וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקטור בייסבול

רועי בן עברי

10.3.2007 / 11:59

פינה חדשה בוואלה! בייסבול: רועי בן עברי מנסה לתת מענה לשאלות שעומדות במוקד סדר היום בליגה. יש לכם שאלות? זה המקום

רנדי ג'ונסון אאוט, אנדי פטיט אין. יספיק ליאנקיז?

במהלך החורף האחרון כמות הכסף והמהלכים הרעים שנעשו הייתה אין סופית. מבט מהצד על השוק לא הקשה לקבוע מהו המהלך הטוב והיעיל של הפגרה: שינוי הכיוון שביצעה הנהלת היאנקיז, והויתור על שמות גדולים ופיירול מפוצץ בשביל פרוספקטים צעירים.

על הנייר היאנקיז לא התחזקו כשויתרו על גארי שפילד ורנדי ג'ונסון ובמקביל קיבלו כשחקן מוכח רק את אנדי פטיט, אבל הם הוסיפו כמה פרוספקטים נחשבים, כמו הומברטו סאנצ'ז מדטרויט, ופינו מקום בסגל ככה שלפרוספקט הצעיר המוכשר והמאוד נחשב שלהם, פיליפ יוז, יהיה מקום מתישהו במהלך העונה. במקביל הם פינו הרבה כסף מסך התשלומים, ככה שהם יוכלו בעתיד להשקיע אותו בצרכים אחרים.

למרות כל הדברים הטובים שהם עשו, כרגע הסגל הנוכחי של הפסים לא בנוי לאליפות. לפלייאוף הם בכל מקרה יגיעו שוב. ההתקפה שלהם טובה מדי ואין סיכוי שלאורך 162 משחקים מישהו יהיה מסוגל להתמודד איתם. אבל הקבוצה הנוכחית עדיין לא בנויה לפלייאוף, בעיקר משום שההגשה הפותחת שלהם עדיין לא מעובה.

כל זה יכול להשתנות אם היאנקיז יחתימו את רוג'ר קלמנס (שכבר הספיק לבקר אותם במהלך האימונים). הגעה של קלמנס, גם בגילו המאוחר, ללא ספק תייצב להם את הפיצ'ינג ותציב אותם כמועמדת הראשית לאליפות. בלעדיו, ובלי טרייד רציני במהלך העונה, יהיה להם מאוד קשה לנצח בפלייאוף. אבל החדשות הטובות לאוהדים שלהם שהם בכיוון הנכון, גם אם לא השנה אז בהמשך הדרך.

אז מי כן התחזק בצורה הכי מאסיבית בחורף הזה?

למרבה ההפתעה, הקבוצה שלדעתי תראה את השיפור הכי גדול יחסית לשנה שעברה היא קבוצה שכמעט לא עשתה שינויים במהלך הפגרה - קליבלנד אינדיאנס. השבט מציג סגל חזק של שחקנים צעירים, שבשנה שעברה לא הצליח למצות את הפוטנציאל שלו ונעלם. אבל כמו מינסוטה בשנה שעברה, כישרון כזה יצליח להתפרץ בשלב מסוים, ויש סיכוי שזאת השנה של קליבלנד. טראוויס הפנר וגריידי סיזמור הם צמד שכל קבוצה הייתה רוצה במרכז הליין אפ שלהם. שניהם נתנו עונות מאוד טובות בשנה שעברה, ואני מאמין שהשנה לפחות אחד מהם יפרוץ עוד יותר קדימה ויהפוך לסופרסטאר ברמות הכי גבוהות.

כמובן שאי אפשר להתעלם מויקטור מרטינז שנתן עונה בינונית, אבל כנראה יחזור להיות התופס ההתקפי הכי טוב בליגה והשנה גם נראה את אנדי מרטה שעד לפני שנה היה פרוספקט מספר אחד בליגה (עוד כשהיה באטלנטה). הוא יקבל הזדמנות להראות חלק מהיכולות שלו. בנוסף, ג'וני פארלטה ינסה לפצות את עצמו ואת האוהדים על העונה הזוועתית שהוא נתן וינסה לשחזר את עונת הרוקי היפה שהוא נתן לפני שנתיים. הצטרפו גם טרוט ניקסון הוותיק וג'וש בארפילד הצעיר, שיוסיפו עומק להתקפה ולהגנה במקביל.

הפיצ'ינג הפותח של קליבלנד צעיר אבל מאוד כישרוני. לקליף לי, סבאת'יה, ווסטברוק ופול בירד הוותיק יצטרף באופן קבוע לרוטציה גם ג'רמי סוייר הכישרוני, שיכול להפתיע רבים. בנוסף, אמור במהלך העונה להצטרף אדם מילר, אחד מהפרוספקטים הכי נחשבים כיום בכל הליגה. הוא עדיין לא מוכן ויתחיל במיינורס, אבל יש סיכוי שהוא יוכל לתת לאינדיאנס בחצי השני בדיוק את הדחיפה שהם צריכים.

בסך הכל קליבלנד היא קבוצה צעירה ורעבה, שאם תתאושש מהעונה הרעה שעברה עליה, יכולה לדבר מאוד חזק השנה.

מהי ההחתמה הגרועה של הפגרה?

היו המון החתמות זוועתיות. ג'ייסון מרקיז בן דת משה וישראל, שלא הייתי שוכר אותו אפילו להיות חלק ממניין בבית כנסת, קיבל 24 מיליון דולר ל-3 עונות משיקגו קאבס. גיל מש (שהדבר החיובי היחיד שהוא עשה בקריירה שלו זה להעיף את דוד רוזנטל מהפלייאוף בפנטזי ב-2004), קיבל 55 מיליון ל-5 שנים מקנזס סיטי. והספירה נמשכת.

אבל ללא ספק ההחתמה הכי גרועה השנה הייתה גארי מת'יוס ג'וניור. מת'יוס הוא מה שהנוער של היום מכנה "ילד כאפות". הוא זה שאם הייתם בוחרים קבוצות לבייסבול בשכונה היה נבחר אחרון (אולי לפני אחרון, אם ביונג יונג קים היה גם הוא באותה שכונה). הוא שחקן שכל הקריירה שלו חבט 25 אחוז והוא אף פעם לא צד את העין של אף אחד במשך שנים. הוא גם לא צעיר במיוחד (31) שיכול לפרוץ קדימה.

אבל הוא נתן עונה טובה מאוד, בכל קנה מידה. זה הספיק ללוס אנג'לס איינג'לס לתת לו בפגרה 50 מיליון דולר. זאת קבוצה שדיברו עליה שתביא שחקן התקפה בסדר גודל של מני רמירז (בטרייד) או אלפונסו סורייאנו (מהשוק החופשי) לחזק את ההתקפה, וכל מה שהם עשו זה להביא את גארי "ילד כאפות" מת'יוס. צחוק הגורל הוא שבימים האחרונים, הסתבר שמת'יוס היה מעורב בסקנדל סטרואידים ועכשיו הקבוצה שוקלת להעניש אותו או אפילו לנסות להתחמק מהחוזה איתו.

אני אישית חושב שמי שמחתים את גארי מת'יוס ל-5 שנים ב-50 מיליון דולר צריך כעונש לשלם לו עד הדולר האחרון.

למי כדאי להפנות את אור הזרקורים?

הראשון שהייתי שם עליו זרקור השנה הוא איצ'ירו סוזוקי הגדול. השנה היא העונה האחרונה בחוזה של היפני המהיר הזה, וכדאי לשים אליו לב לפני שהוא סוף סוף ישחק בקבוצה ראויה לשחקן שכזה. מאז העונה הראשונה שלו, שבה סיאטל השיגו 116 ניצחונות (2001), ההנהלה של המארינרס עשתה רק רע לעיר ולקבוצה, עם מהלכים תמוהים כמו הוצאת כסף רב ובניית קבוצה סביב שחקנים בינוניים במקרה הטוב, כמו ריצ'י סקסון ואדריאן בלטרה, והבאת פיצ'רים שלא תורמים יותר מדי כמו ג'רד וושבורן וג'ף ויבר.

אבל השנה הזו היא האחרונה בחוזה של איצ'ירו, והיות וסיאטל לא הולכת לשום מקום, אולי נראה טרייד עליו במהלך העונה ויהיה כיף לראות אותו משחק בקבוצה שמתמודדת על אליפות. גם אם הוא לא יעבור לשום מקום אחר, עדיין שווה לראות את המאמץ שהוא יעשה כדי לקבל חוזה מקסימאלי שנה הבאה. ללא ספק מדובר בשחקן מיוחד.

שחקן שני שהייתי שם עליו את הדגש הוא אמביוריקס בורגוז, הסט אפ החדש של המטס, שאמור להיות התשובה שלהם באינינג השמיני. בורגוז הוא שחקן צעיר מאוד עם יד קטלנית (הוא זורק 100 מייל לשעה) שבא משוק מאוד קטן (קנזס סיטי) לקבוצה מאוד גדולה כמו המטס. הבעיה שלו היא מנטלית. הוא זורק הרבה פעמים ישר לאמצע וחוטף בראש. קשה לי לראות שחקן שהראה כל כך הרבה בעיות מנטליות מתמודד עם הלחץ בניו יורק, והיות שהוא יהיה במרכז הבמה, צפויים סרטים הזויים בכל פעם שהוא יעלה לזרוק במשחק צמוד. אני מניח שאוהדי המטס הרבים פה לא ישמחו לשמוע את זה, אבל הילד הזה יהיה גורם משמעותי בצריכת האספירין שלהם השנה. בכל מקרה, מי שיש לו אהבה לראות התרסקות בשידור חי, יהנה מבורגוז מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully