וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארפ: "מכבי, צסק"א ופנאתינייקוס מועמדות לפיינל פור"

27.2.2007 / 23:58

דרק שארפ קיבל ביטחון אחרי הניצחון על רומא, ומספר בראיון על השושלת הצהובה, על הלחץ בייצוג מדינה שלמה ועל הסל ההוא מול ז'לגיריס

סטטיסטית, זו העונה הטובה בחייו של דרק שארפ. ממוצעיו, כמעט בכל קטגוריה, הם הגבוהים ביותר ב-11 שנותיו במכבי: 11.8 נקודות (57.1 אחוז ל-3), 2.4 ריבאונדים, 1.6 אסיסטים, 1.5 חטיפות ו-12.3 נקודות מדד איכות, בכמעט 26 דקות. בין אימון כושר לאימון קליעות העניק הקפטן בן ה-36 ראיון לאתר היורוליג.

"כל ניצחון הוא חשוב", אמר שארפ בהתייחס לניצחון החוץ השני העונה של מכבי ביורוליג, בשבוע שעבר ברומא. "הייתה לנו סדרה של משחקים צמודים שסיימנו בצד המפסיד. בשבועות האחרונים אנחנו עובדים קשה והגיע לנו לנצח משחק צמוד כפי שהיה ברומא. זה נותן לנו מומנטום לקראת המשחק מול אורטז ואני מקווה שנוכל להמשיך בבית את מה שהתחלנו שם".

שארפ נשאל אודות השלכות העונות האחרונות על הציפיות הגבוהות ממכבי, וענה כי "ההישגים שלנו בשנים האחרונות נותנים לנו הרבה מוטיבציה כדי להמשיך ולהצליח. יש יותר לחץ במכבי מבכל קבוצה אחרת כי אנחנו מייצגים מדינה שלמה, בניגוד לקבוצות האחרות שמייצגות ערים בלבד. זה משהו חדש עבור החבר'ה החדשים ולוקח להם יותר זמן כדי ללמוד איך לשחק בסיטואציה הזאת. אבל אנחנו הבאנו את הציפיות הגבוהות על עצמנו, ואנחנו צריכים לחיות איתן. עם כל שושלת באות הציפיות – כמו בלייקרס, בסלטיקס, בבולס. זה דבר אחר ודרוש ניסיון כדי לדעת איך מתמודדים ומצליחים על הרקע הזה".

"פעם פעמיים בשבוע שואלים אותי על הסל נגד ז'לגיריס"

"אני מקווה שעברנו מספיק קרבות ושיחקנו מספיק משחקים שונים כדי שהשחקנים החדשים ירוויחו ניסיון וביטחון שאולי היה קצת חסר בהתחלה", הוסיף שארפ. "אני חושב שלרבים מהחדשים יש כעת הבנה גדולה יותר למה לצפות, גם מעצמם, וכמה זמן ועבודה קשה הם צריכים להשקיע כדי להצליח ולנצח בסיטואציות שונות. עכשיו הציפיות שלנו גבוהות. כולם מלאי ביטחון שאפשר לעשות את זה".

כשנשאל האם 68 הנקודות שקלעה מכבי במשחק הבית מול טאו היוו מעין קריאת השכמה, טען שארפ כי "אנחנו לא מצפים לקלוע 68 נקודות במשחק, כפי שאנחנו לא מצפים לקלוע 168 נקודות. אנחנו עולים למגרש במטרה לנצח ולא חושבים על כמה נקודות נקלע. כל עוד אנחנו קולעים יותר מהיריבה, זה העיקר. אבל אני מנסה להתמקד בנקודות שאנחנו לא מאפשרים ליריבה לקלוע. אם נתרכז בהגנה ההתקפה תבוא מעצמה, וזה דבר שאני מנסה להחדיר בשחקנים העונה: להגיע לכל משחק מנקודת מבט הגנתית והיתר כבר יסתדר מעצמו, במיוחד בהתקפה, כי יש לנו מספיק כישרון כדי לקלוע".

שארפ התבקש לנקוב בשמות המועמדות לפיינל פור באתונה. "מכבי, צסק"א ופנאתינייקוס", ירה הקפטן. "מי עוד? יש הרבה. בנטון, דינמו מוסקבה, ברצלונה. אלה הן בדרך כלל הקבוצות המצליחות, כי רובן שומרות על סגל השחקנים, ולניסיון ואחדות יש משקל גדול. לכן בדרך כלל קורה שאותן הקבוצות נאבקות מדי שנה על הפיינל פור: טאו, מכבי, צסק"א, פאו, בנטון. הקבוצות האלה מצליחות לשמור על הכימיה הנכונה ולהביא את השחקנים הנכונים".

לסיום, התבקש שארפ לחזור לסל המפורסם נגד ז'לגיריס קובנה. "באיזו תדירות שואלים אותי עליו? פעם-פעמיים בשבוע. לפעמים בא אלי מישהו ברחוב ואומר 'וואו, דרק, אני אוהב אותך. אני זוכר את הסל מול ז'לגיריס', וכו' וכו'. כך שיוצא שמזכירים לי אותו הרבה. לגבי ההשפעה שלו על הקריירה שלי – זה עזר למכבי, ומכיוון שכך זה גם עזר לקריירה שלי. זה נתן לה דחיפה גדולה. אני מניח שזו הייתה אמורה להיות נקודת בקריירה שבה הייתי ממשיך במכבי או עובר למקום אחר. זה מה שאנשים סביבי אומרים, אבל אני לא יודע עד כמה זה נכון. זה שינה את מכבי גם בשנתיים-שלוש הבאות, והביא אותנו למקום בו אנו עומדים עכשיו. אז אני מניח שזו הייתה קליעה גדולה עבור כולם במכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully