וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל הפיס בירושלים יוצא לדרך

בר שושני וטל בן עזרא

21.2.2007 / 16:20

האולם יכלול כ-5,600 מושבים, ישמש כביתה של הפועל ירושלים וינוצל לפעילויות ספורט מגוונות. דני קליין: "טוב מאוחר מלעולם לא"

בטקס חגיגי שהתקיים היום בעיריית ירושלים נחתמו החוזים להקמת "היכל הפיס" בירושלים, האולם הרב-תכליתי שיהווה את מגרשה הביתי החדש של הפועל ירושלים. בטקס השתתפו ראש העיר ירושלים אורי לופוליאנסקי, מנכ"ל חברת "מוריה" יחיאל לביא, יו"ר המועצה להסדר הימורים בספורט גדעון בריקמן, יו"ר מפעל הפיס שמעון קצנלסון, סגן ראש העיר ירושלים וממלא מקומו יגאל עמדי, מנכ"ל המועצה להסדר הימורים בספורט שאול שניידר, מנכ"ל מפעל הפיס שאול סוטניק ויו"ר הפועל ירושלים דני קליין.

לופוליאנסקי ציין כי הוא רואה חשיבות רבה לזירוז בניית האולם שיהווה משכן ראוי לקבוצת הכדורסל, אשר מייצגת את העיר ברחבי אירופה. בנוסף, ישמש האולם לפעילויות ספורט רבות בעיר ויביא לשדרוג איכות הספורט בבירה. אולם הספורט עתיד להיבנות מזרחית לאצטדיון טדי, באזור המתאפיין במתקני ספורט, בנתיבי גישה תחבורתית נוחה וקיום חניונים רבים זמינים.

הפרויקט המתוכנן הינו בסטנדרטים בינלאומיים ויכלול כ-5,600 מושבים בשלב ראשון עם אפשרות הרחבה ל-10,000 מושבים בעתיד. כמו כן, יכלול המבנה מתקני קבוצות, חדר כושר, מתקנים שונים, אזור עיתונות ומזנונים. עלות הפרויקט היא כ-130 מיליון שקלים במימון משותף של מפעל הפיס, המועצה להסדר ההימורים בספורט ועיריית ירושלים.

שבעה חורפים חיכו בירושלים לאות חיים מפרוייקט הארנה. תורמים קמו ונעלמו, תכניות הוקמו ובוטלו ואחרי עשרות עיכובים ותכניות חלופיות, נחתמו היום בשעה טובה התכניות הרשמיות לבניית האולם. הבית החדש של הפועל ירושלים צפוי לעמוד על תילו תוך שנתיים וחצי ודני קליין נשמע נרגש במעמד החתימה: "זהו יום שמח. הגיע הזמן שנעבור לאולם ראוי. בעבר, לא יכולנו להשתתף ביורוליג בגלל שלא היה לרשותנו אולם שעונה על הדרישות. טוב מאוחר מלעולם לא".

ראש העיר הוסיף כי האולם לא ייקרא "ארנה" שכן מונח זה שאוב מתרבויות עתיקות וייצג תחרויות אלימות. "נמצא לאולם ולמתקן שם הראוי לו ולתחרויות שיתקיימו בו, שם המבטא הגינות ספורטיבית והישגיות", אמר לופליאנסקי והוסיף, "ירושלים היא בירת הספורט של מדינת ישראל. ההיכל ישרת את כלל העיר, וישמש גם כמקום לאירועי תרבות. הגינות והומניות יהיו מרכזו של ההיכל הזה". תחילת העבודות מתוכננת כבר לימים הקרובים, אז יונחו היסודות ותשתית החשמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully