וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל מי שבא ראה הצגה"

23.2.2007 / 0:41

חגיגה גדולה הייתה בבלומפילד אחרי ה-0:1 של חיפה על צסק"א, ניצחון ששווה 1/8 גמר אופ"א. שחר: "העידוד הזה חסר בליגה"

צילום ועריכה: אמיר לב

מכל הקבוצות שחיפה פגשה העונה במסע שלה בגביע אופ"א, צסק"א היא הטובה ביותר. במשחק הראשון הרוסים זילזלו וסיימו ב-0:0 ביתי, אבל למשחק השני הם באו מפוקסים ונחושים, ולמרות שהיו טובים בהרבה, הגיעו לכמה וכמה הזדמנויות קורצות, ומולם עמדה קבוצה חולה, פצועה, חבולה, עייפה ומותשת - האימפריה הרוסית לא יכלה לאימפריה המזרח תיכונית ע"ש מכבי חיפה, וזו ניצחה 0:1 בבלומפילד ועלתה לשמינית הגמר. שם תחכה לה אספניול הספרדית (ראו קישור), הקבוצה היחידה שניצחה בכלל ששת משחקיה, משלב הבתים ועד הלום.


הרבה סופרלטיבים אפשר לשפוך על הירוקים אחרי התצוגה הזו, אבל המתאים ביותר יהיה שמדובר בניצחון הירואי. לא פחות. מול יריבה עדיפה שמחזיקה סילונים באגפים וברחבה ובעלת כושר משחק עדיף, הספיק שער אחד - חצי מקרי - של רוברטו קולאוטי בדקה ה-13 כדי לעשות את ההבדל. ערבוביה ברחבת צסק"א הסתיימה בבעיטה של אלן מסודי לקורה, וקולאוטי דחק ממילימטר את השער היקר ששווה שמינית.


חיפה רגילה להפסיד משחקים כאלה בדקות האחרונות, כפי שקרה נגד מאלמו ורוזנבורג, אבל הפעם יצטרכו לנתח את המנטליות הרוסית, שהובילה את האורחים לאימפוטנטיות כזו מול השער, בין אם מצד ז'ו ובין אם מצד קארבליו. הפעם תור חיפה לשחק טוב פחות ולנצח בשיניים, בקושי, עם הרבה מלחמה והצטיינות של אלילת המזל. מי היה מאמין שסדרי העולם האלה ישתנו דווקא בעונה הקשה ביותר שזוכרים בצפון מזה זמן רב, שעתידה להוביל לאיבוד תואר האליפות אחרי שלוש שנים של שליטה מקומית בלתי מעורערת.


עם רשימת פצועים שכוללת את עבאס סואן, רפאל אולארה, אדורם קייסי, יניב קטן ומאור מליקסון, נתן כל שחקן ירוק את כל הנשמה, ורובם גם שפכו מנוע בדקות האחרונות. רוני לוי בילה את אותן דקות בצריחות על חניכיו, שהתרכזו בהסתגרות בהגנה, פלוס איזו מתפרצת או שתיים של גוסטבו בוקולי הבלתי נלאה וקולאוטי. הם לא הצליחו להגדיל את התוצאה, והרוסים המשיכו ללחוץ ולהגיע להזדמנויות. אבל כנראה שהמנטליות הרוסית דפקה אותם. אתם יודעים איך זה עובד.

"כל מי שבא ראה הצגה" (רומן רוזנבלט)

רוני לוי, שעבר בשבועות האחרונים תקופה קשה מאוד, ושמע מה אחרון האוהדים חושב עליו, סירב לצאת מגדרו. "זה הישג מכובד מאוד, אבל אני לא יודע אם זה ההישג הכי גדול בקריירה שלי", אמר. "כל מי שבא לבלומפילד לכל המשחקים שלנו באירופה ראה הצגות טובות בכל אחד מהמשחקים. מה שאפיין אותנו היה קודם כל העבודה הקבוצתית, של כל השחקנים ושל הצוות המקצועי שלי".

גם יעקב שחר לא שיחרר יותר מדי חיוכים. "אני שמח בפנים", אמר. "נהניתי מהמשחק. נתנו הצגה, הקבוצה לא איבדה את הראש, שיחקה במתינות ושמרה על התוצאה. צסק"א זו קבוצה שיודעת לשחק כדורגל, ולכן ההישג גדול. אפילו ברוסיה ישנה השתוממות על ההישג הזה. הקהל שלנו היה נפלא, אבל אני יודע שרובו הגיע מהמרכז, ורק 7,000 אלפים עשו את הדרך מחיפה. העידוד הזה הוא מה שחסר לנו בליגה, כי בקריית אליעזר האצטדיון חצי ריק, וזה תמיד מאכזב".

ומכיוון שפיני גרשון כרגע בגולה, תפס שחר את מקומו בכך שעירב את בורא עולם בענייני כדורגל ישראלי. "היושב במרומים כנראה הפיל את המחלה על השחקנים, והוא זה שקבע את ההרכב", קבע הבעלים. "מי ששיחק היה צריך לשחק".

דקל קינן ניסה לעכל את גודל המעמד אליו הגיע המועדון. "אין לי ספק שצסק"א טובה מאיתנו, וזה רק מעצים את ההישג", אמר. "זה מדהים, מדהים".

"טעויות מביכות בהגנה"

באתרי האינטרנט הרוסים לקחו את ההפסד בצורה קשה. "הבזיון של צסק"א בישראל", קרא אחד האתרים. באתר אחר ביכו את "היום השחור לכדורגל הרוסי", כשגם ספרטק מוסקבה הודחה מגביע אופ"א, אחרי שהפסידה 2:1 בוויגו לסלטה, אחרי 1:1 במשחק הראשון. הטענות העיקריות הופנו להגנה, עליה נכתב ש"עשתה טעויות מביכות", ול"הערכה הלא נכונה של היריבה", בעקבות ההצלחה הקלה בגביע הערוץ הראשון בישראל. כמו כן, הסבירו את חוסר החדות בעובדה שטרם החלה הליגה במדינה. היום גם חל יום הצבא הרוסי, אבל לקבוצת הצבא צסק"א אין סיבה לחגוג.

מאמן צסק"א ואלרי גזאייב פירגן לירוקים. "אני רוצה לברך את מכבי חיפה, שנלחמה בשני המשחקים ושיחקה עם הרבה מוטיבציה", אמר, "זה מה שנתן לה את הכרטיס לשמינית הגמר. אני מאוד מרוצה מצורת המשחק שלנו, אבל הבעיה הייתה ניצול מצבים. זה משחק שלישי ברציפות שאנחנו לא מבקיעים, וככה אי אפשר לנצח. זה הכדורגל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully