וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות קסומים מאנדלוסיה

רונן דורפן

5.3.2007 / 11:49

רונן דורפן חווה דרבי בסביליה. בגלל זה הוא לא הופתע מהאנרגיות שנתנו לקבוצה המקומית ניצחון על ברצלונה. מתוך הבלוג של דורפן

אחד מאירועי הכדורגל הפרועים ביותר שהייתי בהם היה הדרבי של סביליה לפני כמה שנים. אירוע כאוטי לחלוטין. האיצטדיון אפילו לא נפתח לקהל עד 45 דקות לפני הפתיחה – משום שלא פותחים את האיצטדיון עד שלא מצליחים להכניס את האוטובוס של הקבוצה האורחת. והמשטרה די התקשתה להעביר את האוטובוס הזה דרך השכונות של בטיס בהן נערכו מדורות גדולות בהן שרפו חולצות וסמלים של סביליה. מחוץ לאיצטדיון הסתובבו דיילות שחילקו לקהל דוגמאות של מוצר מעניין – סיגריות. ובתכניה שחילקה בטיס לאוהדים היו פרסומות לבתי זונות.

אחרי שפתחו את האיצטדיון זרמו פנימה 50,000 צופים כשאף כרטיס לא מסומן. לעיתונאים נתנו גופיות מיוחדות ואפשר היה לשבת איפה שרוצים. במחצית הראשונה ישבתי עם הבירי-בירי. הבירי-בירי הם האולטראס של סביליה. הם נקראים על שם שחקן מגמביה ששיחק בקבוצה בסוף תקופת הדיקטטורה בשנות ה-70 והיה פופולארי מאד. במחצית השניה, אני לא צוחק איתכם, ואולי שמתם לב כי המשחק שודר בישראל, ישבתי על כסא מתקפל שני מטר מהספסל של בטיס, על הדשא! המשחק נגמר ב-1:1 עם 17 צהובים ואדום.

וכל אלו בדיוק הסיבה למשחק האדיר שהיה משחק העונה של ספרד מאוחר בערב שלשום. ברצלונה האלגנטית, אלופת אירופה, שגרירת רצון טוב של יוניצף, עם הכדורגלן הטוב בעולם נגד התשוקה של סביליה. קבוצה שבתחילת העונה סירבה לאפשר לטלוויזיה להיכנס למגרש ומפרסמת על חולצותיה חברת הימורים. ואיפה הייתם שמים את הכסף שלכם כשרונאלדיניו ניגש לפנדל, אחרי שכבר כבש שער אחד וסחט את הפנדל הזה בתוספת אדום?

אבל שם במעמקי אנדלוסיה יש משמעות לתשוקה ורעב. אני לא אוהב להשתמש בדימוי ”אריות“ למשחק לחימה כמו של סביליה אתמול. כי האריות בערוץ נשיונל גאוגרפיק יושבים רוב היום ומגרשים זבובים ואחר כך מתקיפים חיה חלשה מהם בהרבה. סביליה נלחמה כמו דורות של לוחמים בחבל ארץ אכזרי. אנדלוסיה היא חבל ארץ שטוח שלא ניתן להגן עליו. ולכן עברה מיד ליד במעשי אכזריות איומים. סביליה אתמול הזכירה לי ציור עצוב מאד של גויה. ילד אנדלוסי נלחם במקל בילד קסטיליאני (למרות שבארסה היא כמובן לא קסטיליאנית).

זה לא היה משחק כדורגל. זו הייתה בלדה. השוער קונה את ההטעיה של רונאלדיניו אבל מושיט את הרגל לכוון ההפוך ואיכשהו הודף את הכדור. איצטדיון שרגע קודם לכן היה בתהום של ייאוש, חלום אליפות שנגוז במועדון שמסכן את האליפות אולי פעם בכמה עשורים, פשוט קם למלחמת נגד. אחד מאותם רגעים בספורט בהם אתה יכול לחוש את המושג המעורפל ששמו מומנטום פסיכולוגי. בעשרה שחקנים הם השוו ועלו ליתרון.

קרבות בדרום ספרד לא מוכרעים בנקודות אלא בנוקאאוט. שני שחקני ברצלונה מורחקים ולאלופת אירופה אין כרגע כוחות נפשיים למצבים הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully