וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "עברתי הרבה רגעים משפילים"

4.3.2007 / 22:16

מכבי ת"א טיילה עם 75:98 בגבעת שמואל, הלפרין חזר לחמישייה ופתח את הלב. מורן רוט ור"ג ניצחו בגליל, ניצחון לנהריה בראשל"צ

ירושלים ובני השרון פתחו את המחזור ה-13 כבר במוצאי שבת עם משחק צמוד שהסתיים ב- 85:87 לירושלמים, והערב (ראשון) סיפקה לנו ליגת העל עוד כמה מפגשים מעניינים. מכבי תל אביב זכתה לניצחון קל לשם שינוי עם 75:98 על גבעת שמואל, הפועל גלבוע/עפולה נאבקה הרבה יותר על מנת לרשום ניצחון חוץ באשקלון, 83:90. מורן רוט היה בוודאי השחקן בעל המוטיבציה הגדולה ביותר במחזור, כשחזר עם עירוני רמת גן לכפר בלום למפגש עם גליל עליון, שחתכה אותו מוקדם יותר העונה, ויצא עם ניצחון מתוק 93:95, כולל שתי קליעות העונשין המכריעות. דרמה גדולה היתה גם בגן נחום, שם ניצחה עירוני נהריה, שהיתה שרויה במשבר עמוק עד הערב, את מכבי ראשון לציון המקומית 71:74 משלשת ניצחון של ג'ף גריר.

גבעת שמואל - מכבי תל אביב 98:75

למרות הניצחון על אורטז ביום חמישי ביד אליהו, עבר על מכבי תל אביב עוד שבוע קשה, ואחרי שלושה רבעים של משחק באור יהודה מול גבעת שמואל היה נדמה שהסיוט שלה יימשך. הקבוצה העיקשת של עופר ברקוביץ' פיגרה בשש נקודות בלבד עשר דקות לסיום, אבל הפסיקה לחלוטין לשחק בהמשך, ומכבי שייטה לה בקלילות לניצחון. נוון ספאחיה ניצל את היריבה הנוחה כדי לתת דקות לכמה שחקנים שהיו קבורים אצלו עמוק עמוק על הספסל לאחרונה, ובראשם יותם הלפרין שפתח בחמישייה. הלפרין היה לא רע, עם 10 נקודות ו-6 אסיסטים ב-32 דקות משחק, וגם שרון ששון הראה קצת מהיכולת שכבר הספקנו לשכוח שיש לו עם 19 נקודות.

יחד עם הלפרין עלו בחמישייה גם וויל ביינום, טל בורשטיין, ליאור אליהו וניקולה וויצ'יץ'. מולם העלתה הגבעה את ג'יי סטרייט, בו דייויס, דרור דוידי, ווין וואלאס ודיון תומאס. בדקות הראשונות מכבי נראתה מנומנמת משהו, והמקומיים פתחו מיד יתרון של 2:10 בעזרתו של דיון תומאס המוכר כל כך לצהובים, אבל מנגד הנהיגו יותם הלפרין ו-וויל ביינום ריצת 0:12 שנתנה לאורחים את היתרון.

גבעת שמואל נכנסה קצת להלם, אבל פסק זמן שלקח עופר ברקוביץ' ניער אותה מעט, ועזר לה לסיים את הרבע הראשון בפיגור מינימלי של 21:17. ברבע הבא מכבי התחילה במלאכת הגדלת הפער שהגיע עד לתשע נקודות, לפני שבו דייויס ויובל נעימי דאגו להוריד את הקבוצות להפסקה בתוצאה 38:41 בלבד למכבי. ברבע השלישי הצליחה הגבעה למחוק לחלוטין את ההפרש ואף לרשום יתרון קטן של 44:45, אבל אז לחצה מכבי שוב על הדוושה ועלתה ל- 48:55. המקומיים עוד הצליחו להישאר קרובים בסיום הרבע בפיגור של 61:67, אבל עשר הדקות האחרונות היו לחלוטין של מכבי, וגבעת שמואל אפילו לא ניסתה למנוע מההפרש מלצמוח.

קלעו למכבי: ניקולה וויצ'יץ' 23, שרון ששון 19, ליאור אליהו ויותם הלפרין וטל בורשטיין 10 כל אחד, סימאס יסאיטיס 9, וויל ביינום 7, דרק שארפ 5, יניב גרין 3, ג'יימי ארנולד שיחק ולא קלע.

קלעו לגבעה: משה ברנר 17, בו דייויס 16, יובל נעימי 14, דיון תומאס 9, ווין וואלאס 7 (10 ריבאונדים), ג'יי סטרייט 5, אורן אהרוני 3, דרור כהן ודרור דוידי 2 כל אחד.

נוון ספאחיה אמר בסיום לערוץ הספורט: "זה לא קל לשחק נגד קבוצות ישראליות עם הרכב נמוך. אני הרבה יותר מרוצה מההגנה שלנו במחצית השניה. מאוד כעסתי בהפסקה, אני חושב שיכולנו לשחק הרבה יותר טוב בהגנה במחצית הראשונה. זאת הכנה טובה למשחק מול טאו. כמה שחקנים מהספסל קיבלו היום דקות וזה תמיד טוב. אני לא עורך שום ניסוי בעמדת הרכז. היום נתנו קצת מנוחה לירטין, נראה מה יקרה בהמשך בהתאם להתפתחויות במגרש".

יותם הלפרין נשמע מעודד מהדקות הרבות להן זכה: "כל יום אנשים צוחקים ולועגים לי, אבל אני מתאמן קשה ועובד קשה ובטוח שהתקופות היותר טובות שלי עוד יחזרו. אני שמח שתרמתי היום לקבוצה, מחכה לצ'אנסים שלי ומאמין שהכל עוד יהיה בסדר. יש לנו קבוצה עם רוטציה ארוכה מאוד, ואין לי ספק שהצ'אנס הזה עוד יגיע. עברתי הרבה מצבי לחץ ורגעים משפילים בתקופה האחרונה, אבל אני עדיין מאמין ביכולת שלי. העובדה שהקהל שרק לי בוז היה אולי הרגע הכי קשה בקריירה שלי, אבל אני מתעסק באיך להיות הכי טוב בשביל מכבי תל אביב".

טל בורשטיין: "בחצי השני היינו יותר אגרסיביים, והלוואי שנעשה את זה יותר, אנחנו צריכים לעשות את זה יותר. שיחקנו טוב, עשינו מה שהיינו צריכים ועכשיו אפשר להתכונן עם ראש נקי לקראת טאו".

המאמן המפסיד, עופר ברקוביץ': "נתקענו בהתקפה, וההבדל הגדול הוא שניקולה נכנס ושינה להם את כל המשחק. לא הסתדרנו איתו, ובכל פעם שרצינו להתמקד בו כל השאר חגגו סביבו. ברבע האחרון היתה לנו קבלת החלטות נוראית, זה היה רע מאוד בלשון המעטה. המשחק שלנו לא זרם, שחקנים לא הגיעו לעמדות שלהם בזמן. קרה, נגמר, צריך להסתכל קדימה, לתקן מה שצריך ולהמשיך הלאה. את המשחק הזה לא היינו צריכים לנצח, אבל כשאתה בא בשש הפרש בסיום רבע שלישי אתה כן חושב על ניצחון, ובטח לא צריך לשחק רבע אחרון כמו ששיחקנו".

מכבי ראשון לציון - עירוני נהריה 74:71

רק לפני שלושה חודשים דרסה נהריה את ראשל"צ ב-44 נקודות הפרש, אבל מאז עברו הרבה ימים רעים על אריאל בית הלחמי, שכללו חמישה הפסדים מששת המשחקים האחרונים של הקבוצה. הערב יצאו הסגולים מהמשבר עם ניצחון דרמטי במיוחד. רביב לימונד סיים אמנם כקלעי הבולט עם 17 נקודות, אבל רק שתיים מתוכן הגיעו במחצית השנייה. גם לעמית בן דוד היה משחק נהדר, אבל הישועה נמצאה דווקא מכיוונו של ג'ף גריר, הזר המושמץ של הקבוצה שכבר כמעט והוחלף במהלך העונה. למרות משחק נוראי של 1 מ-8 מחוץ לקשת עד להתקפה האחרונה, לא חשש גריר לקחת אחריות, וקבר את השלשה המנצחת עם הבאזר.

בית הלחמי ערך מהפכה בחמישייה כשרביב לימונד ועידו קוז'יקרו הושארו על הספסל, ועמית בן דוד, ג'ף גריר, ורדאן ווקוסיץ', ברק פלג וחואן מנדז נשלחו לפרקט. מנגד פתחה ראשון עם בריאן טולברט, עודד שעשוע, בריאנט מרקסון, ברנדון קורץ וחיים שמעונוביץ'. אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים בתוצאה 17:20 לאורחים, נפתח המופע הפרטי של רביב לימונד. הגארד המוכשר, במשחקו הראשון העונה בו לא פתח בחמישייה, המשיך בעונת הפריחה הנהדרת שלו עם תצוגת קליעות מרשימה, וכבר ברבע השני עמד לימונד על 15 נקודות, ללא החטאה משום טווח, נקודות שסייעו לנהריה להחזיק ביתרון, אבל דקות טובות של בראינט מרקסון שמרו על ראשון קרובה במחצית, שהסתיימה ב- 36:38 לאורחים.

ברבע השלישי מרקסון קיבל עזרה מרג'י מור, ויחד הם הובילו את ראשון ליתרון 56:58 בסיום הרבע. עשר הדקות האחרונות היו צמודות ומותחות, והסתיימו בצורה דרמטית במיוחד, עם שלשת ניצחון של ג'ף גריר שנתנה לאריאל בית הלחמי אפשרות לשחרר אוויר אחרי הרבה מאוד זמן.

קלעו לנהריה: רביב לימונד 17, ורדאן ווקוסיץ' 13, עמית בן דוד 11, עידו קוז'יקרו 9, ברק פלג 8, חואן מנדז וג'ף גריר 6 כל אחד, מייקל ג'ונסון 4.

קלעו לראשל"צ: בריאנט מרקסון 25, רג'י מור 15, בריאן טולברט 14, דאסטין ווילפציג 6, חיים שמעונוביץ' וגיא קנטור 4 כל אחד, ברנדון קורץ 2, עודד שעשוע 1, איתי לב שיחק ולא קלע.

גליל עליון - עירוני רמת גן 95:93

הרבה דברים רעים קרו למורן רוט העונה בגלל הפועל גליל עליון. הרכז האנרגטי הגיע לכפר בלום בקיץ כחלק מהקונספט הישראלי והנמרץ של הקבוצה הגלילית, אבל העסק לא דפק, רוט איכזב והחל לחפש אופציות ביוון, מה שהוביל לפרשה מוזרה בסיומה נזרק מהגליל ונותר בלי קבוצה. אז אחרי שמצא בית חדש בעירוני רמת גן, מצא הערב מורן רוט זמן לנקום באקסית הטרייה. רוט צלף 18 נקודות, כולל השתיים החשובות ביותר בסיום, שהעניקו לרמת גן, שהגיעה לצפון ללא דריל ווילסון שנמצא בארצות הברית עקב מחלה של קרוב משפחתו, את הניצחון.

בסיום המשחק התפרץ מאמן הגליל עודד קטש בצורה פרועה ולא אופיינית לעבר השופטים, וליווה אותם בצעקות רמות אל עבר חדר ההלבשה.

קטש פתח עם יוגב אוחיון, טרה סימונס, אבישי גורדון, עומרי כספי וקני אדלקה. רמת גן עלתה עם שמוליק ברנר, ג'ון אלן, איציק אוחנון, ג'אי לואיס ומורן רוט, במשחק בעל חשיבות אישית מיוחדת עבורו, נגד הקבוצה ששיחררה אותו בנסיבות הזויות לאחרונה. הדקות הראשונות היו כולן של איציק אוחנון, שעזר לאורחים להוליך 6:16 כבר אחרי ארבע דקות, מה שהספיק לקטש על מנת להושיב את יוגב אוחיון על הספסל ולהכניס את סטיב לוגן.

החילוף לא הצליח לעורר את הגליל, ודקות מצוינת של מורן רוט וג'אי לואיס נתנו לרמת גן יתרון של 13 נקודות, לפני שהגליל קצת חזרה ל- 22:31 בסיום הרבע. כספי ואוחיון המאכזבים המשיכו להציג יכולת חלשה, אבל למזלה של הגליל יש לה את טרה סימונס, שפשוט השתלט על המשחק ברבע השני והצליח להחזיר את התוצאה עד שוויון 39:39. רמת גן התעשתה והובילה במחצית 49:54, אבל הגליליים לא ויתרו וחזרו שוב לשוויון 66:66, לפני שהרבע השלישי הסתיים ב- 70:71 לאורחים.

חמש דקות לסיום עלתה הגליל סוף סוף ליתרון מסל של יוגב אוחיון, אבל ג'ון אלן החזיר מיד בשלשה, ומורן רוט כמעט וסגר את הסיפור בסדרת קליעות עונשין קריטיות, אבל עומרי כספי הצליח להשוות ל- 91:91 בשניות הסיום. מאותה נקודה המשחק הפך לדו קרב של קליעות עונשין, כשאת השתיים החשובות ביותר צלף מי אם לא מורן רוט, שהשלים את הנקמה הקטנה שלו ונתן לרמת גן ניצחון מצוין.

קלעו לרמת גן: ג'אי לואיס 28 (10 ריבאונדים), ג'ון אלן 22 (7 אסיסטים), מורן רוט 18, איציק אוחנון 16, שמוליק ברנר 6 (6 אסיסטים), אלישי כדיר 5, ארז קוחנסקי, איתי גרינבוים, אור ברנר ואיגור סימין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגליל: טרה סימונס 21, אבישי גורדון ועומרי כספי 17 כל אחד, קני אדלקה 12, גילי מוסינזון 11 (7 ריבאונדים), יוגב אוחיון (4 אסיסטים ו-5 איבודים) וסשה בראטיץ' 7 כל אחד, רוברט רות'בארט 1, אבי בן שימול וסטיב לוגאן שיחקו ולא קלעו.

אליצור אשקלון - הפועל גלבוע/עפולה 90:83

בקרב התחתית באשקלון עלו המקומיים עם מרכוס האטן, מיירון אלן, אור איתן, ריקארדו מארש ומושון יעקוסי. גלבוע/עפולה פתחה עם גוני יזרעאלי, אבי סוכר, צ'ארלס לי, טונג'י אווג'ובי וג'רמיין הול. הרבע הראשון היה צמוד לכל אורכו, כשאף קבוצה לא מצליחה לפתוח יתרון משמעותי. מרכוס האטן, כרגיל, היה ספק הנקודות הראשי באשקלון, כשהאורחים מהצפון קיבלו את מירב התוצרת מטונג'י אווג'ובי מתחת לסל. שלשה של חנן קולמן סגרה את הרבע בשוויון 24:24. בפתיחת הרבע השני הצליחה עפולה לייצר פער כשקלעה את שש הנקודות הראשונות של הרבע, אבל אשקלון החזירה שוב את ההפרש לנקודה בלבד.

בשלב זה התחיל יהוא אורלנד, אקס אשקלון, ללהוט כמו שרק הוא יודע, ושלוש צליפות מדויקות שלו מעבר לקשת עזרו לעפולה להוביל 37:50 בירידה להפסקה. אחרי שהגיעה כבר להפרש שיא של 15 נקודות, איבדה אט אט עפולה את השליטה, והאשקלונים חזרו למשחק ובגדול. בדקות האחרונות הפער קוזז עד לשתי נקודות בלבד, אבל הסיום היה שמח עבור דני פרנקו, ועפולה יכלה לחזור כל הדרך לצפון עם חיוך.

שחקן גלבוע/עפולה סובב את קרסולו בתחילת הרבע השלישי ונטש את המשחק. הרכז צפוי לחזור לשחק לקראת משחק הליגה הבא, מול גליל עליון.

קלעו לגלבוע/עפולה: טונג'י אווג'ובי 18, יהוא אורלנד 14 (4 שלשות), ג'רמיין הול 12, גוני יזרעאלי, גור פורת וצ'ארלס לי 10 כל אחד, ריץ' מלצר 9, אבי סוכר 6 (7 אסיסטים), יואב דביר 1.

קלעו לאשקלון: מרכוס האטן 26 (9 ריבאונדים), ריקרדו מארש 19, מיירון אלן 14 (6 אסיסטים ו-6 איבודים), חנן קולמן ואור איתן 5 כל אחד, שחר כהן ומושון יעקוסי 4 כל אחד, נייט וויליאמס וליאור ליפשיץ 3 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully