וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מי אנחנו?

מייק קרנון

11.3.2007 / 12:51

מייק קרנון תוהה באיזו זכות מעיזים פרשני כדורגל בישראל לקרוא לפיטוריהם של פיגורות כמו קאפלו והויה מקבוצות העילית באירופה

באוקטובר האחרון, בעת חופשה באירופה, צפיתי בטלוויזיה הצרפתית בשידור המשחק מגלאזגו בין סקוטלנד וצרפת במוקדמות אליפות אירופה. המארחת נמנית על הדרג השלישי בכדורגל האירופי. צרפת, למי ששכח, שיחקה בקיץ האחרון בגמר הגביע העולמי.

לצרפת היה משחק חלש למדי וסקוטלנד ניצחה 0:1. הפרשן בטלוויזיה הצרפתית היה לא אחר מאשר [[ארסן ונגר]], הבוס עתיר ההישגים של ארסנל. היו לו אלף ואחת סיבות לכסח את נבחרת הטריקולור ואת המאמן ריימון דומנק. וראו זה פלא: מר ונגר, איש שאינו חושש להתבטא בחריפות נגד יריביו בפרמייר ליג, נתן פרשנות מקצועית, לא עקץ את מאמן הנבחרת ולא ייעץ לו מה לעשות. כבוד לנבחרת, כבוד לקולגה.

הפרשנים בערוצי הטלוויזיה ובתקשורת הישראלית יודעים כנראה הרבה יותר על כדורגל בינלאומי מאשר ארסן וונגר. הם לא רק מייעצים למאמנים מעבר לים כיצד לשחק. הם גם מפטרים מאמנים במחי משפט.

לנדב יעקבי מערוץ הספורט יש הרבה ידע בכדורגל העולמי, אבל מסופקני אם אי פעם בחייו העביר אימון לילדים. אחרי ההדחה של ליון מליגת האלופות הוא החליט שהאשם הוא במאמן ז'ראר הויה. "הלוזר" הוא כינה את האיש שכבר אימן את נבחרת צרפת, לקח חמישה תארים עם ליברפול ובשנתיים האחרונות הוביל את ליון לשתי זכיות מרשימות באליפות צרפת. יעקבי היה אחד מאלה ששרו שירי הלל לאלופה הצרפתית, ששיחקה את הכדורגל הטוב ביותר בשלב הבתים של ליגת האלופות. הפסד אחד הספיק לו כדי לשלוח את הויה הביתה.

עוזי דן מ"הארץ" קובע שרק מהפכה תציל את ריאל מאדריד "והיא צריכה להתחיל מיד עם הראש של קאפלו". זאת בעקבות הדחתה של ריאל על ידי באיירן מינכן אחרי דו קרב דרמטי ורק בגלל יתרון בשערי החוץ לזכות הגרמנים. זה שריאל שיחקה ללא קנווארו, בקהאם ורייס זה לא תירוץ. גם לא שער חוקי שהבקיע ראמוס ולא הוכר על ידי השופט. ומה עם כרטיס הביקור המדהים של קאפלו, אחד המאמנים המצליחים באירופה?

גם הרקע של שגיא כהן מערוץ הספורט הוא לא משטח הכדורגל, אבל היה לו הרבה מה לומר לרפאל בניטס, מאמנה עטור הישגים של ליברפול בעת המשחק הנהדר נגד ברצלונה. המילה האחרונה הייתה של בניטס, שעלה עם קבוצתו לרגע הגמר. אבל את המחמאות העניק כהן דווקא לפראנק רייקארד וברצלונה "שנפרדה מהמפעל עם קלאסה".

גם בישראל, אבל לא רק

כל מי שעקב בשבוע שעבר אחרי המשחקים בליגת האלופות, ראה במו עיניו ששופטים בכירים טועים בגדול ומקפחים קבוצות. איינדהובן הייתה ראויה לבעיטה מ-11 מטר במשחק בלונדון נגד ארסנל. כריסטיאנו רונאלדו הוכשל בבירור בתוך רחבת העונשין של ליל אבל השופט שלף לו כרטיס צהוב על התחזות. במינכן פסל השופט שער שיוויון של ראמוס בדקה ה-90 בטענה מפוקפקת של נגיעת יד.

שופטי הכדורגל בליגת העל זוכים מדי שבוע לביקורות חריפות מצידם של מאמנים, עסקנים ופרשנים."רק בישראל", אומרים אצלנו. גם, אבל לא רק.

שיעור בסרבית

ב-2 בנובמבר התארחה מכבי עלית תל אביב בבלגראד וחזרה עם הפסד 93:81 לפרטיזן. בשבוע שעבר הובסה שם הפועל ירושלים 88:70 על ידי זלז'ניק. מול שלל הכוכבים האמריקנים בשתי הקבוצות הישראליות התייצבו שחקנים סרבים, (להוציא את וונטיגו קאמינגס בפרטיזן), מרביתם צעירים, שנתנו שיעור מאלף בכדורסל פשוט ויעיל. חומר למחשבה לכל מי שהכדורסל יקר לו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

למה דווקא הם?

מי יכול להסביר לי כיצד זה קורה שדווקא המאמנים "הנחמדים", אלה שמדברים יפה ולא מתלהמים, הם אלה שמסתבכים שוב ושוב עם השופטים? עודד קטש, אלון חזן וראובן עטר לא יורדים מהכותרות. מאידך, אלא שמשתוללים על הקווים לא יודעים איך נראית ועדת משמעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully