וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין אשם. בעצם לא

לי בוץ

23.2.2007 / 10:30

המאמן החדש של הפועל ת"א נכשל בגלזגו, אבל האחראים לכך הם האנשים שזרקו אותו למים בשלב כל כך קריטי של העונה

"אני לא מרגיש חסר ניסיון באירופה", אמר ניר לוין במסיבת העיתונאים ערב המשחק הראשון מול גלזגו ריינג'רס בבלומפילד. כשהעיתונאים במקום הזכירו לו כי ההופעה האחרונה שלו בגביע אופ"א, אז כמאמן מכבי ת"א, נגמרה בהשפלה 4:1 מול רודה ההולנדית, דיקלם לוין את המאזן החיובי שכולל ניצחון על סגנית אלופת דנמרק ב-97'. אגב, גם לפני חמש שנים ניצחה מכבי את ההולנדים 1:2 בבלומפילד. נשמע מוכר?

אז, לפני ארבע ושנים ו-11 חודשים, כחודש אחרי ההדחה של הצהובים מאירופה, אוהדי הפועל ת"א היו אלה שצחקו. "רוצים את רודה שלב הבא!", שרו האדומים המאושרים ברחובות יפו בחגיגות לאחר ניצחון החוץ המדהים 1:2 על פארמה, שאיפשר להם לפגוש את מילאן ברבע הגמר. כן, ניצחון חוץ עם שני שערים על קבוצה לא פחות גדולה מריינג'רס. עם אותו יוסי אבוקסיס, שבישל את השער השני לבויד, עם אותו שביט אלימלך, שבישל את השער השלישי לפרגוסון, עם אותו יגאל אנטבי, שהיה אחד השחקנים החלשים על המגרש. אז מה השתנה? האם הפועל ת"א של עונת 2001/2 היתה מוכשרת או טובה יותר מזאת של היום? האם היריבה דאז, בדמותה של פארמה האיטלקית, היתה פחות טובה מריינג'רס?

התשובה היא חד משמעית – לא, וההסבר לפער בין התוצאות חד משמעי עוד יותר – עמדת מאמן. אז עמד על הקווים דרור קשטן, כיום מאמן נבחרת ישראל. קשטן הוא מהדור של שום יצחק – שועלים ותיקים בגזרה האירופאית. אז נכון שזו לא בושה להיות מודחים בשלב בו משתתפות 32 הגדולות של המפעל השני בחשיבותו על ידי מעצמה כמו גלזגו ריינג'רס, ועוד באייברוקס לעיני 50 אלף סקוטים עצבנים. העניין הוא הדרך.

למה לוין היה צריך לשחק את רס"ר המשמעת בדמותו של קשטן כבר במשחק הרביעי שלו בתפקיד, ולהדיח מהסגל את חאבייר פאאס, השחקן הכי יציב של הפועל ת"א בהגנה מתחילת העונה? למה לא לפתוח עם שלושה קשרים אחוריים ורק חלוץ בודד בחוד? הלו, לוין – אתה כבר לא במכבי, זו הפועל וזו לא בושה לשחק בונקר במשחק חוץ, בו תיקו מבטיח לך השתתפות בשמינית הגמר. להמר על התקפה ולהכניס את לוסיאנו דה ברונו, גילי ורמוט ואיוואן יוליץ' על חשבון הקשרים האחוריים, זה יפה. אבל בדרך כדאי גם להסביר להם מה לעשות על המגרש. לא מספיק לפזר אותם בהתקפה ולהגיד להם לרוץ.

ציפיות לא הגיוניות

זה לא שלוין הוא מאמן כזה גרוע. הרי גם באותה עונה עם מכבי הוא זכה בגביע המדינה וגם העונה הנוכחית של הפועל עדיין לא גמורה וזו לא סתם קלישאה – באמת יש לה עוד מטרות בליגה. הבעיה היא שלוין הגיע לקבוצה של מאמן אחר, שום יצחק שמו, שערב עזיבתו את הקבוצה עוד הספיק לשים את החותם עם זר שישי, עליו לא יכול היה לוין לערער.

אי אפשר לצפות ממאמן, שמגיע לקבוצה שכבר רצה חצי עונה תחת גישה נחרצת של מאמן אחר, אשר דוגל בנצחונות רבי שערים ושם מעט מאוד דגש על הגנה, להצליח להכניס טביעת אצבע תוך שבועיים. לא הגיוני לצפות ממאמן, שמגיע לקבוצה במקום שני, בפער סביר מהמקום הראשון ובשלב מכובד באירופה, שיגיע להישגים גדולים יותר מקודמו.

מה שכן, אוהדי הפועל יכולים להיות רגועים. הם לא יפתחו את עיתוני הבוקר לכותרות בומבסטיות כגון: "גיא לוי סגור בוולפסון לעונה הבאה", או "לוין מחפש קבוצה בחו"ל". לוין יסיים את העונה בהפועל עם גיבוי מלא מההנהלה ובלי ביקורות מ"מקורבים" כאלה ואחרים. לפחות עכשיו ההנהלה של הפועל תישן בשקט – העיקר שלא צריך לשלם לשום מענקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully