וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה מתרגל להיות פייבוריט

28.2.2007 / 20:51

מאמן מכבי ת"א מתכונן לפו אורטז במלוא הבטחון ולא נבהל מהאתלטיות של האמריקאים שלה: "נצטרך לבצע את מה שהכנו"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

קבוצה במאניה-דיפרסיה

אווירה אופטימית ומחויכת נרשמה באימון המסכם שערכה מכבי תל אביב הערב (רביעי), לקראת משחק היורוליג מחר מול פו אורטז הצרפתית. הניצחונות הדחוקים ברומא ובבני השרון הזרימו לא מעט חמצן למערכת המכחילה של מכבי. "כולם ציפו שנפסיד ברומא", אמר מאמן מכבי, נוון ספאחיה, במהלך מסיבת העיתונאים. "אנחנו רוצים להמשיך באותה הדרך מהמשחק ההוא. זה היה ניצחון חשוב מאוד עבורנו".

כשספאחיה אומר "אותה הדרך", הוא מתכוון לקפיצת המדרגה ההגנתית שביצעה מכבי במשחקים האחרונים, ולמשחק ההתקפי המבוקר. אבי המהפך הוא גוראן ירטין, שדחק את יותם הלפרין לשולי הרוטציה והשתלט על עמדת הפוינט גארד. "כשקיבלנו את גוראן, עם כל מה שעברנו העונה, לא יכולנו לשלב אותו במערכת מיידית", סיפר המאמן. "מה שהיה חשוב זה לאבד פחות כדורים ולנצח משחקים, אבל אני מסכים שנצטרך לשחק כדורסל טוב יותר".

ותודה לדוד סם

יותר מכפי שהיא צרפתית, אורטז קבוצה אמריקאית. החמישיה הראשונה שלה מורכבת כולה מיוצאי היבשת החדשה, כשהשחקנים המקומיים, כמו במכבי, נחשבים למערך התומך. אי לכך מציגה אורטז קבוצה אתלטית וקשוחה, והיתה היחידה שהצליחה לנצח בסיבוב הקודם את צסק"א. "ראינו את המשחקים שלהם ואנחנו יודעים שהם קבוצה טובה", הוסיף ספאחיה. "עם כל הכבוד, אנחנו רוצים לנצח את המשחק. אני חושב שאנחנו יכולים לענות לאתלטיות שלהם, אבל בכל מקרה, זה לא מה שינצח את המשחק. המפתח הוא לבצע את מה שהכנו".

נקודה אחת שטורדת את מנוחת אנשי מכבי היא ריבאונד ההגנה הלוקה בחסר. סוג של עקב אכילס. אשקלון לקחה 19 ריבאונדים בהתקפה, רומא 21, בני השרון 17. אלו מספרים שספאחיה לא מוכן לקבל. "ריבאונד זה לא רק עניין של אתלטיות", הוא אומר. "זה גם תלוי במערכת. עשינו הרבה דברים בשבוע האחרון, גם לפני רומא. נמשיך לעבוד על האספקט הזה ומחר יהיה טוב יותר. הבעיה שאין לנו ריבאונדר דומיננטי בקבוצה. אגב, את רוב הריבאונדים נגדנו לוקחים שחקנים החוץ".

"הם רוצים לעשות דאבל טים על ניקולה? בבקשה"

גורדון הרברט, מאמנה הקנדי בעל האזרחות הפינית של אורטז, מתארח לראשונה בתל אביב. באימון הבוקר שערכה קבוצתו מנה את המפתחות לניצחון. "מכבי היא אחת הקבוצות הכי טובות באירופה", שח הרברט, שאולי לא כל כך מעודכן בהתפתחויות האחרונות בגזרה הצהובה. "יש לה מסורת גדולה ואולם שקשה מאוד להשיג בו תוצאה טובה. האתגר אדיר, אבל רק דרך ניצחון נוכל לשמור על האפשרות להעפיל לשלב הבא. הגנה ושליטה בריבאונד יהיו המפתחות. אני מקווה שהניסיון שצברנו באולמות קשים אחרים, כמו בקובנה, באיסטנבול ובסלוניקי, יעזור לנו לשלוט בקצב. השחקן החשוב במכבי הוא ניקולה וויצ'יץ'. ננסה לעצור אותו".

"הם רוצים לעשות דאבל טים או טריפל טים על אחד שמוסר כמו ניקולה? בבקשה", השיב וויל ביינום. וויצ'יץ' עצמו אמר כי "אנחנו לא קולעים טוב בזמן האחרון. אורטז משחקת בסגנון דומה לשלנו, עם הרבה נקודות ומהלכים יפים, וזה טוב לנו".

חיזק את שורות המועדון באימון המסכם הבעלים רענן כץ, שנחת הבוקר בארץ. "תהיה ישיבת הנהלה ביום שישי ושם אומר את כל מה שיש לי לומר", הוא סיפר. "עדיין יש לנו אפשרות לעשות דברים העונה, וצריכים להמשיך ולהאמין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully