים לאן זה הולך. אז לא, הם לא התחזקו, ופדרו מרטינז נפצע ולא ברור אם וכמה ישחק העונה. זה לא נראה טוב כל כך. מצד שני, יש להם התקפה מדהימה שרק תשתפר (בלטראן, רייס, רייט ודלגדו), וכמה שחקני עתיד עם פוטנציאל ענק, כך שהעתיד נראה מבטיח. רק לא העונה.


רועי בן עברי: אגדה

הם איבדו את פדרו לזמן בלתי מוגבל, גלאבין כבר מזמן עבר את השיא, והם לא חיזקו את הרוטציה בשום דרך שהיא. במקביל פילדלפיה, היריבה הכי גדולה שלהם, התחזקה ויהיה להם קשה כי הם מסתמכים רק על התקפה.


דוד רוזנטל: אגדה

תראו, הרוטציה של המטס פגיעה ונראית רע, אבל זו לא בעיה. לפילדלפיה יש חוסר בחוט שדרה, אטלנטה איבדה את הקסם וההגמוניה והניסיון של ניו יורק יביא אותה לפלייאוף לבסוף. הבעייה היא ששם יתגלה הבלוף, כמו בשנה שעברה. למדנו כבר שבפלייאוף לכולם סיכויים שווים ויש פה הרבה עניין של מזל, אבל האם המטס עוזרים למזל הזה? לא ממש.

הניסיון של קורט שילינג לגנוב את תשומת הלב יפגע לבסוף בבוסטון

אריאל גרייזס: אגדה

שילינג הגיש כמה שנים טובות בצל (הגדול) של רנדי ג'ונסון, שגנב לו הרבה תשומת לב (וסיי יאנג אחד לפחות) ועדיין זה לא הפריע לאריזונה לקחת אליפות. אם ניקח בחשבון ששילינג כבר הודיע שהוא ממשיך עוד עונה, כך שהעונה הקרובה היא עונת חוזה שלו, הרי שהאפקט היחיד שאני מאמין שנראה הוא של שילינג מגיש טוב מהרגיל. עכשיו, אם הוא רק היה יכול ללמד את ג'וש בקט איך עושים את זה.


נדב רזון: אגדה

שילינג הוא קשקשן כרוני מיום היוולדו. הוא נודניק, טרחן ועקשן ששונא לראות אחרים לוקחים את הכותרות (ועכשיו הוא גם התחיל לכתוב בלוג משלו, המשועמם הזה), אבל הוא גם מקצוען שיודע לשים הכל בצד ולשרוף חובטים. הקנאה שלו בדייסוקה מטסוזאקה והכותרות הרבות שהוא ייעשה תתועל דווקא לכיוונים חיוביים, וכל עוד הוא בריא, הוא יעשה את העבודה. מה שיטריד הרבה יותר את בוסטון זה מצב הלב של דייויד ("ביג פאפי") אורטיז שלא היה שפיר בעונה שעברה, וכמו שאני מכיר את תושבי העיר, הם יכינו בשבילו תכנית דיאטה ואולי ישימו מצלמת מעקב באינרנט אחרי כל ארוחה שלו.


רועי בן עברי: אגדה

לקורט שילינג תמיד היה פה גדול. ובבוסטון תמיד רגילים לדרמות אם זה ממני, פדרו בזמנו או שילינג. כל עוד הוא נשאר בריא, הוא יכול להגיד מה שבא לו וזה לא ישפיע על הרד סוקס.


דוד רוזנטל: אגדה

השילינגים נובחים והשיירה עוברת. יהיו לבוסטון הרבה בעיות השנה, שילינג לא יהיה אחת מהן.

בובי קוקס מתכנן פרישה. זה לא טוב לאטלנטה

אריאל גרייזס: עובדה

כאילו - דה! אטלנטה בלי בובי קוקס זה כמו פדרו בלי גמד, כמו איירוד בלי היחנקות בפלייאוף, כמו פנוויי בלי מפלצת ירוקה, כמו, טוב, הבנתם את הכוונה שלי. גם אם קוקס עוד לא פורש, הדיבורים על זה לא יכולים לעשות טוב לקבוצה צעירה כל כך כמו הברייבס. מה שכן, תמיד זה יכול להתחבר לסוג של עונת "לנצח בשביל קוקס" כזאת, אם כי לא הייתי בונה על זה


נדב רזון: עובדה

קוקס אכן מדבר בקול רם על האפשרות שיפרוש בקרוב, וזה בהחלט יפגע בברייבס. האיש הצליח להוביל את הקבוצה שלו ל- 14 זכיות רצופות בבית שלהם. זה הישג בלתי נתפש בכלל, ולמרות האכזבות החוזרות ונשנות בפלייאוף, והביקורת על קוקס ותפקודו שם, חייבים לתת לו את הקרדיט על ההצלחה. ולראייה: אפילו בעונה שעברה, שבה אטלנטה לא זכתה לראשונה בבית שלה אחרי הרצף המדהים הוא הצליח להעמיד קבוצה חביבה מאד שעשתה צרות להרבה קבוצות. לאטלנטה יש GM מצוין (ג'ון שוארהולץ), שימשיך לשפר את הקבוצה ולקדם אותה, אבל מנג'ר כמו קוקס לא מוצאים כל יום.


רועי בן עברי: עובדה

למרות חוסר ההצלחה שלו בפלייאוף, בובי בנה באטלנטה אימפריה שהחזיקה מעמד כ-15 שנים. האיש יודע לבנות קבוצה (למרות שגם ל-GM שולרץ יש חלק גדול בזה). ללא ספק אחרי שהם איבדו את מאזונה שנה קודם, איבוד של קוקס הוא נכס שיהיה קשה להחליף.


דוד רוזנטל: אגדה

מדובר עדיין במנג'ר הכי דומיננטי בשני העשורים האחרונים. יותר מג'ו טורה או מכל אחד אחר במייג'ורס. ועדיין, לאטלנטה יש תדמית של לוזרית. היא לקחה רק אליפות אחת למרות שהייתה צריכה לסיים לפחות עם עוד שתיים בשנות ה-90. על התדמית של הברייבס מוטבע פרצופו של קוקס, מאמן שיודע לבנות ולא יודע לסיים. הוא ענק, אין ספק, אבל עם איבוד ההגמוניה של האמיצים ב-NL מזרח, הגיע הזמן לאוברול כללי. לא צריך להכריח את קוקס ללכת, אבל גם לא צריך להכריח אותו להישאר.

הקרדינלס יאבדו את ההגמוניה ב-NL מרכז העונה

אריאל גרייזס: עובדה

הקאביס, למרות שההחתמות שלהם צריכות להילמד בכל בית ספר לעסקים על איך לא עושים עסקים, התחזקו, יוסטון נחלשו, אמנם, בלי פטיט וקלמנס אבל עדיין ישחקו תפקיד ולא הייתי מעלים עין מהברוורס, שעם בן שיטס בריא מסוגלים לעשות קצת רעש. לקארדינלס, לעומת זאת, יש רוטציה מפוקפקת (מאחורי קרפנטר יש ארבעה מגישים עם משהו כמו 15 ניצחונות בקריירה) בולפן חשוד (לך תדע איך איזרי יחזור מהפציעה, שגם לפניה הוא כבר היה בדרך הבטוחה למטה) וליין אפ שכולל תותח על אחד (אלברטו, כמובן), שניים-שלושה שחקנים טובים אחרי השיא שלהם (רולן ואדמונס) וזהו בערך. בואו גם לא נשכח, שלפני ריצת האליפות המדהימה שלהם הם ניצחו בקושי 83 משחקים בשנה שעברה, כך שלא חסר שאפילו אם הם רק משחזרים את שנה שעברה, הם ימצאו את עצמם בחוץ.


נדב רזון: עובדה

סנט לואיס של העונה שעברה היא האלופה הכי חלשה שזכורה לי. קבוצה שנהנתה יותר ממזל ומכשלון של הקבוצות האחרות מאשר הוכיחה את עצמה. הקרדינלס לא עשו כמעט שום שינוי משמעותי לרענון הסגל (הוחתמו אדם קנדי בבסיס השני, קיפ וולס הפיצ'ר המאכזב מפיטסבורג ופרסטון ווילסון שפרח בקולורדו אבל אף פעם לא היה שחקן גדול) ובכך טעו, לטעמי. אז נכון שהבית שלהם לא ממש חזק, ויוסטון לא באמת התחזקו והקאבס אמנם חיזקו את ההתקפה אבל הפיצ'ינג שלהם די חלש, אבל בכל זאת, יש לי הרגשה שהבלוף של סנט לואיס ייחשף העונה.


רועי בן עברי: אגדה

למרות שחסר להם פיצ'ינג, המחבטים שלהם נשארו באותה איכות והיריבות שלהם בבית, חוץ ממילווקי, נחלשו (יוסטון, סינסנטי) או הוציאו כסף על השחקנים הלא מתאימים (שיקגו קאבס). מילווקי קבוצה לא רעה, אבל עדיין צעירה ונאיבית וקשה לראות אותם מתמודדים עם הקארדס.


דוד רוזנטל: אגדה

נו, די, לא היינו בסרט הזה בכל שנה בארבע העונות האחרונות? אף אחד לא מספיק טוב בבית הזה כדי להתגבר על ההתקפה של הקרדינלס ועל כריס קרפנטר. מילווקי? גיב מי א ברייק, הקבוצה הזו על מאזן שלילי כמעט 15 שנה, אז מה אם היא "מבטיחה"? גם אני מבטיח הרבה דברים. סינסינטי מפחדת מהצל של עצמה, יוסטון איבדה את הצ'אנס שלה והקאבס? הם היו ונשארו הקאבס.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully