וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיומו של הטור דה פראנס מוטל בספק

26.2.2007 / 16:13

סכסוך בין הנהלת הטור לבין איגוד האופניים העולמי עלול לגרום לביטולה של התחרות היוקרתית. האלוף לשעבר יאן אולריך פרש בגיל 33

קיומו של הטור דה פראנס בקיץ הקרוב נמצא בספק, בעקבות סכסוך בין איגוד האופניים העולמי לבין הנהלת הטור. הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמה לגבי הקבוצות שישתתפו במירוץ היוקרתי, וכרגע הם מאיימים לבטל את המשך עונת האופניים.

איגוד האופניים (ה-UCI) קבע ב-2005 רשימה של 20 קבוצות שישתתפו במירוצים האירופאיים הגדולים, במטרה להגדיל את הרווחים על זכויות הטלוויזיה. עובדה זו הרגיזה את מארגני שלושת המירוצים הגדולים (בצרפת, איטליה וספרד), שמתנהלים לפי חוקיהם המסורתיים במשך שנים ארוכות (כולל בחירת הקבוצות), ולפי כך סירבו לקבל את הגזירות החדשות.

"יש לנו בעיות גדולות", הודה נשיא ה-UCI, פטריק מקווייד, בעוד הנהלת הטור (ה-ASO) הצהירה: "ה-UCI רוצים לשלוט באופן דיקטטורי על כל עולם האופניים".

הספק לגבי קיומו של הטור עלול להשפיע על כל סבב תחרויות האופניים, כיוון שמדובר במקור ההכנסה העיקרי של הספורט.

נפרדים מעוד אלוף

יאן אולריך, אלוף הטור דה פראנס לשעבר, הודיע היום (שני) על פרישה מספורט מירוצי האופניים, 8 חודשים לאחר שהקריירה שלו הושעתה בשל חשד לשימוש בסמים.

הגרמני בן ה-33 אמר במסיבת עיתונאים בהמבורג שהוא מתעתד לשמש כיועץ לקבוצת "פולקסבנק". אולריך מסר כי "אמשיך להיות מעורב בתחום, אבל אני מסיים את הקריירה הפעילה כרוכב. לא יכולתי להמשיך לחיות בלי הרכיבה, זו התשוקה והחיים בשבילי".

כזכור, אולריך הודח מקבוצת "טי-מובייל" לפני הטור דה פראנס בשנה שעברה, לאחר שנקשר לחקירת סמים בספרד. הוא הושעה ובהמשך הוצא מהקבוצה, למרות שהכחיש בתוקף את כל החשדות נגדו. מאז מי שמוכר בעיקר כסגן של לאנס ארמסטרונג נטול קבוצה מקצוענית, למרות שלא הוגשו נגדו האשמות רשמיות.

אולריך זכה בתחרות האופניים הקשה בעולם ב-1997, ורבים בענף ניבאו לו אז שנים של שליטה בספורט. אבל פציעות פקדו אותו ב-1998, ומאז הוא בעיקר ראה את הגב של האמריקני שהחלים מסרטן ולקח לו את המקום הראשון בטור ב-2000, 2001, 2003 וב-2005 הוא אפילו לא לקח את הסגנות אלא סיים שלישי.

לאורך השנים האלה היו לאורליך בעיות גם מחוץ למסלול, כשב-2002 היה מעורב בתאונת דרכים ונמצא שתוי, ומאוחר יותר באותה שנה נמצאו בדמו אמפטימינים והוא טען שלקח "שתי גלולות קטנות" בשל דיכאון. הגרמני הושעה אז לחצי שנה וספג קנס כבד.

אולריך זכה במקום הראשון בטור הספרדי ב-1999 ובשתי מדליות (כסף וזהב) באולימפיאדת סידני 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully