וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בווימבלדון הכריזו: שוויון בין המינים

22.2.2007 / 13:49

טורניר הטניס הוותיק הודיע כי לראשונה בתולדותיו כספי הזכייה של הגברים והנשים יהיו זהים. בילי ג'ין קינג: "הגיע הזמן, זה טבעי לחלוטין"

היסטוריה בווימבלדון. מארגני טורניר הטניס הוותיק הודיעו כי לראשונה בתולדות האירוע, יחולקו פרסי זכייה שווים לגברים ולנשים.

ווימבלדון היה טורניר הגראנד סלאם האחרון שמארגניו התעקשו על סכומים נפרדים למינים השונים. לטענתם, העובדה שנשים משחקות בשיטת הטוב משלוש מערכות, בעוד הגברים משחקים בשיטת הטוב מחמש מערכות, מאפשרת לנשים להשתתף גם בטורנירי הזוגות (רגיל ומעורבים), ולעתים להרוויח יותר כסף מהגברים.

בשנה שעברה האלוף, רוג'ר פדרר, זכה ב-655 אלף ליש"ט, בעוד האלופה, אמלי מורסמו, זכתה ב-625 אלף (בלבד...). המארגנים, לטענת רבים, שמרו על הפער המינימלי רק כדי לשמר את המסורת.

ארגוני הנשים, כהגרלם, מחו בתוקף על ההחלטה, וביקרו את השמרנות האנגלית, שמתייחסת בצורה לא שוויונית לנשים. היום, לאחר שהודיעו על שוויון מוחלט בפרסי הזכייה, הקולות נשמעו אחרת.

"טניס הנשים הוא הענף המוביל בספורט הנשי", אמרה בילי ג'ין קינג, האלופה מהעבר וכיום לוחמת למען זכויות האישה, "הגיע הזמן שזה יקרה, השוויון בפרסים הוא טבעי לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully