וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק: "אנשים בהנהלה עושים סבוטאז'"

אסף שקד

8.3.2007 / 20:04

בעלי בית"ר לא מפספס אף הזדמנות להלחיץ את המערכת: "אני לא מרוצה מאף אחד חוץ מארזי". מזרחי חוזר להרכב הישן, מויאל חתם ל-4 שנים

בית"ר ירושלים מגיעה לסיבוב השלישי במצב לא קל. אחרי שהוליכה את הטבלה במשך כל העונה, שחקניה מתחילים להיכנע ללחץ הקהל ולציפיות המוגזמות של התקשורת ושל ארקדי גאידמק.

ביום ראשון מחכה לבית"ר משוכה לא קלה בדמות מכבי חיפה, וקפטן הקבוצה, איציק קורנפיין, התייחס היום (חמישי) בתום האימון למשחק הקרוב, וסיפר מעט על המצב בקבוצה.

"כל עניין הלחץ חרג מפרופורציות", הודה קורנפיין, "אנחנו לא משחקים כמו שאנחנו צריכים ויכולים לשחק. יש ירידה ביכולת של הקבוצה, ואנחנו צריכים להרים את היכולת לקראת הפיניש של העונה על מנת להשיג את המטרה".

סוגיית היציע הצפוני שבה ועלתה שוב בשבוע האחרון, וקורנפיין התייחס להחלטת המשטרה להושיב ביציע את האורחים מחיפה: "יש לנו קבוצה של אוהדים שיושבת ביציע הצפוני באופן קבוע, ומן הראוי לתת להם לשבת שם. זה משחק ביתי שלנו, ואני חושב שההנהלה שלנו צריכה לקבוע איפה יישבו אוהדי בית"ר. אם יהיו גם הפעם רימוני עשן, כמו במשחק הקודם, אני אהיה חכם יותר ואדע להפסיק את המשחק בזמן".

בשעות הערב (חמישי) חתם קובי מויאל על חוזה לארבע העונות הקרובות באמצעות סוכנו רונן קצב. החוזה, שכבר הוכן בתחילת העונה, יהיה מורכב משנתיים של חוזה חייל ושנתיים נוספות בשכר רגיל, שייקבע רק לאחר שחרור השחקן מהצה"ל.

"לגאידמק יש זכות לתת ביקורת"

ערב המשחק המסקרן מול מכבי חיפה, הטיל היום (חמישי) ארקדי גאידמק פצצה נוספת, כשהתייחס להנהלת הקבוצה בראיון שהעניק לרדיו ירושלים. "בבית"ר יש בעיה גדולה", אמר. "חלק מהניהול בבית"ר הוא בעייתי מאוד. אני לא מרוצה מאף אחד, חוץ מארזי, שמתפקד מצוין. אני מתכוון לעשות שינויים, וארזי יביא אנשים חדשים. השחקנים בסדר, אבל הצוות הניהולי עובד בצורה מוזרה מאוד. אני כמעט בטוח שהם עושים את זה בכוונה כדי לפגוע בבית"ר. החלטות הצוות הניהולי היו מוזרות מאוד עד כה, הם נפטרו מכמה שחקנים כמו אסולין ופבריס פרננדס. דאראו מאמן פיזי מצוין, מומחה בתחומו, אבל הבאנו את חיון שהוא בעל ניסיון צבאי".

על זעזועים קרובים לא חושב גיאדמק, אבל בעתיד תהיה רעידת אדמה מקומית. "עכשיו זה מאוחר מדי לשנות, לצערי אולי לא נזכה באליפות השנה, אבל ננסה", אמר האוליגרך. "הענקתי למזרחי מספיק תקציב כדי להביא חמישה עוזרי מאמן. בתקופה האחרונה במיוחד ההתנהלות של הצוות הניהולי מוזרה, ואפשר להגיד שהם חיבלו בהצלחה של בית"ר, ממש סבוטאז'. יש בקבוצה מקורבים לפוליטיקאים, אני אפטר מכל האנשים עם זיקה פוליטית שהצטרפו למועדון. הם לא יהיו יותר בקבוצה".

גם משה דדש התראיין לרדיו ירושלים, ואמר על אייל ברקוביץ': "מה שמעניין אותו בבית"ר זה רק לקבל את הכסף. הגיע הזמן שבבית"ר יעבדו אנשים שרוצים להיות חלק מהמועדון, אנשים שקשורים אליו ומוכנים לעבוד בהתנדבות". דדש אף התייחס לאחת הבעיות הגדולות של גיאדמק: "היועצים של גאידמק ממדרים את כל מי שרוצה לעזור ואוהב את בית"ר. בשנה הבאה אני אפגין נגד מה שקורה שם. יש לאנשים האלה חוצפה, כי הם לא מבינים בכדורגל ולא יודעים מה זה בית"ר, ומקבלים משכורות עתק בקבוצה".

הביקורת הזו של הבעלים מתווספת לדברים שאמר בשבוע האחרון, על כך שהוא מאוכזב מיכולת הקבוצה, ושהוא מתכנן לשחרר את המאמן יוסי מזרחי בתום העונה. ברור שאמירות מסוג זה לא מוסיפות לשקט במועדון, אבל הקפטן איציק קורנפיין מסתכל על הדברים אחרת.

"בעל הבית השקיע כאן הרבה כסף", אמר, "הוא לא מעורב כל כך במה שקורה, אבל יש לו את הזכות הלגיטימית והמלאה להביע את דעתו בכל זמן שהוא רואה לנכון. אנחנו השחקנים לא צריכים להתרכז בדברים שמסביב, אלא רק במה שאנחנו צריכים לעשות ואת מה שאנחנו יודעים לעשות. ברגע שנעשה את הדברים כמו שצריך, אז כל מה שמסביב לא ישפיע והמצב יירגע. בכל העונה אנחנו משחקים ביום ראשון, ואני חושב שזה מעט משפיע עלינו".

"השחקנים לא מתעסקים במה יהיה בעונה הבאה", המשיך קורנפיין, "אנחנו יודעים שיש לנו רק משימה אחת, ואם נתייחס לכל הרעש שמסביב, מצבנו יהיה רע. לפעמים זה לא קל להתנתק, אבל אין לנו ברירה אחרת. אני בטוח שבהפועל ובמכבי ת"א שמחים כשהם רואים את כל הבלגאן שיש בבית"ר".

נותנים כבוד לחיפה

היריבה הבאה, מכבי חיפה, מגלה גם היא חוסר יציבות במהלך העונה, ובבית"ר לא יודעים אם ביום ראשון בטדי תגיע הקבוצה שגברה על צסק"א, או זו שהושפלה בבית על ידי הכח ר"ג.

"אנחנו מתכוננים למכבי חיפה של אירופה", אמר קורנפיין, "להזכירכם, חיפה היא האלופה בשלוש השנים האחרונות. הם מתייחסים למשחק נגדנו כהתמודדות אירופית לכל דבר. מגיע להם הרבה כבוד על האליפויות להם ועל ההישגים באירופה".

חוזרים להרכב הישן (והטוב?)

בית"ר ערכה היום (חמישי) בבוקר אימון הכנה נוסף לקראת המשחק מול חיפה. שני שחקני הנבחרת האולימפית, אבירם ברוכיאן ועמית בן שושן, נעדרו מהאימון, אך מלבדם עמד לרשותו של יוסי מזרחי סגל מלא.

על פי האימון היום, נראה כי בית"ר תחזור לשחק בהרכב זהה לזה שפתח למשחקים שקדמו לאשדוד. את מקומו של שמעון גרשון המורחק (חמישה צהובים) יתפוס אריק בנאדו, ואילו באגף שמאל יחזור להרכב דוד אמסלם (במקום גפני) לאחר פציעה שהשביתה אותו לחודשיים.

בחוליית הקישור יחזרו להרכב גל אלברמן ומילובאן מירוסביץ', ומשמעות הדבר היא שז'וזה רומאלו ורושל טוטו יישבו על הספסל. בהתקפה יציב המאמן את טוטו תמוז וקלבר שוונק, אך עמית בן שושן צפוי גם הוא להיאבק על המקום בהרכב.

הקשר-חלוץ ברק יצחקי חזר השבוע לאימונים מלאים, ולאחר תקופה ארוכה שבה ראה את הקבוצה מהיציע, יחזור השחקן לסגל של בית"ר. הקשר קובי מויאל נפגע בלסת ונטש את האימון. טרם ידוע אם הוא יהיה כשיר למשחקה של קבוצת הנוער מול נצרת עילית בשבת.

עדכון ראשון: 8.3, שעה 15:05
עדכון אחרון: 8.3, שעה 20:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully