וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחו הדיונים על עתיד החוק הרוסי

שגיא ניר

25.2.2007 / 17:23

נציגי המנהלת וארגון השחקנים נפגשו לפגישה ראשונה. יו"ר האיגוד אולמרט בעד 3 זרים: "הכדורסל הישראלי חשוב מהכדורסל בישראל"

יריית הפתיחה בקרב על עתידו של החוק הרוסי התרחשה היום (ראשון), בפגישה ראשונה בין נציגי מנהלת הליגה ונציגי ארגון שחקנים. את מנהלת הליגה ייצגו בדיון היו"ר אבנר קופל, המנכ"ל עדלי מרכוס ויו"ר מכבי תל אביב עו"ד שמעון מזרחי, ומצד ארגון השחקנים היו"ר ניר אלון, שחקן העבר שמעון אמסלם והיועצת המשפטית עו"ד דפנה שמואלביץ.

נציגי המנהלת שבו על החלטת הארגון מלפני חודש, לפיה החוק הרוסי יבוטל ובמקומו יאושר שיתופם של עד ארבעה זרים על המגרש ללא הגבלת רישום זרים בסגל. אנשי ארגון השחקנים מתעקשים על מעבר לשלושה זרים בלבד בקבוצה, מהלך הנתמך על ידי מספר קבוצות מליגת העל. הצדדים ישובו וייפגשו בשבוע הבא, מתוך כוונה להגיע להבנות עד סוף מרץ, ולתקופה של שלוש שנים.

מי שתומך בעמדת השחקנים הוא יו"ר איגוד הכדורסל ירמי אולמרט, שהעביר לאחרונה מכתב לחברי המנהלת בו מצויינות שתי החלופות אותן הוא מציע, כאחד מ-13 חברי הדירקטוריון: המשך החוק הרוסי במתכונתו הנוכחית, או מעבר למשחק עם שלושה זרים בלבד בקבוצה. כזכור, כיום יכולה כל קבוצה לרשום מספר בלתי מוגבל של זרים, אך לשתף מקסימום שלושה ברגע נתון.

"המטרה שלי היא לא הכדורסל בישראל, אלא הכדורסל הישראלי", אומר אולמרט. "אמנם ההחלטה בעניין זה היא בסמכות המנהלת, והאיגוד לא יודיע עמדה כעמדה, אבל אני כחבר דירקטוריון הבעתי את דעתי. רואים השנה בהרבה קבוצות שהישראלים לא עוזרים לזרים, אלא מובילים קבוצות, והמצב הזה חייב להימשך".

מחר תקיים המנהלת דיון בנושא זה, וכעת מתברר שלפני ישיבתה האחרונה בחודש ינואר הועברה בקשה לועדה המקצועית של איגוד הכדורסל לתת את דעתה. יו"ר הועדה המקצועית איתן רוב היה אז במעצר בית בעקבות פרשת המיסוי בבנק האוצר, והועדה לא התכנסה, מה שלא מנע מהמנהלת לקבל עמדה עקרונית לקראת המו"מ עם ארגון השחקנים.

"יש כדורסל בישראל ויש את הכדורסל הישראלי, ואלו לא אותם דברים", אומר אולמרט. "נפגשתי בסוף שבוע האולסטאר בלאס וגאס עם אמריקאים ואירופים, וכולם שם הסכימו שהשתתפות במפעלים הבינלאומיים היא עניין של יוקרה אישית ומדינית, אך היא פוגעת בכדורסל המקומי. החלטה על שלושה זרים בלבד בקבוצה תאפשר ליותר משני ישראלים לשחק, ואני כיו"ר האיגוד רואה לנגד עיני את קידום הכדורסל הישראלי לקראת המשימות עתידיות של נבחרות ישראל".

אולמרט מסיים בתקווה שפיתרון מהיר למצב, שימנע מצב בו תושבת הליגה בפתיחת העונה הבאה בשל חוסר הסכמה בין המנהלת לשחקנים. "המשא ומתן עלול להתנהל בעצלתיים, והעסק יתפתח ממש לפני העונה הבאה, כמו שקורה כל שנה עם שביתות המורים. אם רוצים הערכות נכונה ותיאום ציפיות עם השחקנים והנבחרות – כדאי שהפתרון יגיע עוד לפני סוף העונה הנוכחית. אני רק יכול לקוות שאחת משתי החלופות שהצעתי היא שתתקבל".

עדכון ראשון: 25.2.07 11:50
עדכון אחרון: 25.2.07 17:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully