וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הלחמי: "כמו שאנו נראים, לא נגיע לפיינל פור"

27.2.2007 / 14:00

נהריה סופרת כבר 5 הפסדים מ-6 משחקי ליגה, אבל המאמן לא מרים ידיים: "התפטרות לא עומדת על הפרק". פלג: "אסור להיכנס לפאניקה"

דומה שהניצחון הגדול לפני כחודשיים על הפועל ירושלים ב-35 הפרש (66:101) היה לא רק מטעה, אלא גם הרסני מבחינתה של עירוני נהריה. מאז אותו משחק, שתי המתמודדות לכאורה על תואר "הקבוצה הטובה בישראל שאינה מכבי ת"א" פנו לדרכים שונות.

שלושה ימים אחרי אותו ניצחון נודחה נהריה מהיורוקאפ, בינואר היא סיימה את דרכה בגביע כבר ברבע הגמר למרות ניצחון על מכבי תל אביב, וגם בליגה סופרת קבוצתו של אריאל בית הלחמי חמישה הפסדים בששת משחקי הליגה האחרונים, האחרון שבהם, 95:90 לאחר הארכה בבית לגליל, כבר המחיש בצורה ברורה את הכישלון. בנהריה סערו הרוחות ביום ראשון בחדר ההלבשה. וירושלים? היא כבר מחזיקה בארון את גביע המדינה, מסתערת על היול"ב קאפ ומפנטזת אפילו על תואר האליפות.

"אחרי תחילת עונה מוצלחת ידענו שתבוא נפילה, אך לא חשבנו שהיא תהיה כל כך קיצונית", מתייחס קפטן הקבוצה ברק פלג למצב. גם המאמן אריאל בית הלחמי, שהצפין לנהריה אחרי עונה די מאכזבת באשקלון, לא ציפה להיות עמוק כל כך בבוץ בסוף פברואר. "בקבוצה לא עובדים הרבה דברים, וגם במשחק ביום ראשון מול הגליל לא עבדו דברים", אומר בית הלחמי בלאקוניות, ורומז: "בתחילת העונה מלבד הגנה טובה שיחקנו גם התקפה, אבל אני לא אדבר על הבעיות שלנו בתקשורת".

הרבה קבוצות ישראליות לא היו ממתינות חמישה הפסדים לפני שליפת חרב הפיטורים, אבל עירוני נהריה מתנהלת אחרת. בית הלחמי, מצידו, עדיין לא מרים ידיים. "אף אחד לא דיבר איתי, ומה שאני מדבר עם השחקנים וההנהלה נשאר בינינו. אני לא מתכוון להתייחס לסטטוס שלי בקבוצה. כל עניין ההתפטרות לא עומד על הפרק", הוא פוסק.

ולמרות הדברים, יודע עוזר מאמן נבחרת ישראל כי המציאות הנוכחית חייבת להשתנות: "כמו שאנחנו נראים היום לא נגיע לפיינל פור. יש כרגע קבוצות יותר טובות מאיתנו בליגה, ואם לא נדע לצאת מהסיטואציה מהר לא נהיה בשלבים הסופיים. יש כמה שחקנים בכושר אישי לא טוב, וזה נובע מכל מיני סיבות. תפקידי כמאמן להיות אחראי ולדעת לשקם להם את הביטחון".

"אחרי הניצחון על רמת גן ההפסד לגליל היה כואב וטראומטי", מספר קפטן הקבוצה ברק פלג. "חשבתי שאנחנו מתחילים לצאת לדרך חדשה, וזה למרות שאריאל אמר לנו שצריך עוד להוכיח הרבה לפני שיוצאים מהמשבר".

"צריך להיות יותר רגועים, נחושים ולא להיכנס לפאניקה"

אחד ההסברים הבולטים לכישלון של נהריה הוא התחלופה התכופה בעמדת הרכז. ארבעה שחקנים זרים איישו העונה את המשבצת הזו, וגם קבוצות גדולות מנהריה היו קורסות במצב כזה. מייקל ג'ונסון, האחרון שהובא כדי לאייש את העמדה החשובה, סיפק בשלושת משחקי הליגה בהם שותף יבול דל של 11 נקודות ו-4 אסיסטים ב-60 דקות. "זה משהו שמאוד פוגע בנו", מודה פלג. "התקופה הזו של חילופי שחקנים היא לא טובה ולא יציבה".

הפורוורד הקנדי חואן מנדס מוביל את קלעי הקבוצה עם 15.3 נקודות למשחק, אבל ממשיך להתעקש לבלות זמן ארוך מדי רחוק מהסל, ומקפיד להשליך כדורים מחוץ לקשת מספר פעמים במשחק. בצידו השני של המגרש, משחק ההגנה, מנדז רחוק מלספק את הסחורה. ג'ף גריר ו-וודראן ווקושיץ', זרים יעילים אבל לא כוכבים גדולים, זוכים רק לאחרונה לכמות קרדיט מספקת.

"עדיין, החלפות הזרים הן רק נדבך אחד ואנחנו יכולים להתעלות מעל זה", אומר פלג, ששומר על אופטימיות, "אנחנו בטוח נדע להתיישר מתישהו. פשוט צריך להיות יותר רגועים, נחושים ולא להיכנס לפאניקה".

על אף ההידרדרות, גם בית הלחמי מאמין שהתוצאות עוד ישתפרו: "יש לנו קבוצה מנוסה ומאמן מנוסה ואנחנו נצא מזה", הוא מבטיח. בינתיים, נראה שרק הירידה במפלס הציפיות בעקבות ההפסדים האחרונים תביא את החבורה של בית הלחמי ליישם מילים כמו נסיון, רוגע ונחישות כדי להציל את העונה. בינתיים, נהריה של 2007 היא כישלון גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully