וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחד ותיעוב בטורניר לאס וגאס

2.3.2007 / 9:35

העלייה של ג'יימס בלייק לרבע הגמר לוותה בשערורייה מבית היוצר של ה-ATP. סאפין: "בושה וחרפה". וגם: ארליך ורם בחצי הגמר בזוגות

יוני ארליך ואנדי רם עלו הלילה (בין חמישי לשישי) לחצי הגמר בטורניר הזוגות בלאס וגאס (על סך פרסים של 416 אלף דולר). הצמד הישראלי, המדורג 2 בטורניר, גבר 3:6, 6:7 על סימון אספלין ורוברט לינדסטט השבדים ויפגוש בסיבוב הבא את ג'יימס אוקלנד הבריטי ואשלי פישר האוסטרלי. פישר ואוקלנד הדיחו בסיבוב הראשון את יורגן מלצר וג'וליאן נואל, המדורגים 3.

התחלנו עם הישראלים, אבל עם כל הכבוד, הסיפור בוווגאס הוא מיני שערוריה שליוותה את עלייתו של ג'יימס בלייק לרבע גמר טורניר היחידים, ששוחק בשיטת בתים. על פי חוקי השיטה ייבגני קורולוב, ששיחק באותו בית עם בלייק, היה צריך לעלות לרבע הגמר, הודות לניצחונו על האמריקאי. בלייק, המדורג ראשון בטורניר, היה צריך לנצח את חואן דל פוטרו הספרדי מבלי להספיד 5 משחקונים או יותר. במצב של 1:6, 1:3 לזכותו פרש הספרדי ולבלייק נאמר כי הוא לא יעלה שלב.

למרות זאת, ה-ATP הוציא הודעה בה נאמר כי "בלייק יעלה לרבע הגמר בגלל שהחוקים לא הוסברו כהלכה".

"אני רוצה להגיד שאיך שהתנהלו הדברים זה פשוט בושה חרפה", אמר מראט סאפין, המדורג 3 בטורניר, "ארגון רציני כמו ה-ATP לא יכול פתאום לעשות החלטות באמצע טורניר, בטלפון, בלי להיות פה בכלל. אני מאוד מאוכזב מיו"ר ה-ATP (אטיין דה וילייר). זה מצב שהיה צריך להיפתר אחרת. זה פשוט מגוחך. אין שום הסבר שאני מצליח להבין".

גם המדורג שני, לייטון יואיט, תקף את החלטת התאחדות הטניס הבינלאומית. "לשנות חוקים באמצע טורניר זה פשוט לא בסדר", אמר האוסטרלי, "כולנו התחלנו את התחרות באותו מצב. אני מרחם על הבחור שהיה צריך לעלות שלב, זה בטוח".

יואיט הוסיף: "מי שהיה צריך להיות חסר מזל זה ג'יימס (בלייק). הוא היה רחוק 3 משחקונים מעלייה, אבל הפרישה של דל פוטרו הייתה צריכה להשאיר אותו בחוץ. כולם ידעו מה החוקים. ישבתי עם כמה שחקנים ודיברנו שהסיכוי היחיד של קורולב לעלות הוא אם דל פוטרו ייפרוש. אפילו בטלוויזיה אמרו את זה".

רבעי הגמר:

ג'יימס בלייק (1) - סם קווירי
יורגן מלצר (4) - יאן הרניך
מאראט סאפין (3) - פרנצ'סקו ורדסקו (5)
לייטו יואיט (2) - פליסיאנו לופז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully