וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגשתי שאני כלוא"

אנדרה קאלדיירה חשב שמכבי פ"ת קבוצה סימפטית, אך הוא התבדה. עכשיו הוא חוזר לברזיל עם בטן מלאה על הלוזונים, במיוחד על גיא

אנדרה קאלדיירה כועס. הקשר הברזילאי, ששוחרר השבוע ממכבי פתח תקווה יחד עם הברזילאי השני של הקבוצה, ג'ובאניני, עוזב את הארץ לאחר שלוש עונות, אותן בילה בבית"ר ירושלים ובקבוצה של הלוזונים. אחרי שג'ובאניני תקף את התנהלות האחים, גם עמיתו, שביקש בשבת האחרונה להתחלף ואז מצא עצמו במטוס חזרה למולדתו, לא חוסך במילים כדי להבהיר את דעתו על הקבוצה בעלת התדמית הסימפטית.

"אנשים בפ"ת איימו לחסל לי את הקריירה"

"בדרך כלל בני האדם באופן טבעי זוכרים רק את הסוף ואצלי הסוף כמובן לא היה טוב", אומר קאלדיירה, "אבל אני זוכר את הרגעים היפים שהיו לי בעונה וחצי שבהם שיחקתי בבית"ר ירושלים וכמובן גם את התקופה בה שיחקנו באופ"א. את האמת, אני עוזב עם טעם מר מאוד. אף פעם לא חשבתי שאסיים את דרכי בישראל בצורה כזאת. במשך כל החצי שנה האחרונה סבלתי במכבי פ"ת, אבל העדפתי להבליג בשביל לסיים את העונה כמו מקצוען. לצערי הדברים לא הסתדרו והגעתי למצב שבו הייתי חייב לעזוב".

מה קרה שם בדיוק?

"כבר לפני חודשיים ביקשתי ממכבי פ"ת שישחררו אותי. לא הייתי מרוצה מאיך שהעניינים מתנהלים והייתה לי הצעה לחזור לקבוצה בברזיל. מכבי פ"ת לא הייתה מוכנה לשמוע בכלל, הם אמרו לי שיש לי חוזה עד סוף העונה ורק אחרי שהוא יגמר, בסוף העונה, יהיה על מה לדבר. מאותו רגע התחילה התקופה הכי קשה שלי בישראל. כבר לפני זה הרגשתי רע בקבוצה, אבל אחרי הבקשה שלי הרגשתי שהיו עושים לי דווקא. אחרי המשחק מול מכבי חיפה, כשהפסדנו בקריית אליעזר, גיא לוזון סימן אותי כבעיה ושלח אותי לספסל בלי להסביר לי אפילו למה".

ניסת לדבר איתו?

"תשמע, בכל הקבוצות שבהם שיחקתי, המאמן תמיד היה מדבר איתי כשהוא היה שולח אותי לספסל. הפעם גיא אמר לי שאני לא משחק בדרבי (המשחק שהגיע אחרי חיפה) בלי לתת סיבה. ניסיתי לדבר איתו ולהסביר לו שהגעתי למשחק מול חיפה אחרי שבוע שבו נולד לי ילד, אבל הוא לא רצה להקשיב ואמר שזאת ההחלטה שלו בלי לנמק. זה רק חיזק אצלי את הדעה שבקבוצה מנסים לעשות לי ולג'ובאניני בכוונה. את האמת, זה היה בדיוק בשבוע שבו הילד שלי נולד, אז לא נכנסתי יותר מידי לדיכאון בגלל המצב, מה גם שאחרי הדרבי הרבה אנשים אמרו לי שהייתי חסר וזה חיזק אותי, אבל זאת הייתה נקודת המפנה עם גיא לוזון. אם עד אז היחסים היו גרועים איתו, אז מאותו הרגע הם נהפכו לבלתי נסבלים".

בפתח תקווה טענו שמכרתם את הקבוצה.

"כמו שכבר אמרתי, רציתי לעזוב את הקבוצה לפני חודשיים. זה לא הלך, אז ניסיתי להעביר את הזמן. לפני שבועיים אישתי חזרה לברזיל על מנת לטפל בצורה טובה בתינוק שנולד לנו וקבענו להיפגש בברזיל בתחילת יוני. שחקן לא יעשה דווקא בשביל לאבד את החוזה ואת הכסף שמגיע לו, אבל ביום שבת נוצר מצב שהעדפתי לוותר על כל הכסף בשביל לצאת מהקבוצה הזאת. שמעתי גם את הטענות של אנשים בקבוצה, שאומרים שאני לא מקצוען. מי שמכיר אותי יודע איזה שחקן אני וכמה חשוב לי להצליח ולתת הכל. אני רוצה לפנות לכל אותם אנשים שחושבים שהטענות של מכבי פ"ת לגביי נכונות: אני שחקן מקצוען, כדורגל זה המקצוע שלי. מכבי פ"ת הפסידה בשבת בגלל שבני יהודה הייתה טובה יותר במחצית השנייה ולא בגלל ש'מכרנו את הקבוצה'. אנשים של פ"ת איימו לחסל לי את הקריירה, אבל אני מספיק חזק ובמשך שלוש עונות הראיתי מה אני שווה".

מה קרה בדיוק בשבת?

"לקראת תום המחצית קרתה התקרית בין לוזון לג'ובאניני. לי כבר היה כרטיס צהוב קודם לכן ולאור היחס המשפיל שג'ובאיני קיבל במשחק ובמיוחד אחרי כל היחס של לוזון כלפי בתקופה האחרונה, ניגשתי אליו וביקשתי ממנו להתחלף. הרגשתי מאוד עצבני וחששתי שאם אני אקבל כרטיס אדום. אולי זה יראה לא מקצועי, אבל יש לי אחריות על עצמי ועל הקבוצה והעדפתי להישאר בחוץ. גיא, באופן המזלזל שלו, לא היה מוכן לשמוע ואחרי דקה אמר לי שאני יכול ללכת לעזאזל ולחפש קבוצה חדשה.

"באותו רגע הרגשתי רע, אבל כמה שעות לאחר מכן הבנתי שכנראה זה היה הדבר הכי טוב. תשמע, הפסדתי למעלה מ-35 אלף דולר כולל המשכורת האחרונה בגלל הדבר הזה. כשאמרו לי שאני משוחרר בלי לקבל שקל אחד. לא התווכחתי איתם. אמנם זה הרבה כסף, אבל הקנס הזה היה שווה כל שקל. פ"ת אולי קבוצה נחמדה, אבל כשאתה בפנים אתה מרגיש כלוא".

"עם מאמן כמו גיא לוזון הם לא יגיעו רחוק"

ספר לנו קצת על גיא לוזון.

"בעונה הראשונה שבאתי, הוא נתן לי יחסית כבוד. הגעתי מבית"ר ירושלים, נחשבתי לשחקן מוביל ונתנו לי בחודשים הראשונים יחס טוב מאוד. אחרי חודש וחצי שבהם התאמנו, גיא שינה לי את התפקוד ושלח אותי לשחק כקשר שמאלי. בהתחלה קיבלתי את הבקשה שלו כמו שחקן מקצוען, אבל אחרי שראיתי שקשה לי לשחק בעמדה הזאת, יזמתי איתו שיחה וביקשתי ממנו לחזור לעמדה המקורית שלי בקישור האחורי. הוא לא היה מוכן לשמוע ואמר שהוא קובע איפה השחקנים שלו ישחקו. מה שמדהים זה שעם שחקנים אחרים הדברים לא מתנהלים ככה".

למה הכוונה?

"עם השחקנים הישראלים הבכירים, למשל, הוא בכלל לא מתווכח. אם משהו לא מוצא חן בעיניהם, הם באים אליו אומרים לו את זה והוא עושה מה שהם מבקשים. עומר גולן, סולי צמח וקובי גנון הם דוגמא לשחקנים שגיא אף פעם לא יגיד להם מה לעשות. אני חושב שמאמן שעושה אפליות בין השחקנים ונותן יחס שונה לשחקנים הזרים שלו, הוא מאמן שסופו כישלון. שיחקתי גם תחת אלי אוחנה והם שונים לגמרי, הייתי מציע לגיא ללכת ללמוד קצת מאלי על כדורגל".

תסביר.

"תשמע, שיחקתי בבית"ר עונה וחצי וזאת הייתה התקופה הכי יפה בחיים שלי. נכון שבית"ר אז הייתה שונה והיו לנו אפילו מאבקי תחתית, אבל מבחינה קבוצתית הכל היה שונה. אלי אוחנה הוא מאמן שהיה שחקן כדורגל בעבר ובגלל זה הוא יודע מה זה להיות שחקן. כשהייתי צריך לדבר איתו הוא תמיד היה שם בשבילי, גם באימונים הוא היה נותן לנו את הכבוד בעולם, תמיד היה מקשיב, מסביר ונותן לך הרגשה שהוא רוצה בהצלחתך. היו הרבה רגעים בבית"ר שהייתי פצוע ועליתי לשחק בגלל אלי, הרבה משחקים היינו עולים ונותנים את הנשמה בשביל אלי, וזה לא רק אני.

"אצל גיא הדברים שונים. חוץ מפטריק סופו, שכנראה הוא מפחד ממנו, הוא מזלזל בכל הזרים. השחקנים הצעירים יותר הם כמו חיילים שלו ומי שלא מלקק לו ועושה מה שהוא אומר לא זוכה לדקות משחק, השחקנים הוותיקים יותר, כמו שכבר ציינתי, הם פחות או יותר בגילו, אז הם לא דופקים לו כל כך חשבון. הכל שם רקוב מבחינה מקצועית. יש שם אולי חומר שחקנים טוב, אבל עם מאמן כזה הם לא יגיעו רחוק אף פעם.

"אני כמעט בטוח שאף קבוצה אחרת לא תקח את גיא לוזון לאמן אצלה כי יסודות האימון הבסיסיים, כולל יחסי האנוש, חסרים לו. בקבוצה אחרת, שלא שייכת למשפחה שלו, לא יתנו לו יותר מכמה חודשים. יש לו מזל שהוא שייך למשפחת לוזון, שנותנת לו קרדיט בלתי מוגבל. לא פלא שהוא תקוע שם כבר כמה שנים. שמעתי שיוסי מזרחי היה מאמן טוב בפ"ת. עובדה שמשם הוא המשיך לאשדוד, בנה שם קבוצה נהדרת ועכשיו הוא מאמן את הקבוצה הגדולה והטובה במדינה. למה גיא לא חושב להתקדם ולעבור לקבוצה גדולה יותר? אני חושב שהתשובה די ברורה: בלי הייחוס המשפחתי שלו הוא לא יכול להצליח. שמעתי שג'ובאניני אמר אתמול שגיא לא גבר. אני אוסיף ואומר שגיא הוא בנאדם ללא כבוד, שמחפש את הכבוד. הוא צריך ללמוד שעל מנת לקבל כבוד צריך לתת אותו בחזרה, במיוחד לאנשים שלא גרים כאן וקצת יותר קשה להם להתאקלם".

"עם יחסים וקומבינות כאלה, פ"ת תמיד תישאר בינונית"

קובי גנון התעמת עם ג'ובאניני. התקרית הזאת מעידה על בעיה חברתית בקבוצה?

"בפ"ת יש בעיה גדולה מאוד של שחקנים שמחולקים למחנות. יש את השחקנים הצעירים, שכמו בצבא ממתינים לצבור וותק ואז לעלות בסולם למעלה, יש את השחקנים הוותיקים שלהם מותר הכל ויש אותנו הזרים. הוותיקים כוללים 'כוכבים', כמו עומר גולן, עיסמאיל עמאר, מוראד מגמאדוב, סולי צמח, קובי גנון ואוהד כהן. הם מתנהגים כמו כוכבים, מתייחסים בזלזול לכל מי שמסביבם ודואגים רק לעצמם. במשך כל התקופה שלי בקבוצה, בקושי יצא לי לדבר איתם. בגלל שהם הרבה שנים במועדון, הצוות המקצועי והניהולי של הקבוצה מתייחס אליהם כמו לילדים שלהם. תמיד שמעתי שהקבוצה הזאת בנויה על משפחת לוזון, אבל גם את השחקנים האלה צריך להוסיף למשפחה.

"בעונה האחרונה המצב נהיה הרבה יותר מגעיל. אני וג'ובאניני תמיד הרגשנו שמנסים לחפש אותנו. באימונים הם היו משחקים ביניהם בצורה מכובדת, אבל כשהכדור היה מגיע לרגליים שלי או של ג'ובאניני הם היו ישר מנסים להוריד אותנו. גיא היה תמיד צופה מהצד ובכל פעם שמשהו לא היה נראה לו הוא היה צועק עלינו".

האם הטענות של ג'ובאניני שהוא קילל אתכם נכונות?

"אני לא יודע מה היה עם ג'ובאניני ומה גיא אמר לו, אותי בכל אופן הוא לא קילל בכל התקופה ששיחקתי במכבי פתח תקוה. הוא היה מרים את הקול וצועק באימונים ובמשחקים, אבל זה דבר לגיטימי וכל הטענות שהוא מקלל שחקנים באימונים אינן נכונות".

"אני אתן לך דוגמא לדבר שאין לו אח ורע בשום מקום בעולם, לפחות לא בקבוצה שמכבדת את עצמה. בפ"ת משחק שחקן בשם אורי לוזון, שהוא ממש במקרה אחיין של הבעלים ואח של המאמן. יהיו כאלה שיגידו שזה דבר טבעי, אבל זה הגיע לרמות שאי אפשר לתאר. במשחקים הוא היה נותן לו מקום בהרכב על חשבון אחרים בגלל שזה אח שלו. לפעמים זה גם היה פוגע בי, אבל למדתי להבליג. באימונים הוא היה מתייחס אליו בצורה הכי יפה, למרות שהוא נחשב לצעיר ולצעירים גיא לא דופק חשבון. אורי היה מרגיש חופשי לעשות מה שבא לו בקבוצה והוא הרגיש שהוא מעל שחקנים אחרים. אם אני הייתי נמצא באותה סיטואציה והייתי חושב שאני שחקן טוב, הייתי עוזב את הקבוצה ששייכת למשפחה שלי ומנסה לשחק בקבוצה אחרת. אולי אחרי שהייתי מוכיח שאני טוב במקום אחר, הייתי חוזר הביתה, לשחק אצל אחי. עם יחסים וקומבינות כאלה הקבוצה הזאת תישאר תמיד בינונית".

לא הייתה איזו תחושת החמצה שבית"ר הפכה פתאום לקבוצה גדולה, חודש אחרי שחתמת בפ"ת?

"אני אשקר אם אומר שלא הייתה לי תחושה של פספוס, אבל למען האמת, עם כל המהפכות שהקבוצה הזאת עברה, קשה לי להאמין שהייתי שורד שם. אני זוכר שבתחילת העונה שעברה כל הזמן גיא היה אומר לנו שאנחנו יותר טובים מבית"ר ושעם כל הכסף שלהם הם לא שווים אותנו. אחרי ההצלחה שלנו בגביע אופ"א אנשים בקבוצה התחילו להרים את האף יותר מדי למעלה. אנשים כמו אבי, עמוס ואיציק לוזון חשבו שהם מנהלים מינימום את ברצלונה וזה גם הקרין על השחקנים שחשבו שהם הכוכבים הכי גדולים של הליגה. לא אהבתי את הדיבורים על כך שפ"ת יותר טובה מחיפה, וירושלים כי בסופו של דבר זה גם פגע בנו. כולם ראו שאחרי אותו מסע באירופה, פ"ת חזרה למקום הטבעי שלה בליגה".

לאן מועדות פניך עכשיו?

"אני חוזר לברזיל לנקות את הראש ואת כל ההרגשה הרעה שנצברה בתקופה האחרונה. בכל החודשים האחרונים לא הייתי מאושר ואם אתה לא מאושר איפה שאתה נמצא ועם מה שאתה עושה, אין טעם להמשיך בכוח. אני שמח מאוד שהתקופה השחורה הזאת בפ"ת עברה. אני אצטרף לאימונים של גויאש בה גדלתי ואם לא תהיה הצעה מקבוצה מאירופה, אני מאמין שאשר לשחק שם.

"לחזור לישראל? בהחלט אפשרות טובה. אני הייתי ותמיד אהיה אוהד של בית"ר, כך שאם הם יקראו לי אני תמיד יהיה לרשותם. קבוצות בישראל מכירות את היכולת שלי וזה יהיה יותר קל למצוא כאן קבוצה. הייתי על סף מעבר למכבי ת"א לפני חודש וחצי אבל פ"ת טרפדה את הנושא. אולי אם הם ירצו אותי בעונה הבאה, אני אהיה שם. אני אשמח מאוד לחזור ולשחק תחת אלי אוחנה, זה מאמן שאני מאוד מעריך ולשחק בשבילו זה כבוד גדול. מה שחשוב עכשיו זה לקחת את המנוחה ולנקות את הראש. אחרי שנה וחצי בפ"ת הבנתי שמה שלא רואים בחוץ, רואים ומרגישים היטב מבפנים".

בתגובה לדבריו של אנדרה קלדיירה, אמר מאמן מכבי פ"ת גיא לוזון לכתבנו איציק יצחקי: "אם שני שחקנים שמכרו את המשחק חושבים שההגנה הטובה ביותר היא התקפה, שיבושם להם. לגבי שאר הטענות, איני מעוניין להגיב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully