וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קחו דוגמא

7.3.2007 / 8:57

אחרי שנתקלה בשורת יריבות כנועות, ירושלים ראתה יריבה אמיתית שמפוצצת בהגנה ולא נכנסת לאופוריה בגלל זכיה בגביע המקומי

במשך שנים טענה הקלישאה כי מכבי ת"א סובלת במשחקיה ביורוליג מהפער הרב בין יכולתן החלשה של יריבותיה הישראליות לבין איכותן של הקבוצות האירופיות. בתקופה שהיה דן שמיר עוזר מאמן הצהובים, הם הפריכו את התזה. אתמול הוא למד על בשרו כי יש בה שמץ של אמת, ודווקא בהפועל ירושלים, שלא מורגלת בטיולים בזירה המקומית.

אלא שבתקופה האחרונה ירושלים טיילה - גם בזכותה, כמובן - אך לא מעט בשל הריפיון של יריבותיה. היא מחצה אותן בדרך לזכייה קלילה בגביע המדינה, ולא סבלה מקשיים אמיתיים גם בליגה. כשעפולה עקצה אותה, השכילה ירושלים להשיג 103 נקודות ולנצח בכל זאת. במשחק הצמוד מול בני השרון היא צברה 87. הגארדים שלה, טפירו וחג'ג', חדרו לטבעת, גולמאץ פיטם את אוסטין בכדורים וירושלים השיגה נקודות קלות בשליש הראשון של ההתקפה. גם באירופה, מול העגלות של ונטספילס, עשתה ירושלים מה שרצתה.

ואז הגיעה זלז'ניק. בניגוד לכמעט כל קבוצה בישראל ובאירופה כיום, מחזיקת הגביע הסרבי אינה תחנת רכבת של שכירי חרב אירופאים ואמריקאים. 12 הילדים שלה מפוצצים בהגנה ומשחקים במחויבות ובהתלהבות שנדמה היה כי חלפו מהכדורסל האירופי. ארצג וסאמארזדינסקי ניטרלו את האפשרות להכניס כדור לאוסטין, ירושלים לא עשתה כמעט נקודות קלות וטפירו המיר טריפל דאבל במסירות ליציע. המצוקה ההתקפית הקרינה גם על ההגנה, וככל שהתקדם המשחק ירדה רמת האינטנסיביות הירושלמית.

"היתה לנו ריצה נחמדה ביול"ב קאפ", אמר דן שמיר בסיום, אבל למעשה אחרי 5:5 לא מרשים בבית המוקדם ולנוכח ההגרלה הנוחה, מדובר בכישלון. בעונות רגילות, כאן יכולה היתה ירושלים להעביר לניוטרל. אלא שלנוכח החולשה של מכבי ת"א, מהיום בבוקר עליה להתאושש מהחמרמורת שאחזה בה אחרי הזכייה בגביע, ולחזור לעבודה. מומלץ להתחיל בהקרנת הדקות האחרונות, בהן במקום להילחם עד טיפת הדם האחרונה, נכנעה ירושלים בצורה מדאיגה. הסלים שהעלו את הסרבים ליתרון 15 ו-17 הפרש הושגו בליי-אפס פשוטים, כשלפחות שלושה שחקנים באדום נצפו מטיילים בדרך להגנה. במחשבה שנייה, מומלץ לחזות בקלטת כולה, כדי ללמוד מזלז'ניק כיצד צריכה להיראות קבוצת כדורסל עם מחויבות לתארים, שלא נכנסת לאופוריה אחרי הזכייה בגביע המקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully