וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריקט: אוסטרליה נראית רע

רועי פרידמן

20.2.2007 / 7:11

לקראת אליפות העולם, האוסיז מגמגמים. תחילה הם הפסידו לאנגליה, ואחר כך חטפו השפלה בגביע על סר ריצ'רד האדלי בניו זילנד

עד לפני שבוע וחצי, זה נראה כטירוף להמר על כך שאוסטרליה לא תגן על אליפות העולם. אלא שבחמישה משחקים גם אנגליה וגם ניו זילנד חשפו אוסטרליה פגיעה. זה התחיל בגמר הטורניר המשולש באוסטרליה. במשחק הראשון אוסטרליה נראתה בדרך הבטוחה לתוצאה גבוהה, כאשר אחרי 30 אוברס התוצאה היתה 170 ל-1, כשריקי פונטינג (75) ומתיו היידן (83) מובילים את אוסטרליה, אך התפרקות לא מובנת והם סיימו עם 252. "70 האוברס האחרונים במשחק היו מאכזבים עבורינו", אמר פונטינג מאוכזב, בסיום המשחק. "אתה צריך לשחק את הקריקט הכי טוב שלך בגמר, ואנחנו שיחקנו את המשחק הגרוע ביותר שלנו להרבה זמן". אחרי פתיחה רעה מאד של אנגליה, 65 של איאן בל, ובמיוחד 120 בלי להפסל של פול קולינגווד, הצעידו את אנגליה לניצחון מפתיע ב-4 וויקטס עם 3 כדורים לסיום.

"מאז שאני משחק קריקט של יום אחד עבור אנגליה, לא ראיתי ביצוע כזה של חובט כמו של פול", אמר אנדרו פלינטוף, "הריכוז שלו היה פשוט מדהים, זה היה פשוט שעור לאיך משחקים במצב כזה". פלינטוף גם ציין את העובדה שתפיסת שדה של קולינגווד שפסלה את פונטינג בעצם הכניסה את אנגליה למשחק.

קולינגווד היה גם השחקן הבולט במשחק השני, כש-70 שלו הובילו את אנגליה ל-246 ל-8. כאן הגשם וההגשה של אנגליה, בראשות ליאם פלאנקט וגם הגשם שקצר את המשחק סייעו בהפסד של אוסטרליה.

"אני כועס ומאוכזב, זה פשוט סיום גרוע לקיץ נפלא לקריקט האוסטרלי", אמר פונטינג בהתייחסו בין היתר לזכייה בגביע האלופות ובאשז. "אין לי שום הסבר לאיך ששיחקנו בשני המשחקים האחרונים, הראשון פשוט ברח לנו מהידיים, ויכולנו גם לנצח את השני כי זו לא היתה מטרה כל כך קשה. אולי זה מה שיעורר אותנו לקראת הגביע העולמי". התגובות היו כמובן הפוכות בצד המנצח. "אף אחד לא האמין לי כשאמרתי שהחבר'ה הצעירים יתבגרו ויוציאו תוצאה טובה", אמר דנקן פלטשר, מאמן הנבחרת האנגלית, ואחד האנשים המושמצים במהלך הסבב.

יום גדול לקיוויז

לאחר ההפסד אוסטרליה יצאה בהרכב חסר לסדרה של שלושה משחקים בניו זילנד, על גביע נודד לכבודם של סר ריצ'ארד האדלי, גדול שחקני ניו זילנד, ואיאן צ'אפל, מבכירי שחקני אוסטרליה. האוסטרלים הגיעו ללא פונטינג, אדם גילכריסט, אנדרו סיימונדס ומייקל קלארק הפצועים וברט לי, כשמייקל האסי שימש כקפטן.

אבל אם הם חשבו שהשפל היה נגד אנגליה, אף אחד לא האמין להשפלה שתגיע בניו זילנד. שיין בונד פירק אותם במשחק הראשון עם 5 פסילות, ואוסטרליה נפסלה ל-148. סטפן פלמינג ולו ווינסנט נשארו לאורך כל הסיבוב לנצחון ב-10 וויקטס. "אנחנו לא הגענו מוכנים למשחק", אמר האסי. בהתייחסו להרכב המוחלש שאוסטרליה הגיע איתו, הוא התנגד לטענות כאילו אוסטרליה לא לוקחת ברצינות את הסדרה הזו. פלמינג אמר שהניצחון הזה שחרר קצת לחץ נוכח הביקורת בניו זילנד על ההופעה בסדרה באוסטרליה. "אבל זה עדיין לא מספיק בשביל לשבת ולנוח ולומר "כל הכבוד'".

במשחק השני 336 ל-5 עם 105 של האסי ו-97 בלי להפסל של בראד הודג', לא הספיקו לאוסטרליה כדי לנצח את המשחק. "הדבר האחרון שאנחנו צריכים מהמשחק הזה הוא להכנס לפאניקה", לא דברים שמצפים לשמוע מנבחרת אוסטרליה. 117 של רוס טיילור, 75 בלי להפסל של פטר פולטון ו-52 של קרייג מק'מילן הובילו את ניו זילנד לנצחון. אחרי שב-22 משחקים אחרונים נגד אוסטרליה ניצחו הקיוויז רק פעמיים, הם עשו זאת בשני משחקים רצופים. "זהו יום מדהים, זה גדול עבורינו להצליח לנצח במשחק של תוצאות גבוהות", אמר פלמינג.

ההשפלה הגיעה לשיאה הבוקר, כשלמרות שמתיו היידן קבע את התוצאה הגבוהה ביותר עבור אוסטרליה עם 181 בלי להפסל, ואוסטרליה הגיעה ל-346, זה לא הספיק. 117 של מק'מילו, ושיא קריירה של 86 בלי להפסל של ברנדון מק'קאלום, וניו זילנד ניצחה גם את המשחק השלישי. אוסטרליה מאבדת את מעמדה כנבחרת הטובה בעולם. ואם זה לא הספיק, היידן שבר את האצבע הגדולה ברגל, ולא ברור אם ישחק באליפות העולם.

מי שניצלה את ההפסד האוסטרלי היתה דרום אפריקה, אחרי שניצחה בסדרה של 5 משחקים את פקיסטן 1:3. המשחק הראשון נראה כמו הום-ראן דרבי של הדרום אפריקאיים, כשמארק באוצ'ר צבר 78 נקודות מ-38 הגשות בלבד. ודרא"פ סיימה עם 392 ל-5. לפקיסטנים לא היה שום סכוי עם 3 פסילות של מקאיאה נ'טיני וז'אק קאליס כל אחד. במשחק השני זה היה שאהיד אפרידי האורח שעם 77 בלי להפסל מ-35 הגשות, ועוד 4 פסילות הביא את פקיסטן לנצחון. אחרי שהגשם שטף את המשחק השלישי, זה היה שון פולוק שבשני משחקים מזהירים, עם 9 פסילות, מפרק את פקיסטן, ומשאיר לנבחרתו מטרות קלות על מנת לנצח. בשתי סדרות נוספות שנערכו, הודו ניצחה את סרי לנקה 1:2 בהודו, ובנגלה דש נצחה את זימבאבואה 1:3.

ב-13 במרץ הודו המערבית תארח את פקיסטן במשחק הפתיחה של אליפות העולם בהודו המערבית, כשהמשחק הזה ייערך בקינגסטון, ג'מייקה. כרגע, לפי הקדימונים ב-FOX, אמורים להיות שידורים חיים של האליפות, משעה 17:00 שעון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully