וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו פה החלטות מאוד תמוהות"

רומן רוזנבלט ואסף שקד

11.3.2007 / 23:04

מאמן חיפה רוני לוי זעם בסיום ההפסד לבית"ר (4:1) על השופט בוחבוט. אוהדי חיפה טוענים לאלימות קשה מצד המשטרה והיס"מ

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

מאמן מכבי חיפה, רוני לוי, זעם בסיום משחק ההפסד (4:1) לבית"ר ירושלים. לוי, שגידף את בוחבוט בירידה להפסקה ועשה לעברו סימון של "אפס" עם היד, הורחק על ידי השופט, ולא היסס להשתלח בו בסיום המשחק.

"מה שקרא במגרש גרם לי להתעצבן", אמר לוי על אובדן קור הרוח שלו, "בית"ר קבוצה נהדרת עם קהל נהדר, הם לא צריכים עזרה משופט במשחק מהסוג הזה. אני לא נוהג לדבר על שופטים, אבל אם אני יכול לבקש שיבדקו מה היה פה. דברים נראו לי פה מאוד תמוהים. הייתי רוצה שיבדקו את העניין".

"מישהו פה חצה את גבול הצדק, בעיניי לפחות", אמר לוי, "הרבה החלטות היו תמוהות. היום השופט היה חד צדדי לחלוטין ולמעשה פירק לנו את המשחק. אני לא אומר שהוא אשם בהפסד, אלא שהוא פירק לנו את המשחק. יכולנו להכריע את המשחק במחצית הראשונה, אבל הרגשנו שאנחנו משחקים גם מול השופט".

"אני בטוח שמי שצריך להפיק לקחים מהשיפוט פה יעשה את זה", אמר מאמן האלופה, "מכבי חיפה היא קבוצה גדולה שלא מקבלת רספקט מהשופטים. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו סובלים מהשיפוט, אבל הפעם זה עבר את גבול הטעם הטוב".

"נשתדל לעשות את המעבר לאירופה כמה שיותר מהר ולהתרכז במשחק החשוב הזה. אני מקווה שנצליח לשחזר את ההישגים שעשינו השנה באירופה, מול קבוצה מהליגה שהיא אולי הטובה בעולם".

בהנהלת הקבוצה קיבלו בהפתעה את טענותיו של בוחבוט, לפיהן אנדרסון קילל אותו. במועדון ידעו לציין שאנדרסון דובר רק פורטוגלית. משה הרוש מ"הארץ" מוסיף, כי השחקן אמר: "אני בכלל לא מדבר עברית, איך אני יכול לקלל?"

ניר דוידוביץ' הוסיף: "אני מקווה שבוחבוט יקבל את העונש שאני קיבלתי, כשהרחיקו אותי מארבעה משחקים".

"חזרנו להיות קבוצה שמחה"

אצל יוסי מזרחי, לעומת זאת, הדברים נראו אחרת. המאמן הירושלמי הראה חיוך על הפנים לראשונה אחרי תקופה ארוכה, ונראה היה שהביטחון חוזר לרגליים של שחקניו.

"לנצח אחרי תקופה שלא ניצחנו, ובטח בתוצאה כזו, נותן הרגשה מצוינת", אמ מזרחי, "הלחץ ירד, במיוחד מהשחקנים. ראו שכשהם משוחררים הם יכולים לשחק כדורגל טוב. השערים זו התרופה הכי טובה לצאת מתקופה לא טובה. אין תרופה יותר טובה מניצחון, בטח שכזה".

"אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאם ננצח - לא ניקח אליפות, ואם נפסיד - לא נצא מהמאבק", אמר מזרחי, "אצלנו יום אחד מכתירים אותך ויום אחרי זה קוברים אותך. גם כשאנחנו מובילים את הליגה זה לא נותן לנו כלום. מה שחשוב מעבר למיקום זה שבית"ר ירושלים חזרה להיות בית"ר ירושלים, קבוצה שמחה, שכובשת שערים. זה לא סוד ששיחקנו כדורגל לא טוב לאחרונה וכשזה קורה, לשחקנים יורד הביטחון".

"קשה מאוד ליהנות בבית"ר ירושלים", אמר מזרחי, "אבל לא באתי ליהנות, אלא בשביל מטרה אחרת, שאני מקווה שנשיג אותה בסיום הליגה. באתי לאמן את בית"ר ולא להתעסק בביקורות. הדברים האלו לא עושים לי שום דבר, הבעיה היא שאולי הם עשו משהו לשחקנים".

טוטו תמוז: "העיקר שניצחנו, אני לא מחפש את ההצלחה האישית שלי. אני שמח בשביל שוונק שכבש את השער הראשון ומאחל לו עוד הרבה".

כשנשאל אם יאסוף מחר את תעודת התושב הארעי שלו אמר החלוץ: "שום דבר עוד לא סגור. אני מקווה שכבר מחר אני אקבל את האישור מעורכי הדין שלי".

מהומה בין המשטרה לאוהדי חיפה

במהלך המשחק התפתחה מהומה בין אוהדי מכבי חיפה לבין המשטרה. לאחר שבפתיחת המשחק נפתחו שני רימוני עשן ביציע של הירוקים, השוטרים החלו לנהוג באלימות והעיפו מחוץ למגרש בצורה שרירותית כ-50 אוהדי חיפה. לדברי האוהדים, השוטרים התנהגו באלימות מיותרת, ואמרו לאוהדים "נעיף מפה כל מי שיעודד".

לטענת האוהדים, שוטרי היס"ם היו אלה שהפעילו את האלימות וגררו עשרות אוהדים אל מחוץ ליציע, כולל ילדים. אחד האוהדים אף שבר את רגלו. "לא מספיק שהשפילו אותנו והפשיטו אותנו לפני המשחק, אז הגיעה האלימות אחרי זריקת רימון העשן", אמר אחד האוהדים, "השוטרים הוציאו כל מי שדיבר. הם אף איימו עלינו ואמרו שכל מי שיעודד יוצא החוצה".

בעקבות האירועים כ-400 אוהדים יצאו מהיציע לכיוון מנהרות הכניסה לאצטדיון, ולאחר מכן גם נמשך העימות עם השוטרים גם מחוץ לאיצטדיון. בהנהלת הקבוצה, עוד ניסו לעשות משהו, בתיווכו של המנכ"ל איתמר צ'יזיק, אך ללא הועיל.

בהנהלת הקבוצה הבטיחו לאוהדים לבדוק את טענותיהם, מה גם שאיתמר צ'יזיק היה עד לחלק מהמאורעות. עוד ביקשו בהנהלה מאוהדים שנפגעו ליצור קשר ולהתלונן דרכם בצורה מסודרת.

מה יהיה בוועדת המשמעת?

לאור תקדימי עבר של שחקנים שהורחקו בשל העלבת שופט, בחיפה חוששים ששאבייר אנדרסון יספוג עונש הרחקה כבד. גם רוני לוי, שהורחק לאחר התבטאויות קשות כלפי השופט, צפוי לעמוד לדין ועשוי גם הוא להיות מורחק למספר משחקים, כפי שהורחקו העונה אלון חזן ורן בן שמעון על עבירות זהות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully