וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלם ערב הכדורסל של ישראל?

שגיא ניר

25.2.2007 / 12:04

המאבק עם ערוץ הספורט והרצון של צ'רלטון להזיז את הכדורסל ליום שני, השאירו את המסך כמעט ריק. הסיפור שמאחורי הקלעים

בשנה וחצי האחרונות התרגלו אוהדי הספורט למנה גדושה של כדורסל ישראלי. "ערב הכדורסל של ישראל" ששידר ערוץ הספורט החל מראשית העונה שעברה, הפך לגרסה טלויזיונית מוצלחת של תכנית הרדיו "שירים ושערים". אלא שבחודשיים האחרונים הכדורסל חזר להיות משחק בודד של 40 דקות – לפחות אם אתם לא מנויים של אחת מחבילות השידור של חברת צ'רלטון. במחזור הקרוב המצב יחריף, כשצ'רלטון לא תשדר אפילו משחק אחד.

המתכונת הקודמת, בה התנהל ערוץ הספורט, היתה נוחה לא רק לקהל חובבי הכדורסל, אלא גם לבעלי הקבוצות, שהספונסרים שלהם זכו לחשיפה טלויזיונית מוגברת. מאז סוף דצמבר, עת לקחה על עצמה צ'רלטון את שידור ערב הכדורסל, החשיפה של הקבוצות הולכת ויורדת, במקביל לירידה במספר השידורים. אז מה הפלא שגם הספונסרים של קבוצות הליגה מתחילים לחשוב בקול רם על התקשרות עתידית עם הקבוצות.

לפני שלוש שנים רכשה חברת צ'רלטון את זכויות השידור של ליגת העל בכדורסל בסכום של כ-4.5 מיליון דולר. ערוץ הספורט זעם אז על מה שהגדיר "דרך התנהלות המכרז של מנהלת הליגה". בפשרה בין גופי השידור הוחלט כי ערוץ הספורט, שמשדר כדורסל ישראלי ברצף מאז הקמתו בתחילת שנות ה-90, יזכה בשידור משחק אחד בשבוע. חברת צ'רלטון, שהתקנאה בהצלחת ערב הכדורסל של הערוץ המתחרה, החליטה לאחרונה לקחת על עצמה את הפקת התכנית, אך דרישתה הראשונית היתה העברת המשחקים ליום שני על מנת שלא ישודרו במקביל לשידור משחק הכדורגל בערוץ 10.

במנהלת הליגה מיהרו להודיע על הזזת הכדורסל ליום שני, אך בחלוף שבוע אחד הרעיון בוטל, מסיבות לוגיסטיות. מאז חזרו משחקי ליגת העל ליום ראשון, ערב הכדורסל של ישראל בצ'רלטון הפך למוצר שמופק במקרה הטוב פעם בשבועיים. מבחינה חוזית, אגב, מחוייבת חברת צ'רלטון להפיק את שידורם של שני משחקים בשבוע בלבד – אחד שלה ואחד של ערוץ ספורט, ובתנאים אלו היא עומדת.

בשיחות פנימיות מדברים גורמים המקורבים לצדדים על מאבקי הכוח בין שני הערוצים, שהביאו לביטול ערב הכדורסל של ישראל ששידר ערוץ 5. במקביל, חברת צ'רלטון לא ויתרה על הרעיון להזזת משחקי הליגה מיום ראשון, יום שידור משחק הכדורגל, מהלך שעוד עשוי לצאת לפועל במהלך סיבוב המשחקים השלישי בליגת העל, עם סיום עונת המשחקים בליגות הנוער והנשים שטירפדו את המהלך בפעם הקודמת. על פי ההערכות, נמנעת צ'רלטון מלשדר מספר משחקים העולה על המינימום אליו היא מחוייבת במטרה להפעיל לחץ על הקבוצות שתחזורנה בהן מההתנגדות להעברת משחקי הליגה ליום שני. עד שזה יקרה, יצטרך קהל אוהדי הכדורסל הישראלי להסתפק בשידור משחק בודד בערוץ הספורט, במקביל לשידורים לא עקביים בערוץ בתשלום של צ'רלטון.

מנכ"ל צ'רלטון אדר זהבי, הגיב לדברים ואמר: "מאז שהתחלנו לשדר את ערב הכדורסל, כמעט בכל שבוע היו אילוצים כמו מעברים של משחקים או שינוים במועדי המשחקים בדקות האחרונות –אבל אף אחד מהשינוים האלה לא היה בגללנו. ברגע שהמשחק המרכזי מועבר מיום השידור שלנו, אי אפשר לשדר ערב כדורסל, כי הוא מבוסס על משחק מרכזי. בכל מקרה, היינו שמחים אם מחזור המשחקים בליגת העל היה ביום שני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully