וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדור(סל) נגד דכאון

גיל קדרון

5.3.2007 / 12:37

המאבק על מקומות 7-8 במערב כולל לא מעט קבוצות מפוררות, ורק העפלה לפלייאוף תעלה חיוך על פני השחקנים. כתבה שנייה ואחרונה

אחרי שהתעדכנתם בתמונת המצב של המלחמת על המקומות האחרונים בפלייאוף המזרח, הגענו לצד האיכותי יותר של הליגה, המערב.

חמש הקבוצות עם המאזן הטוב ביותר בליגה הן חמש הראשונות במערב - דאלאס, פיניקס, סן אנטוניו, יוטה ויוסטון; אחר כך יש ירידה קלה עם הלייקרס שבמקום השישי, אבל מקומם בפוסט סיזן לא עומד בספק. מהמקום השביעי ועד המקום ה-12 ניטשת מלחמה בין כמה קבוצות שרוצות להחזיר לחיים עונות מאכזבות. אז יאללה, למלאכה.

7. לוס אנג'לס קליפרס, 30:29

משחקי בית: 11
משחקי חוץ: 13
מול קבוצות במאזן חיובי: 14

אחרי שבעונה שעברה הצליחו (במזל) להשתחל לחצי גמר המערב, חזרו הקליפרים לגולדם הטבעי. בעצם, יחסית להיסטוריה של המועדון הם עדיין קבוצה מצוינת, רק שבגלל ההצלחה דאשתקד מדובר באכזבה מרה. אם LA תמשיך לרשום את אותו קצב ניצחונות איטי מחוץ לסטייפלס סנטר, היא תסיים במאזן 43:39, ולא בטוח שזה יספיק. אולי זו תחזית אופטימית מדי לאור משחקים בפיניקס, בדאלאס, נגד הלייקרס (בית וחוץ), מול דנבר, סן אנטוניו (בית וחוץ), דטרויט, יוסטון, ומסע של ארבעה משחקים במזרח. ועל הפציעות של סם קאסל ושון ליווינגסטון עוד לא דיברנו. מאידך, אם תמשיכו לקרוא (ואתם תמשיכו!!) תגלו שמצב הקבוצות האחרות רע אפילו יותר.

8. דנבר נאגטס, מאזן 29:28

משחקי בית שנותרו: 10
משחקי חוץ: 14
מול קבוצות במאזן חיובי: 13

משהו רע עובר על הנאגטס דווקא בתקופה שהם סוף סוף בסגל (כמעט) מלא, וכל הנשקים על הפרקט. פעם אלו האחוזים של כרמלו אנתוני, פעם האיבודים של אלן אייברסון, פעם ההיעלמות ההתקפית של מרכוס קמבי, ותמיד ההגנה המביכה בחוריה הגדולים. עם לוח משחקים קשה במיוחד, לא ברור איך המצב הזה הולך להשתפר.

בשבוע הקרוב הם יארחו את ההורנטס, פורטלנד ודטרויט, ויתארחו אצל גולדן סטייט וסקרמנטו, ואם ייצאו מחמשת המשחקים הללו במאזן 1:4, אולי יתפסו מומנטום חיובי לקראת ההמשך. ומכיוון שההורנטס והקינגס מתמודדים מולם ישירות על מקום בפלייאוף, כל תוצאה אחרת תדרדר אותם מחוץ לשמיניה. אולי זה הזמן של ג'ורג' קארל לקחת פיקוד על הנעשה בקבוצה.

9. ניו אורלינס/אוקלהומה סיטי הורנטס, 31:28

משחקי בית: 10
משחקי חוץ: 13
מול קבוצות במאזן חיובי: 12

הקבוצה הצעירה של ניו אורלינס נעה מקיצוניות אחת לשנייה, עם 5 רצפים של שלושה או ארבעה ניצחונות, ולחילופין 5 רצפים של שלושה עד חמישה הפסדים. אולם מאז פברואר, כשחזר כריס פול, המאזן הוא 5:9 סולידי ונאה. גם לצרעות יש עוד כמה וכמה דייטים עם אריות המערב, בבית ובחוץ, ומכל המתמודדות על הפלייאוף זו הקבוצה עם הכי פחות ניסיון בקראנץ' טיים. על פול הם יכולים לסמוך, אז בעצם הסיכויים שלהם תלויים בהמשך הכושר המטורף של טייסון צ'נדלר. ועל זה, כך יספרו להם בשיקגו, קשה לבנות מדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

10. סקרמנטו קינגס, 32:27

משחקי בית: 11
משחקי חוץ: 12
מול קבוצות במאזן חיובי: 11

השילוב של רון ארטסט ומייק ביבי כלל בתיאוריה אפשרויות רבות להצלחה, אבל כמו שקרה בכל הקבוצות בהן שיחק, הצליח רון-רון לפרק את החבילה ביעילות מבפנים, עד שהוציא מביבי כל חשק לשחק (אקזיביט A: ירידה מ-21 נקודות ב-43 אחוזים ל-17 ב-39 אחוזים העונה). וברגע שלביבי גם ייצא החשק לחיות, הוא יודע שהדרך הקלה והבטוחה ביותר לעזוב את עולמנו היא עימות ישיר עם ארטסט, כך שהאופציה הזו עדיין שרירה וקיימת. בששת המשחקים האחרונים התופעה הזו בלטה במיוחד, כשבשתי הפעמים בהן המשיגנע לא שיחק בגלל פציעה קלע ביביהו 29 נקודות בממוצע, שהיתרגמו לניצחונות 93:110 על אינדיאנה ו-120:135 על שארלוט. בארבעת הפעמים שהשניים "שיתפו פעולה" התוצאה הייתה 14 נקודות למשחק לביבי, ומאזן 2:2, שכלל הפסד מביך במיוחד לפילדלפיה. במשחקים האלה המלכים קלעו רק 99 בממוצע, לעומת 122 כשביבי היה הבוס על המגרש.

מצד שני, יש לקבוצה רצף של שלושה ניצחונות רצופים, וקשה לצפות את ההתפתחויות בראש של ארטסט (שגילח על ראשו את המילה "קינגס"), ועד כמה מהר תחלים הפציעה של ביבי בשריר החשק.

11. מינסוטה טימברוולבס, 33:26

משחקי בית: 11
משחקי חוץ: 12
מול קבוצות במאזן חיובי: 10

ביום בו פוטר המאמן דווין קייסי מעמדת המאמן עמדו זאבי היערות על מאזן 20:20, והחזיקו במקום השמיני. מאז, תחת שרביטו של העוזר רנדי וויטמן הם השיגו רק 6 ניצחונות לעומת 13 הפסדים. כל הכבוד לבעלים גלן טיילור על ההחלטה לבצע זעזוע במקום בו לא היה כל צורך בכך. מעניין אם זו הדרך בה הוא מנהל את כל תאגידי הענק שלו (אמר פעם שהוולבס, ששווים כ-300 מיליון דולר, הם אחד העסקים "הקטנים" שלו).

זו גם הייתה הדרך הטובה והמהירה ביותר להוציא את חלקיקי הרוח האחרונים מהמפרשים של קווין גארנט, שנשמע אומר לאחרונה "תודה לאל על אופציות יציאה מהחוזה". ואכן, בקיץ 2008 יוכל KG לעזוב ללא כל תמורה, והמשמעות היא שמיני תשלח אותו בטרייד לקבוצה אחרת עם סוף העונה. הוא יודע את זה והם יודעים את זה. ולכן נסתכן ונאמר שאין לקבוצה סיכוי לתפוס את המקום השמיני. אתם מוזמנים להשליך את זה חזרה בפנינו בחודש אפריל.

שאר הקבוצות

12. גולדן סטייט ווריורס, 35:26
דון נלסון כבר הלין על כשלונו לקחת את הקבוצה לפלייאוף, ובארון דייויס (אחד מיני פצועים רבים מספור העונה) כיוון למאזן החוץ העגום של הלוחמים (24:6) כשאמר "אם אנחנו חושבים על הפלייאוף, אנחנו סתם עובדים על עצמנו".

13. פורטלנד טריילבלייזרס, 35:25
היו באורגון כמה ימים בהם פינטזו על אפשרות להתגנב למקום השמיני, אבל חיש קל הבינו שזה כבר לא יקרה. הבלייזרס יקוו שהשיפור של העונה יהיה בסיס ל-2007/8 מוצלחת יותר, בעזרת אחד הדראפטים העמוקים ביותר בשנים האחרונות.

14. סיאטל סופרסוניקס, 35:23
כל המועדון נמצא על זמן שאול. העונה הבאה היא הסיכוי האחרון של סיאטל לשכנע את הסוניקס שלא כדאי להם לעבור לאוקלהומה סיטי, ובו בזמן רשארד לואיס כבר סופר את הימים לקראת העזיבה בקיץ. ריי אלן קורא בינתיים כתבות שמספרות על כך שיעבור בטרייד בתום העונה.

15. ממפיס גריזליס, 46:15
זהו כרגע המקום הגרוע ביותר לשחק בו כדורסל. הבעלים מחפש למכור, ולכן חוסך בכל העלויות האפשריות ולא חושב בכלל על רכש בקיץ, הנשיא ג'רי ווסט נמצא כבר עם רגל וחצי בחוץ, ופאו גאסול לא מפסיק להתחנן שיתנו לו לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully