וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ומה עם הרבע האחרון?

3.3.2007 / 23:30

ירושלים הובילה כבר בפער של 22 נקודות על בני השרון, אבל ניצחה רק 85:87 אחרי משחק סוער. שמיר: "השופטים נתנו להם לשחק אגרסיבי"

הפועל ירושלים אירחה הערב (שבת) את בני השרון במשחק שהוקדם מהמחזור ה-13 של ליגת העל בעקבות נסיעתה השבוע לבלגראד למשחק ברבע גמר גביע יול"ב מול ז'לז'ניק, ונתקלה בקשיים לא צפויים. המשחק מול היריבה במירוץ למקום השני נפתח בצורה חלומית מבחינתה, והיא הובילה בשלב מסוים בפער של 22 נקודות, אבל קאמבק של האורחים כפה משחק צמוד בסיום, וירושלים יצאה בשיניים עם 85:87 דחוק.

המשחק היה שחזור של גמר גביע המדינה, ובשלושת הרבעים הראשונים שלו הוא גם נראה בדיוק כמו המשחק ההוא ביד אליהו. גיא פניני במשחק גדול, וטימי באוארס ביכולת הנפלאה שלו מהתקופה האחרונה, נתנו לירושלמים יתרון גדול, אבל למרות משחק חלש ומפוזר של לי ניילון (שאף התעמת בסיום יחד עם ניצן חנוכי עם מריו אוסטין), הצליחה בני השרון לחזור למשחק, וכמעט לגנוב אותו בסיום. טעויות קריטיות בקבלת ההחלטות ברגעי ההכרעה עלו לקבוצה של בירנבוים במשחק, אבל גם לירושלים אין יותר מדי סיבות לחגוג אחרי שלא הצליחה לשמור על יתרון מבטיח בביתה. מאיר טפירו הציג משחק חלש ביותר אחרי הופעת הטריפל דאבל שלו מול ז'לז'ניק, וברור שבגומלין מול הסרבים הוא יצטרך לחזור לעצמו.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים פתחה עם החמישייה הרגילה שלה בליגה דרור חג'ג', מאיר טפירו, טימי באוארס, יוריצה גולמאץ ומריו אוסטין. החמישייה של האורחים כללה את ארז כץ, קוקי בלצ'ר, משה מזרחי, לי ניילון, וג'ייסון וויליאמס שעלה במפתיע במקומו של עוסמאן סיסה. בדקות הפתיחה נשארה בני השרון קרובה, אבל דקות טובות של יוריצה גולמאץ וטימי באוארס, שנמצאים בכושר נפלא, הריצו את המקומיים ל- 8:17, שאילץ את אפי להזעיק פסק זמן מוקדם. דווקא האדומים יצאו מחוזקים מפסק הזמן והצמיחו את יתרונם עד ל- 10:26, לפני שבני השרון צימקה ל- 14:26 בסיום הרבע הראשון.

אפי הרים מהספסל את סיסה, גרינמן, וניצן חנוכי, אבל ירושלים המשיכה לשחק בחופשיות, ויתרונה לא נראה מוטל בספק לרגע. הפער הגיע עד ל- 28:47, לפני שריצת 0:7 של בני השרון החזירה אותם לעניינים, והורידה אותם להפסקה בפיגור נסבל של 37:50. אם בירנבוים עוד בנה על חזרה למשחק, הוא התבדה בתחילת הרבע השלישי עם ריצה של 0:7 של הירושלמים, שהחזירה את הפער לתחום הבטוח, והרבע הסתיים ב- 54:73. עשר הדקות האחרונות כבר נראו כמו גארבג' טיים, לפני שהאורחים הצליחו לעשות לקהל במלחה קצת דפיקות לב כשקיזזו את הפער לחמש בלבד - 77:82, ארבע דקות לסיום.

המשחק הצמוד לפתע החל גם להתחמם לקראת סיומו, ורגע השיא הגיע כשתי דקות לסיום, כמריו אוסטין ולי ניילון היו על סף החלפת מהלומות, תקרית שהסתיימה בעבירה בלתי ספורטיבית לאיש הגדול של ירושלים, שהיתה גם החמישית שלו. שלשה של ג'ייסון וויליאמס הקטינה לנקודה בלבד, 85:86, ובשניות הסיום קיבל ניילון צ'אנס לעלות את בני השרון ליתרון, אבל החטיא קליעה מחצי מרחק שנותרו 12 שניות לבאזר, וגיא פניני קבע מהקו את תוצאת הסיום - 85:87.

קלעו לירושלים: טימי באוארס 23 (וגם 7 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-4 חטיפות), גיא פניני 19, מריו אוסטין 13, דרור חג'ג' 10, יוריצה גולמאץ וטרנס מוריס 9 כל אחד, מאיר טפירו (5 אסיסטים לעומת 7 איבודים) וארז מרקוביץ' 2 כל אחד, אד קוטה שיחק ולא קלע.

קלעו לבני השרון: קוקי בלצ'ר 19, ג'ייסון וויליאמס 18, לי ניילון 14 (9 ריבאונדים), עוסמאן סיסה 10 (11 ריבאונדים), ניצן חנוכי 7, סקוט גרינמן וארז כץ 6 כל אחד, ג'וליוס פייג' 5, משה מזרחי שיחק ולא קלע.

שמיר: "השופטים נתנו למשחק לצאת משליטה" (בר שושני)

דן שמיר אמר בסיום: "שלושים הדקות הראשונות התנהלו על פי תכנית המשחק שלנו, אבל בסוף הם שיחקו יותר אגרסיבי. אין למה שקרה היום שום קשר למשחק עם ז'לז'ניק. בני השרון קבוצה עם אופי, הם עשו קאמבק כזה גם בשבוע שעבר, ואני מצדיע להם על איך שהם חוזרים למשחקים. בסך הכל בעשרים הפרש השופטים פספסו כמה שריקות ונתנו להם לשחק אגרסיבי, מה שנתן למשחק לצאת משליטה. היה צריך לשרוק פה כמה שריקות גם בשתיים עשרה או שלוש עשרה הפרש".

"היתה במהלך המשחק הרבה יותר מעבירה בלתי ספורטיבית אחת, והיה צריך לשרוק על עוד הרבה עבירות אחרות. הם בצעד של ייאוש עברו ללחץ, אבל אני מתעסק בתכנית שלנו, לא עשינו את מה שצריך לעשות והיינו צריכים להגיב על כך בסלים קלים. אנחנו גרמנו לזה להגיע לשתיים הפרש".

מריו אוסטין התייחס לתקרית שלו עם ניצן חנוכי: "זה לא היה עצבים, אני אף פעם לא מתעצבן. זאת היתה תגובה לעבירה מגעילה. אי אפשר לנצח כל משחק בחמש עשרה הפרש, אבל כל מה שחשוב זה שאנחנו מנצחים. צריך בסוף להביא אליפות, בשביל זה משלמים לנו".

אפי בירנבוים: "היה לנו צ'אנס נהדר לנצח. בסוף לקחנו שתי החלטות רעות מאוד שאם לא הן היינו כנראה מנצחים. אני מאוד מצר על ההפסד, כי כמו שהמשחק התפתח בסוף יכולנו לקחת את המשחק. היו לנו שני משחקים נגד הקבוצות הגדולות בארץ ושיחקנו איתן עד הסוף. נצטרך לאסוף ניצחונות, הקבוצה שלנו היא כמו עוף החול - היא יודעת להתרומם. אני לא מרוצה מכך שזה קורה רק ברבע האחרון, כי אנחנו צריכים לבוא חדים לארבעים דקות ולא לעשרים דקות".

ניצן חנוכי: "נכון ששיחקנו באגרסיביות, אבל זה גם מה שהחזיר אותנו למשחק ובגללה כמעט ניצחנו".

ג'ייסון וויליאמס: "התחלנו את המשחק ברגל שמאל, אם היינו מתחילים כמו שסיימנו היינו מנצחים את המשחק הזה. החמצנו הזדמנויות גדולות בסיום, אבל אולי היינו צריכים להתחיל לשחק אגרסיבי מתחילת המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully