וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורים מהקמפוס: תעלומת פוקי צ'טמן

עומר סלע

4.3.2007 / 10:07

המאמנת הצעירה והמבטיחה של קבוצת הנשים מכללת LSU התפטרה בפתאומיות, תחת ענן של שמועות על יחסים אינטימיים עם שחקניותיה

כשמדברים באמריקה על השיגעון של מרץ כולם יודעים שכדורסל המכללות מגיע לשיאו. טורנירי החטיבות השונות יוצאים לדרך ומיד אחריהם טורניר ה-NCAA המסורתי. אבל השנה מרץ הגיע ונושא אחר לגמרי עלה לכותרות הראשיות בתקשורת האמריקאית. פוקי צ'טמן, המאמנת הצעירה של קבוצת הנשים של מכללת LSU, התפטרה מאימון הקבוצה לקראת סיומה של העונה, עוד לפני שהתחיל הטורניר הגדול, עקב חשדות ליחסים אינטימיים עם שחקנית לשעבר, חשדות שאין להם כרגע ביסוס או אישורים ודאיים, אבל אמריקה השמרנית כמרקחה.

אגדה מקומית

בימיה כשחקנית נחשבה צ'טמן לאחת הכוכבות הגדולות של LSU. היא היתה רכזית נפלאה בשנתיים ששיחקה במכללה, הביאה לה את תואר ה-SEC הראשון בהיסטוריה שלה וזכתה בפרס ה-MVP באותו טורניר. צ'טמן גם מחזיקה בשיא החטיפות של המכללה והרבה שנים אף החזיקה במלכות האסיסטים של לואיזיאנה סטייט. אחרי שנתיים על המגרש היא פרשה אל הקווים והפכה לעוזרת מאמנת של סו גאנטר, המאמנת האגדית של המכללה. היא סייעה לגאנטר במשך 11 שנים ובאמצע שנת 2003-4 החליפה את גאנטר כמאמנת הראשית. צ'טמן הובילה את הנמרות לשלוש הופעות רצופות בפיינל פור ובחמש שנות אימון נחשבה לאחת המאמנות המבטיחות בליגה ולמגייסת השחקניות הטובה מכולן. מספרים על הערצה גדולה מאוד כלפיה, בתוך חדרי ההלבשה ומחוץ להם, במסדרונות הקמפוס.

לפני מספר חודשים צ'טמן הודיעה לחבריה בקבוצה ולשחקניותיה שהיא עומדת לעזוב את הקבוצה בסיומה של העונה כדי לחפש את עצמה בתחומים אחרים, ובבאטון רוז' החליטו לא לחקור את הנושא ולא לחפש מה באמת עומד מאחורי ההתפטרות המסתורית. במכללה היו כנראה שמועות על יחסים אסורים בין המאמנת לשחקניות בעבר והעדיפו להתעלם מהנושא ולהשאיר אותו קבור. אבל לפני כשבוע מקור סודי הדליף חשדות מוחשיות בהרבה. הסיפור התרומם מאוד מהר וכמו בלון עמוס בהליום צף ועלה מעל כל חדשות היום.

בעין הסערה

אף אחד לא יודע בדיוק מה התרחש ומתי. מדברים על דברים שקרו בעבר ומקורות שונים מספרים דברים שונים. מקור אחד בכיר דיבר על רומנים (ברבים), אחרים אומרים שמדובר ברומן בודד, וכולם מסכימים שבכל מקרה מדובר בשחקנית (או שחקניות) שכבר לא משחקות היום תחת צ'טמן. את אמריקה הסיפור היכה לא הרבה זמן אחרי סופה ציבורית גדולה ומורכבת שהתעוררה כשחקן עבר ב-NBA בשם ג'ון אמיצ'י, יצא מהארון והצהיר על נטיותיו המיניות ההומוסקסואליות. אמריקה השמרנית והרדודה נחשפה באור לא מאוד מחמיא. שחקנים בכירים, כמו לברון ג'יימס ודוויין ווייד, הצהירו שלא היו שמחים לארח שחקן הומוסקסואל בחדר ההלבשה שלהם, והגדיל לדבר טימי הארדוויי, שחקן עבר גדול וחמש פעמים אול-סטאר, שהצהיר שהוא "שונא הומואים". רבים דיברו על הספורטאים כדמויות לחיקוי על ידי ילדים ועל המסר שאלה מעבירים לדור הצעיר באהדתם למין האסור. לעומתם איש לא דיבר על אותם שחקנים מוערצים כגזענים, מפלילים ושונאים כל אדם שהוא שונה ואחר מהנורמה ועל המסר שדבריהם מעבירים לדור הבא.

אבל הרעש הגדול יותר מתגלגל סביבות סוגיית היחסים בין מורה לתלמידה, ואם אכן יתברר שמדובר פה ביותר ממערכת יחסים אחת שהתרחשה (נזכיר שוב, מדובר בשמועות עמומות ביותר) כל העסק יקבל תפנית עוד פחות נעימה. לכולם ברור שאם לצ'טמן היה רומן עם אחת מתלמידותיה, היא בהחלט צריכה להיות מודחת מכל תפקיד חינוכי, אבל יחד עם זאת זהו דבר שיכול לקרות לכל אחד. אבל אם היו מספר רומנים הסוגיות המדוברות הן שונות לגמרי – שימוש במעמדה על מנת לנצל את הנערות או שימוש בתפקיד המחנכת כדי להשיג לעצמה רומנים, בלי קשר לנטיותיה המיניות, הוא חמור מאוד.

צ'טמן לא ערכה מסיבת עיתונאים מסודרת, כמקובל באמריקה, ולא דיברה כלל עם התקשורת להגן על עצמה. היא נפגשה עם הנערות בדלתות סגורות וסיפרה להן שהיא פורשת עכשיו, עוד לפני הטורניר, על מנת לאפשר להן להתרכז בכדורסל ולא במסכת השמועות שעומדות להתפרץ בקרוב. אובדנה של צ'טמן לעולם הכדורסל הוא גדול, ויותר מהכל מסגרת הכדורסל של LSU תצטרך הרבה מאוד זמן על מנת לחזור לעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully