וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: אליפות העולם יוצאת לדרך

רועי פרידמן

10.3.2007 / 23:29

האליפות הגדולה ביותר אי פעם במפעל תזנק עם עשר קבוצות הטסט. רועי פרידמן עם המדריך המלא, ניתוחים ותחזיות לטורניר

אליפות העולם התשיעית בקריקט יוצאת לדרך במדינות הקריביים. זו תהיה האליפות הגדולה ביותר, כאשר ישתתפו בה 16 נבחרות. הגרלת הקבוצות נעשתה בעקבות דירוג הנבחרות בשנת 2005, בנוסף לגביע ה-ICC שבו משתתפות הנבחרות הבכירות פחות, והוא משמש כמוקדמות לאליפות העולם.

10 נבחרות הטסט – אנגליה, אוסטרליה, דרא"פ, הודו המערבית (המארחת), ניו זילנד, הודו, פקיסטן, סרי לנקה, זימבבואה ובנגלה דש - משתתפות. קניה, שקיבלה מעמד מיוחד, במיוחד אחרי שהגיעה באליפות הקודמת לחצי הגמר, עלתה אוטומטית לאליפות, ו-5 המצטרפות מגביע ה-ICC הן סקוטלנד, אירלנד, קנדה, ברמודה והולנד. 16 הנבחרות תשחקנה בשלב הראשון בארבעה בתים, כאשר שתי הראשונות מאותו בית עולות לשלב הבא, והתוצאה במשחק ביניהן נגררת לשלב שנקרא סופר 8.

הסופר 8 ייערך בשיטת ליגה, כאשר ה-4 שתסיימנה ראשונות תעלינה לחצי הגמר ומשם לגמר, שיהיה ביום שבת, ה-28 באפריל בקנסינגטון אובל, בברידג'טאון, ברבדוס.

הבתים

בית א' – משחקים בוורנר פארק, באסרט ובסנט קיטס. הנבחרות הן אוסטרליה, דרום אפריקה, סקוטלנד והולנד.

עד לפני שלושה שבועות, להמר נגד אוסטרליה שתגיע לחצי הגמר היה מעשה טרוף, אבל היא מגיעה אחרי 5 הפסדים רצופים בקריקט של יום אחד, כשהיא איבדה את דירוגה כמספר 1 בעולם, ויותר מטריד, עם בעיות של פציעות. ברט לי צריך לעבור נתוח בקרסול, ולא ישחק באליפות. ריקי פונטינג, הקפטן, מייקל קלארק ואנדרו סיימונדס חוזרים מפציעות, ואוסטרליה היא גם אחת הנבחרות המבוגרות בטורניר.

ועדיין, אוסטרליה נחשבת לקבוצה הטובה ביותר. בקיץ האוסטרלי היו לה שלוש מטרות – לזכות לראשונה בגביע האלופות ולהחזיר את האשז, שהיא עמדה בהן, וכן זכייה שלישית ברציפות בגביע. היא יודעת שהיא פגיעה וכן שכל היריבות שלה רואות הזדמנות לנצח אותה. הערכה – אוסטרליה תגיע לחצי הגמר, אח"כ – הכל פתוח.

דרום אפריקה מגיעה לעומת האוסטרלים במצב רוח טוב, אחרי שני נצחונות בסדרות בית נגד הודו ופקיסטן, ועלייה למקום הראשון בדרוג הבינ"ל (הם היו במקום החמישי בעת ההגרלה, לכן הם עם אוסטרליה באותו בית). בגלל שתי היריבות הנוספות דרא"פ תעלה כנראה גם היא לשלב הבא, למרות שבשלושה מ-4 התחרויות שבהן היא השתתפה היא מצאה דרכים מוזרות בכדי לעוף מהטורניר (גשם בחצי הגמר ב-92, תיקו מול אוסטרליה בחצי הגמר ב-99 ושילוב מוזר של שניהם מול סרי לנקה ב-2003). לדרום אפריקאים יהיה הרבה מה לומר בטורניר, במיוחד לשון פולוק וז'אק קאליס, שמגיעים בכושר מצויין בטורניר האחרון (?) שלהם.

בית ב' – קווינ'ס פארק אובל, פורט אוף ספיין וטרינידד. הודו, סרי לנקה, בנגלה דש וברמודה.

הודו, הסגנית מ-2003, היא תמיד נבחרת מסוכנת. סצ'ין טנדולקר, השחקן הפופולרי ביותר בעולם בכושר טוב, וביחד עם הקפטן ראהול דראוויד, הקפטן הקודם, סוראב גנגולי ואניל קומבלה הוותיק (פורש כנראה אחרי הטורניר), הם משלבים נבחרת של צעירים וותיקים. הודו היא נבחרת שיש צפיות גבוהות ממנה והיא מועמדת רצינית לחצי הגמר. סרי לנקה מגיעה לאליפות בכושר פחות טוב, אחרי הפסד בהודו, אבל החבורה של מהלה ג'יאוורדנה יכולה להפתיע, כאשר צ'מינדה וואס, מותיה מוראליטאראן, סנאת ג'איאסוריה ומרוואן אטאפאטו, אולי בטורניר האחרון שלהם, יובילו חבורה של צעירים מעניינת, שיכולה להיות הסוס השחור של הסופר 8. הם לא מועמדים לחצי הגמר, אבל אף אחד לא יופתע לראות אותם שם.

בנגלה דש היא נבחרת משתפרת, אך עדיין אין לה מספיק כלים ונסיון כדי להפתיע את אחת משתי היריבות הבכירות בבית, אבל היא יכולה לגרום להן "לירוק דם" נגדה לפני שהן, כנראה, ינצחו אותה. בנגלה דש כבר רשמה השג מעניין כשניצחה במשחק חימום באליפות את ניו זילנד.

אנגליה רוצה להפתיע. אז רוצה

בית ג' – אצטדיון בוסז'ור, גרוס איסלט וסנט לוסיה. ניו זילנד, אנגליה, קניה, קנדה.

אנגליה אמנם אחת מנבחרות הטסט החזקות אך במשחקי יום אחד אנגליה לא מדהימה במיוחד, ויותר מזה, הנבחרת שהמציאה את הספורט, לא זכתה אף פעם באחת משתי התחרויות העיקריות של הקריקט.החדשות הטובות לאנגלים: מייקל ווהן הקפטן חוזר מפציעה, וכן הניצחון בסדרה באוסטרליה הגביר את המוראל במחנה האנגלי, אבל קשה לראות את נבחרת הוד מלכותה מגיעה לפיינל פור.

אם יש נבחרת שתהיה הסוס השחור של האליפות, זו תהיה ניו זילנד. אין לנבחרת הזו כוכבים גדולים מלבד הקפטן סטפן פלמינג, דניאל ווטורי ושיין בונד, אך זוהי נבחרת שתמיד מצליחה להתגבש לטונרירים גדולים. שחקן שכדאי יהיה לשים לב אליו מהקיוויז הוא סקוט סטייריס, האול אראונדר הנהדר שחוזר מפציעה. בפעם היחידה שהוא שיחק סדרת יום אחד בקריביים הייתה לו סדרה נהדרת, גם עם המחבט וגם עם הכדור. אגב, אירוע ביזארי – ג'ייקוב אורם הודיע שהוא מוכן להוריד אצבע דפוקה ביד שכמעט גרמה לו לפספס את הטורניר. הוא אמר אח"כ שזה "היה בצחוק", אבל היו דברים מעולם.

קניה חוזרת לטורניר אחרי שהגיעה לחצי הגמר ב-2003, עם ניצחון על סרי לנקה בשלב המוקדם, אבל היא עדיין נחשבת לקבוצה נחותה יחסית לאחרות, ובמיוחד לאור העובדה שהיא כמעט לא שיחקה נגד הקבוצות הבכירות בשנים האחרונות, היא אולי תעשה צרות לאנגלים ולניו זילנדים אבל לא תגיע לסופר 8.

בית ד – סבינה פארק, קינגסטון, ג'מייקה והודו המערבית, פקיסטן, זימבבואה, אירלנד.

הודו המערבית מארחת את הטורניר, האחרון של בריאן לארה. הם הגיעו אומנם לגמר בשני הטונרנירים הבכירים האחרונים, זכייה בגביע האלופות ב-2004, וגמר באותו טורניר ב-2006, אבל חוץ מלארה, גריס גייל ושיבנאריין צ'אנדרפול, קשה לראות אותם מגיעים לחצי הגמר. אגב בשתי אליפויות העולם האחרונות, המארחת לא עלתה לשלב השני (אנגליה ב-99, דרום אפריקה ב-2003). זה כנראה לא יקרה הפעם, אך לא בטוח שנראה את המארחים בפיינל פור.

פקיסטן, מגיעה לטורניר עם עוד בלגן. מוחמד אסיף ושוהייב אח'תאר, שניים מהמגישים הבכירים של הנבחרת שנתפשו בבדיקת חומרים אסורים, הוחזרו לנבחרת, אחרי שהתקבל ערעורם בהתאחדות הפקיסטנית אבל ממש לפני העלייה למטוס הם נשארו בבית עם פציעות. לא הגיע אחד האול אראונדרס הטובים, עבד-א-רזאק, והפקיסטנים עם בעייה רצינית של מגישים. אינזמאם-אל-חאק ומוחמד יוסוף יהיו החובטים הבכירים, ושהיד אפרידי, אחרי שיחזור מהשעייה של שני משחקים, ייתן זיקוקין, אבל קשה לראות את הפקיסטנים מגיעים לחצי הגמר.

זימבבואה. סימן שאלה גדול על הנבחרת הזו, ויותר בגלל הבלגאן שעובר על המדינה המסכנה הזו באפריקה. אחרי שתי אליפויות מוצלחות. הנבחרת סבלה מעזיבה סיטונית של שחקנים בכירים, בעיקר בגלל הברדק שם, וזו תהיה הפתעה מרעישה אם הם יגיעו גם הפעם לסיבוב השני.

תחזית ראשונית – סופר 8 – אוסטרליה, דרום אפריקה, הודו, סרי לנקה, אנגליה, ניו זילנד, הודו המערבית ופקיסטן.

חצי הגמר – אוסטרליה, ניו זילנד, הודו ודרום אפריקה.

משחק הפתיחה – יום ג' ה-13 במרץ, הודו המערבית נגד פקיסטן. שידור ישיר ב-FOX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully