וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הלחץ של מזרחי

הוא לא תרגל את ההרכב לפני אשדוד, מתבודד לפני משחקים, מעשן כמו קטר ומלחיץ את הזרים והצעירים. קבלו את האחראי האמיתי ללחץ בבית"ר

לשחקני בית"ר ירושלים ברור שליוסי מזרחי חלק מכריע בלחץ ובבלבול שמכרסם בקבוצה. יעיד על כך ההרכב המהפכני שמזרחי העלה באשדוד. לכאורה, אחרי התיקו הביתי מול בני יהודה, שינויים היו מתבקשים, אבל הבעיה שמזרחי לא תרגל את ההרכב הזה פעם אחת באימונים.

אם דרור קשטן היה נוהג לקחת באימון המסכם את ההרכב שלו, הרכב שהוא כבר גיבש באמצע השבוע, לתרגול אישי של שעה, מזרחי לא עשה זאת פעם אחת. את השחקנים, במיוחד אלו שקיבלו צ'אנס בהרכב, זה הכניס לבלבול נוסף. דגש על הברזילאים שלא מכירים את אשדוד, לא ידעו מה עליהם לעשות ונזרקו למים ברגע האחרון.

הימורים על ההרכב

"בדרך כלל נהוג לתרגל את ההרכב יום-יומיים לפני המשחק, במיוחד אם זה הרכב שונה מההרכב שרץ בדרך כלל", טוען שחקן בכיר בבית"ר. "השבוע יוסי שמר את זהות ההרכב עד לשעות הערב של המשחק ורק אז הודיע מי פותח. מה שהפתיע אותי היה שאת ההרכב הזה הוא לא תרגל באופן קבוע במשך סוף השבוע וכשיש לך שני שחקנים חדשים בהרכב שלא תורגלו הרבה עם יתר השחקנים - קשה מאוד להציג יכולת טובה".

מעבר לכך, מזרחי הוסיף לחץ על מה שקיים על ידי זה ששוב ניסה להחביא מהשחקנים שלו את ההרכב. כאילו להכניס בהם מוטיבציה, אבל בפועל זה יצר עוד בלבול. בבוקר המשחק, כאשר השחקנים נפגשו, הם החלו להריץ ביניהם הימורים מי יפתח ומי ישלם את המחיר. את הספסול של מילובאן מירוסביץ', אגב, אף אחד לא חזה.

"זה היה פשוט מדהים מה שהלך לפני אשדוד", מספר אחד השחקנים. "אף אחד לא ידע אם הוא משחק, זה יצר מתח ולחץ בין השחקנים ורק אחרי שיוסי פרסם את ההרכב במלון, השתחרר הרבה אוויר אצל השחקנים. יוסי הודיע למירוסביץ' כבר בבוקר שהוא לא פותח בהרכב, אבל אף אחד לא ידע מי הולך לשחק במקומו".

סיגריות? זה מגעיל אותם

בנוסף על חוסר הוודאות הזה, שחקנים בבית"ר מתלוננים על הלחץ שיוסי מזרחי מקרין כלפי חוץ. בהתכנסויות לפני משחקים, לא רק אתמול (ראשון), מזרחי מרבה להתבודד, כאילו בעוד כמה שעות מתחיל גמר גביע העולם, וממעט לדבר עם הסובבים אותו ולהרגיע את השחקנים. באוטובוס, אבל לא רק, מזרחי מעשן בשרשרת, תופעה ששחקנים רבים מפרשים באופן שלילי.

הבלבול של מזרחי לא מסתיים כאן והמשיך במשחק עצמו באשדוד. 45 דקות רעות של הרכב שלא תורגל הספיקו למזרחי להתקפל שוב ולהשתנות. רמאליו וטוטו בחוץ, ברוכיאן ומירוסביץ' בפנים. "מירוסביץ' היה צריך לשחק מההתחלה, אבל אם הוא באמת חשב שהוא לא מספיק טוב להרכב הוא היה צריך להשאיר אותו כל המשחק על הספסל. כשאתה מספסל שחקן הרכב ובמחצית מכניס אותו לכר הדשא, אתה רק מראה כמה טעית".

שר חוסר ביטחון

מי שיכול ללמד טוב מכולם על הבעיה הזאת הוא כריסטיאן פאביאני, אקס בית"ר. פביאני חגג היום (שני) שער בכורה בליגה הארגנטינאית, כשכבש בדקה ה-90 מול רוסאריו סנטראל והעניק ללאנוס ניצחון יקר 2:3. ביציע ישב מאמן נבחרת ארגנטינה, אלפיו באסילה, וצפה בחלוץ בן ה-23 אחריו הוא עוקב מאז פתיחת הליגה בארגנטינה. כבר לפני שבועיים שקל המאמן הלאומי לזמן את החלוץ למדי הנבחרת, אך בסופו של דבר החליט לקחת את חברו בלאנוס, אגוסטין פלטיירי. אתמול, אחרי משחק גדול של פאביאני, אמר באסילה: "פביאני הרשים אותי מאוד, אני שוקל להזמין אותו למשחק הבא של הנבחרת".

גם אמש, לפאביאני היה ברור שהפאניקה שבית"ר משדרת מגיעה בעיקר מהמאמן שלה. "לפני משחקים הוא היה מעשן בצרורות והיה משדר המון לחץ לקבוצה", אומר חלוץ לאנוס. "לפעמים זה גם היה מדביק אותנו. אני לא הבנתי עברית, אבל היה אפשר לראות שהוא מאוד עצבני לפני המשחק ומה שקורה הוא שבמקום שהוא ישדר לנו רוגע, אנחנו נכנסים יותר לפאניקה. כאן בארגנטינה אנחנו לוקחים דוגמא מהמאמן ואם הוא רגוע כולם רגועים. תראה את דייגו סימאונה, ששידר רוח לחימה והקרבה לשחקניו והם זכו בסוף בתואר. גם עכשיו בלאנוס המאמן נותן לנו דוגמא וזה עובד. אתמול, כשהיינו בפיגור 2:1 הוא דרבן אותנו והכניס בנו ווינריות ועובדה שבדקה ה-90 ניצחנו. אם יוסי ישדר רוגע ומסר חיובי לשחקנים ולא לחץ וצעקות, אני מאמין שזה ישפר את המצב של הקבוצה".

גם השחקנים הצעירים של בית"ר, שנדבקים הכי הרבה בלחץ של מזרחי, מסכימים עם פאביאני. "יוסי מאמן טוב, אבל הבעיה היא שהוא משדר לנו חוסר ודאות, פאניקה ועצבים לפני המשחק ולפחות עלינו השחקנים הצעירים זה משפיע", אומר אחד השחקנים הצעירים בקבוצה. "אני יודע שיוסי היה ככה כל הקריירה שלו ובאשדוד זה לא כל כך הפריע, אבל כנראה שכאן זה יוצר עוד לחץ על השחקנים ואנחנו לא עולים מפוקסים למשחק. אנחנו שחקנים בתחילת הדרך, הייתי שמח אם יוסי היה רגוע יותר ומשדר לנו יותר ביטחון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

זרים לכדורגל?

הוכחה נוספת לטענות כלפי מזרחי ניתן למצוא במצבם של השחקנים הברזילאים שהוא הביא בפגרת החורף. לא רק שהשלושה מתקשים להיקלט בזמן קצר במיוחד, הם גם לא מקבלים את הגב מהמאמן שלהם. בסוף השבוע התקשר אחד משני החלוצים הברזילאים לאחד הישראלים בקבוצה, וקבל על כך. "אני יודע שאם אני לא אתן גול יהרגו אותי", אמר. "אני לא יכול לתפקד ככה ולחשוב על דברים אחרים. מה אני יכול להראות כשבקושי נותנים לנו לשחק?".

פביאני חש זאת על בשרו. לא מעט שחקנים בבית"ר טוענים עד היום שזאת היתה טעות לשחרר אותו, אבל דווקא אחרי שהארגנטינאי התחיל להיקלט, מזרחי שוב בחר לעשות שינויים והביא שלושה ברזילאים חדשים. "הבעיה הכי גדולה של יוסי מזרחי זה שהוא לא נותן הזדמנות אמיתית לשחקנים שלו", אומר פאביני. "בקושי שיחקתי אצלו והיו לי הרבה רגעים שכמעט נשברתי. אני מתאר לעצמי שזה מה שעוברים עכשיו השחקנים החדשים של בית"ר. אני רואה את המשחקים של בית"ר ומזהה את אותם הדברים שהיו אצלי.

"חוסר השקט של שוונק, הפחד שלו לא לכבוש והרגליים שרועדות - גם אני עברתי את זה וגם פינטו. יוסי חייב להבין שלשחקנים זרים לא קל להתאקלם ושאי אפשר לראות מהם תוצרת אחרי חודש בלבד. קליטת שחקן זר זה תהליך לא קל. אנחנו לא יודעים את השפה, התרבות מאוד שונה והכי קשה לשחק כשכולם מצפים ממך לשערים במשחקים הראשונים. אחרי זה כדור השלג מתגלגל, הלחץ מתחיל גם מכיוון הקהל והתקשורת ואז אתה מוצא את עצמך על המטוס מבלי שניתנה לך הזדמנות אמיתית.

"שמעתי שפינטו נתן שער במשחק הבכורה שלו באקדמיקה בפורטוגל, זה רק מראה לי כמה הדברים שאני אומר נכונים. אני רוצה להקדיש את השער שנתתי אתמול לאוהדים של בית"ר שלא זכו לטעום ממני שערים, אבל אני גם רוצה להקדיש אותו גם ליוסי מזרחי, שלא נתן לי הזדמנות אמיתית. אם הוא ימשיך לנהוג ככה עם הזרים- לא משנה את מי הוא יביא, כולם יהיו כישלון, גם אם לשחקן יקראו ריקלמה".

"אני בטוח שהברזילאים שיוסי הביא הם שחקנים טובים", מסכים אחד הבכירים בבית"ר. "על טוטו אפשר לראות גאוניות של כדורגל, בטאצ' ובמסירות, רמאליו לקח אליפות בסאו-פאולו שהיא לבטח יותר טובה מבית"ר, ושוונק כבש 13 שערים בברזיל, שהיא ליגה בשלוש רמות מעל הליגה הישראלית. מה שקורה איתם שלא נותנים להם את הביטחון שהם זקוקים לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully