וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"9 הפרש לא מבטיח כלום"

בר שושני

27.2.2007 / 20:46

טריפל דאבל של טפירו הוליך את הפועל ירושלים ל-79:88 על ז'לז'ניק, שמיר לא רגוע לגומלין: "הם לא נכנעים, צריך להרוג אותם כמה פעמים"

אתר היורוליג

צילם וערך: אמיר לב

יוצאים בתחושות אמביוולנטיות

הפועל ירושלים ניצחה היום (שלישי) 79:88 את ז'לז'ניק במפגש הראשון ברבע גמר גביע יול"ב, והיא תגיע לגומלין בסרביה בשבוע שעבר עם יתרון גבולי של תשע נקודות בלבד.

דן שמיר אמור להיות מודאג מחוסר היציבות של הקבוצה שלו. אומנם במשך דקות ארוכות ברבע השלישי מריו אוסטין (בלתי ניתן לעצירה בצבע) ומאיר טפירו (עם טריפל דאבל מצוין) הצעידו את האדומים ליתרון מבטיח בעזרת התקפה יעילה והגנה נחושה, אבל במשך דקות ארוכות האדומים נראו רדומים, ואיפשרו לסרבים הצעירים לצמק את הפער.

למזלו, גם ז'לז'ניק הראתה חוסר יציבות. ברבע הראשון האורחים הדהימו את הקהל במלחה כשעלו ליתרון שמונה נקודות, אבל 15 איבודים ו-68 אחוז בלבד מהעונשין מנעו מהם לשמור על היתרון. הסרבים איבדו כבר ברבע הראשון את קרסטוביץ', אחד השחקנים הבולטים שלהם, מה שמהווה מבחינתם תירוץ, אבל ספק אם הקבוצה הצעירה הזאת מסוגלת לעבור את ירושלים.

אם ירושלים תעבור את הסרבים, היא תפגוש בחצי הגמר את המנצחת בין שטרסבורג לריטאס וילנה. היום ניצחו הצרפתים 70:83 במשחק הראשון בצרפת, כשאפיק נסים קולע 21 נקודות.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה את המשחק עם הססנות בהגנה ושני איבודים בהתקפה, אבל טפירו חדר את ההגנה הסרבית, ושלשה של אוסטין השוותה ל-9:9. ריצה 0:7 של ז'לז'ניק הכריחה את שמיר לקחת פסק זמן. צבטקוביץ' המשיך להפציץ מעבר לקשת והעלה ל-19:11, אבל אז חג'ג' נכנס, וירושלים רצה ל-0:7 משלה. איבודים של באוארס וגולמאץ לא הצליחו להפוך לנקודות מהצד השני בגלל החטאות של ז'לז'ניק מהעונשין, אבל ירושלים מסיימת את הרבע הראשון בפיגור 26:21.

הרבע השני נפתח גם הוא עם הרבה עצבים של הירושלמים, שהרבו להתעסק בתלונות על השיפוט. דאנק של אוסטין הקפיץ את ההיכל, אבל שלשה של ארצג השאירה את היתרון אצל האורחים. ז'לז'ניק המשיכה לקחת ריבאונדים בהתקפה, אבל 1:36 ד' לסיום הרבע, ירושלים עלתה לראשונה הערב ליתרון, 39:40. הסרבים המשיכו להחטיא וסיימו את הרבע עם 4 מ-17 מהשדה, וסל של טפירו עם הבאזר הוריד את האדומים למחצית עם יתרון 41:44.

ז'לז'ניק פתחה רע מאוד את הרבע השלישי, ושני סלים מהירים של באוארס העלו את האדומים ליתרון 41:50. הסרבים המשיכו לא לפגוע, וטפירו, בפעולות חיוביות משני צדי המגרש, עזר לירושלים להגדיל את היתרון ל-50:65. אוסטין המשיך להיות דומיננטי מתחת לשני הסלים, ושלשה של טפירו בסיום הרבע הוריד את ירושלים עם יתרון מבטיח, 54:70.

פתיחת הרבע הרביעי עצרה את המומנטום של האדומים, שהחלו לאבד את הראש, עם זריקות לא אחראיות ואיבודים טיפשיים, והיתרון צומק ל-65:72. טפירו בשתי חדירות החזיר את הפער ל-11, אבל ארצג השאיר את האורחים בתמונה. הסרבים המשיכו ללחוץ וצימקו את הפער ל-72:76, אבל שלשות של חג'ג' וטפירו העלו את הפער ל-11. נדנדה של סלים בסיום השאירה את ירושלים עם יתרון גבולי, 79:88.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: אוסטין 26 (6 ריבאונדים, 6 איבודים), טפירו 16 (11 ריבאונדים, 10 אסיסטים), באוארס 14, חג'ג' 11 (ו-5 אסיסטים), גולמאץ 10, מוריס 7, מרקוביץ' ופניני 2 כ"א.

קלעו לז'לז'ניק: צבטקוביץ' 22, ארצג 17, לבוביץ' 13 (8 ריבאונדים), תאודוסיץ' 11 (6 אסיסטים), ראסיץ' 5 (7 אסיסטים), דג'רסימוביץ' 4, טודורוביץ' וזיגנורוביץ' 3 כ"א, קרסטוביץ' 1.

שמיר: "הגומלין פתוח לחלוטין"

דן שמיר אמר בסיום: "ההפרש לא רע. ההרגשה שלי היא שעשינו את כל מה שאנחנו יכולים והשארנו הכל על המגרש. לקחנו זריקות טובות ולא עשינו יותר מדי שטויות, אבל הכדורים קצת נפלו לצד הלא נכון. לא חושב ששיחקנו רע מול האיזורית שלהם ברבע האחרון, כמה כדורים פשוט לא נכנסו לנו. הם הראו שהם לא נכנעים ויודעים לחזור מפיגור, וכדי לנצח אותם צריך להרוג אותם כמה פעמים".

"נצטרך להתכונן למשחק מאוד אגרסיבי ופתוח לחלוטין בגומלין, אבל זה היה נכון בכל מקרה, בלי קשר להפרש. אני בטוח שגם אנחנו וגם הם נעשה התאמות לקראת המשחק הבא".

מאמן ז'לז'ניק, ולאדה ווקויצ'יץ': "אני חושב שסיימנו בהפרש שמשאיר את המשחק השני פתוח. אני לא מרוצה מהמשחק שלנו, אנחנו יכולים לשחק הרבה יותר טוב בבית, שם לא יהיה לחץ ורעש על השחקנים הצעירים שלנו".

מאיר טפירו: "עשיתי טריפל דאבל כי קינאתי ביוריצה על הטריפל דאבל שלו. לא יכול להיות שרק שחקן אחד יעשה. שיחקנו היום בשביל הקהל. תשע זה הפרש שלא מבטיח שום דבר, אבל גם 16 לא מבטיח כלום. החטאנו זריקות חופשיות וזה עזר להם לחזור, אנחנו נוסעים כדי לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully