וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דבר המומחים

את הבית של מכבי דשנו וניתחנו, והגיע הזמן לעשות סדר גם בבתים האחרים ביורוליג, באמצעות עיתונאי כדורסל מרחבי אירופה

זה חמש שנים שקבוצות העילית של אירופה מוחות כנגד שיטת המשחקים שהגו אנשי היורוליג, לפיה מתאפסים המאזנים בתום השלב המוקדם והזדמנות מחודשת ניתנת למאכזבות. אולם מנגד זוכה חובב הכדורסל הממוצע בשלב הטופ-16 למנה גדושה של מהפכים והפתעות דרך קבע. עד העונה טרם קרה שכל הקבוצות שדורגו בקבוצת האיכות הראשונה בהגרלת הטופ-16, משמע אלו שנחשבו לפייבוריטיות, אכן העפילו לפיינל פור. בכל עונה שילמה אחת מהן, לעיתים שתיים, את מחיר השיטה.

אלא שהעונה, בינתיים, כשסיבוב המשחקים הראשון מאחורינו, לא נרשמו הפתעות מרעישות. צסק"א מפרקת כל מה שזז בבית 5, פאו דורסת את בית 6 ובבית 7 המאוזן, כצפוי, הכל עדיין פתוח. בית 4, בו משובצת מכבי, מוכר לכולם, כך שהעדפנו, מטעמים מובנים, שלא להכביר עליו במילים. נא להדק חגורות: היורוליג נכנסת לישורת האחרונה. תמונת מצב עדכנית לפניכם.

בית 5: צסק"א ועוד שלוש

צסק"א מוסקבה (0:3), אולימפיאקוס פיראוס (2:1), פרטיזן בלגרד (2:1), חובנטוד בדאלונה (2:1).

בשבוע שעבר יצאה אלופת אירופה לאתונה, למה שאמור היה להיות אחד המשחקים המרתקים של השנה. בפועל, סגרה צסק"א את הסיפור תוך עשרים דקות, כשהובילה 25:47 במחצית והותירה לאלפים ביציעים ולמאות האלפים בבית מחצית מדכאת של גארבג' טיים למהדרין. וכשם שההגנה המתואמת של הרוסים לא הותירה סיכוי לאולימפיאקוס, כך עשתה גם בשני המחזורים הראשון, כשלפרטיזן אף אפשרה 44 נקודות בלבד.

ניצחון ביום חמישי בבדאלונה יהפוך את צסק"א לראשונה שמבטיחה את מקומה בשלב רבע הגמר, כשהמקום הראשון כמעט וודאי. על הכרטיס הנוסף להצלבה יאבקו שלוש הנותרות, אולם נראה שאולימפיאקוס מחזיקה בקלפים הטובים ביותר, שכן בסיבוב הראשון יצאה לשני משחקי חוץ, בספרד ובסרביה, ניצחה את פרטיזן והפסידה בדוחק לבדאלונה. שתיהן עוד צריכות להתארח באולם השלום והאחווה. שני ניצחונות אמורים לעשות את העבודה.

ולדימיר מוטאפוב, עיתונאי רוסי: "צסק"א תסיים ראשונה, אין שום אפשרות אחרת. היא הקבוצה הטובה באירופה. משחק החוץ מול אולימפיאקוס היה אמור להיות המשחק הכי קשה שיש, אבל צסק"א עשתה שם מה שהיא רוצה. רצה, האטה את הקצב, שוב רצה. שלטה בכל אספקט ולא הותירה לאולימפיאקוס סיכוי. מבחינת הדומיננטיות שלה, צסק"א נראית לי כמו יורשת טבעית למכבי הגדולה של שאראס ופארקר, כשכמובן, סגנון המשחק שונה בתכלית. אולימפיאקוס כנראה תסיים שנייה. היא צריכה בסך הכל לנצח בבית את פרטיזן ובדאלונה. את פרטיזן אין לי ספק שהיא תנצח, נגד בדאלונה לא יהיה לה קל, אבל אולימפיאקוס תהיה חייבת לקחת את המשחק הזה, כי כל תוצאה אחרת תהיה בגדר קטסטרופה".

בית 6: מהמרים על ברצלונה עם פאו

פנאתינייקוס אתונה (0:3), ברצלונה (1:2), פרוקום סופוט (2:1), אפס פילזן (3:0).

מי בכלל זוכר את שלושת ההפסדים הרצופים בסיום השלב המוקדם, כולל מופע האימים ביד אליהו? סביר שאף אחד. כיאה לקבוצה שמודרכת בידי ז'ליקו אובראדוביץ', מתחברת לה פנאתינייקוס בדיוק ברגעים הנכונים ומציגה בשבועות האחרונים כדורסל פנטסטי. טוני דלק, הרכש היקר ביותר שביצעו הירוקים הקיץ, שיחק רק שתי דקות במצטבר בשני המשחקים האחרונים, מילוש וויאניץ' כלל לא מהווה פקטור, אבל חסרונם כמעט ולא מורגש, הודות לסגל העמוק להחריד שהעמידו היוונים.

דבר אחד בכל זאת מפתיע. לא הניצחונות עצמם, אלא הקלות שבה רומסת פאו את יריבותיה. אפס פילזן וברצלונה קפצו לביקור ב'אואקה' וחזרו הביתה עם מינוס 27 ומינוס 20 בהתאמה. אומנם פאו תתארח בסיבוב הקרוב בספרד ובטורקיה, אך אם תנצח בבית את פרוקום, תוכל להרשות לעצמה להפסיד לפילזן ולברצלונה בהפרש נמוך מכפי שניצחה אותם, ועדיין תסיים ראשונה.

פילזן מפתיעה לרעה, ויש לה חלק לא קטן בעונה הקטסטרופלית שעוברת על נציגות טורקיה בזירה האירופאית. היא אומנם הפסידה בברצלונה ובאתונה וזה אולי מתקבל על הדעת, אבל ההפרשים הלא סימפטיים שספגה, ובעיקר ההפסד הביתי המפתיע לסופוט, פגעו אנושות בסיכוייה להמשיך הלאה. ניצחון של ברצלונה במחזור הקרוב בפולין, והקטאלונים יזדקקו לניצחון בית על פילזן או פנאתינייקוס בכדי להבטיח את הכרטיס לשלב הבא. בהחלט לא משימה בלתי אפשרית. ומי שמוכן להמר על פרוקום, הצפויה לארח את בארסה ופילזן, מוזמן להרים את היד.

ניקוס בורלאקיס, עיתונאי יווני המסקר את פנאתינייקוס עבור יומון הספורט "גול ניוז": "פאו נתנה בפתיחת הטופ-16 שני משחקים מצוינים, מול פילזן ובעיקר מול ברצלונה, אבל בפולין נגד פרוקום היא נראתה רע, למרות שניצחה בסוף. בשבת האחרונה היא שוב לא הרשימה מול פאוק סלוניקי. מעבר לזה, חצי מהקו האחורי שלה נמצא בכושר רע מאוד. אין אף אחד שמגבה את דיאמנטידיס וזו בעיה קשה, כי הוא שחוק לחלוטין. בדקתי וגיליתי שהבן אדם משחק ברציפות מיולי 2004, לא החמיץ מאז אף משחק, בשום מסגרת – לא ביורוליג, לא בליגה, לא בגביע היווני ולא בנבחרת. אובראדוביץ' יודע שהוא חייב לשמור על דיאמנטידיס טרי, ולכן המצב קצת סבוך. אבל אני בטוח שגם אם פאו תפסיד מחר לפילזן, היא תנצח בבית את פרוקום ותסגור עניין.

"לגבי המקום השני, אני חושב שזו תהיה ברצלונה, כי היא פשוט טובה יותר מהאחרות. אגב, גם כאן באתונה היא שיחקה היטב במחצית השנייה, למרות שזה לא בא לידי ביטוי בתוצאה הסופית. בארסה כבר ניצחה פעם אחת את פילזן, בתשע נקודות, ואני חושב שההפרש הזה יספיק. גם פילזן איכותית. עם דרו ניקולאס ואנטוניו גריינג'ר היא מעמידה קו אחורי מצוין, אבל אני חושב שהסיפור עם הוראס ג'נקינס גמר אותם. לא כי הוא שחקן רע, אלא כי הוא לא הבין את הפילוסופיה של פילזן, את המנטליות של המועדון. כל הדברים הקטנים האלה הם בסופו של דבר ההבדל בין מקום שלישי לכרטיס לרבע הגמר".

בית 7: הכי סבוך

אוניקאחה מלאגה (1:2), בנטון טרוויזו (1:2), דינמו מוסקבה (1:2), אריס סלוניקי (3:0).

הבית הצמוד והשקול ביותר, שככל הנראה יוכרע בפוטו פיניש, תוך חישוב הפרשים פנימיים. שלוש הגדולות ניצחו כולן את אריס, כשבנטון ודינמו עשו זאת ב"אלכסנדריו" הלוהט. בנוסף, שלוש המובילות שמרו על הבית ונחלו רק הפסדי חוץ. נדמה כי מי שתצליח להימלט עם ניצחון חוץ, תעשה צעד גדול מאוד לעבר רבע הגמר. מלאגה במצב בעייתי, שכן אומנם ניצחה את בנטון בהפרש של 14 נקודות בבית, אבל עוד תצטרך לבקר באיטליה וביוון. דינמו תארח את בנטון, לאחר שיצאה במינוס 19 מהביקור בטרוויזו, וכן את אריס. דינמו תתארח במלאגה, אותה ניצחה ב-6 נקודות בסיבוב הראשון. נראה שבנטון נמצאת בנקודת הזינוק הטובה ביותר: היא תארח את אריס ואת מלאגה ב"פלאברדה" הביתי, ותצא למשחק חוץ קשה במוסקבה. שני ניצחונות אמורים להספיק לה.

פראן מרטינז, עיתונאי ספרדי: "היום כבר אפשר לומר שמלאגה לא עשתה עסקה מדהימה עם יירי וולש. למרות שמלאגה החתימה את מרקו טושק, סקאריולו ממשיך להתעקש על קרלוס חימנז בעמדת הפאוור פורוורד, וכרגע אין תוצאות גדולות. מלאגה עדיין לא מצאה את התמהיל הנכון. גם מי שאמור להיות המוח של הקבוצה, פפה סאנצ'ז, לא נותן עונה גדולה. אבל למרות כל הבעיות, אני חושב שמלאגה תגיע לרבע הגמר. לאחרונה היא טיפסה במעלה הטבלה הספרדית, ותגיע עם ראש שקט למשחקי היורוליג המכריעים. הכרטיס השני דיי פתוח, אבל אני הולך עם דינמו מוסקבה. בנטון היא קבוצה שלא עושה חיים קלים לאף אחת, אבל לדינמו יש מאמן מנוסה כמו דושאן איבקוביץ' ואת אחד משחקני הפנים הטובים ביבשת, פפאדופולוס. שיטת המשחק של איבקוביץ' אולי קצת מיושנת, אבל אני חושב שבזכות הצוות המנוסה היא תקדים את בנטון ותעפיל להצלבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully