וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע הייסורים של מורן רוט

שגיא ניר

22.2.2007 / 11:57

למרות שרק ניהל משא ומתן עם לאריסה, העבירה גליל עליון את כרטיסו לאיגוד היווני. רק לאחר שקיבל שחרור בינלאומי חתם הרכז ברמת גן

חודש עבר מאז שיחרורו של מורן רוט מהגליל, ולאחר שסיכם בעירוני רמת גן נזקק השחקן לשיחרור בינלאומי על מנת שיוכל לשחק בקבוצתו החדשה. הסיבה: כרטיסו של רוט הועבר על ידי הפועל גליל עליון לאיגוד היווני, לאחר שניהל מגעים עם לאריסה, ורוט, שלא חתם מעולם על מסמך כלשהוא בקבוצה היוונית, נאלץ להמתין לשיחרור מיוון על מנת שיוכל להירשם כשחקן רמת גן. היום בצהרים הגיע השחרור מאיגוד הכדורסל היווני, ורוט יוכל לערוך הופעת בכורה ברמת גן, במשחק מול עפולה/גלבוע ביום שני.

המצב אבסורדי בו רוט רשום בעצם באיגוד היווני למרות שמעולם לא שיחק שם, ויותר מכך – מעולם לא חתם על טופס המקשר אותו לקבוצה או גוף כלשהם במדינה הים תיכונית - נוצר עקב עיוות בתקנון פיב"א. בעקבותיו נאלצו אנשי רמת גן לפנות לאיגוד הכדורסל הישראלי על מנת שיפעל לקבל את כרטיסו של רוט מאיגוד הכדורסל היווני.

גורם באיגוד הכדורסל התייחס הבוקר לסוגייה, ואמר: "לפי תקנון פיב"א, באף העברה בינלאומית אין צורך באישור השחקן, ולכן רוט רשום פורמלית באיגוד היווני. באיגוד הישראלי, למשל, שחקן יכול להירשם רק עם חתימה שלו, אבל רוט שייך עכשיו לאיגוד היווני ובגליל הוא נמחק. רוט היה צריך לפנות לפיב"א ולבקש ביטול של השיחרור הבינלאומי הזה, אבל בכל מקרה אין לאיגוד היווני סיבה לא לאשר את שיחרורו חזרה לישראל. אם הם כן יעשו בעיות, הוא יצטרך לפנות לוועדה המשפטית של פיב"א". מאוחר יותר, כאמור, הגיע שיחרורו הבינלאומי של רוט, שיוכל לשחק ביום ראשון במדי רמת גן במשחק הליגה בעפולה מול הפועל גלבוע/עפולה.

עורך דינו של רוט, שי האוזמן: "אנחנו מתכוונים לקרוא להקמת ועדת בדיקה שתיבחן איך נוצר מצב בו שחקן מועבר שלא ברצונו או ידיעתו לא רק לקבוצה אחרת, אלא גם למדינה אחרת, ובאופן שמונע ממנו חירות בסיסית לבחור באיזו קבוצה לשחק, על כל ההשלכות המשפטיות והכלכליות של כך".

עדכון ראשון: 22.2.07 11:57
עדכון אחרון: 22.2.07 14:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully