וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונעבור למנה העיקרית

19.2.2007 / 12:33

במוקד היום השני בשמינית גמר האלופות תפגוש אלופת אירופה, ברצלונה, את ליברפול. וגם: אינטר - ולנסיה, רומא - ליון, פורטו - צ'לסי

היום הראשון של שמינית הגמר נחמד, אבל לשני יש פוטנציאל להיות מסעיר. במוקד יעמוד המפגש בין ברצלונה לליברפול. הכדורגל הסקסי של רונאלדיניו ושות' מול המסורת והיעילות של סטיבן ג'רארד והחבר'ה. בנוסף, ייערכו ברחבי היבשת עוד שלושה משחקים גדולים.

ברצלונה - ליברפול

פייבוריטית:

אלופת אירופה מסובכת ומסוכסכת בשבועיים האחרונים, אבל תוצאה טובה במשחק הראשון תוכל להשכיח את הבלגאן לפחות עד הקיץ. סגל השחקנים של רייקארד טוב מזה של בניטז, בארסה מוליכה את הליגה בארצה והיא עדיין המועמדת המועדפת לזכייה בצ'מפיונס ליג במרבית סוכנויות ההימורים: ברצלונה 1/1.33, ליברפול 1/3.25.


מבחן כושר:

2007 התחילה טוב עבור רפא בניטז וחניכיו. 4 ניצחונות רצופים הפכו לחמישה בזכות ה-0:1 על טוטנהאם יום לפני תום 2006, אבל בשני משחקיה האחרונים ליברפול עשתה תיקו ביתי בדרבי מול אברטון והפסידה בניוקאסל. במה שהפך להרגל כמעט קבוע, ליברפול מבקיעה הרבה פחות מיריבותיה לצמרת והעונה מאזן הכיבושים שלה עומד על 40 שערי ליגה מול 48 של ארסנל וצ'לסי ו-62 של מנצ'סטר יונייטד.

בארסה לא מבריקה בחודשיים האחרונים. מאמצע דצמבר עד אמצע ינואר העבירה אלופת ספרד 4 משחקים רצופים ללא ניצחון, כשאת הסדרה סגר הפסד 3:1 לאספניול בדרבי. אחר כך הגיעו 3 ניצחונות ב-4 משחקים, אבל היכולת לא היתה בשיאה והקהל המפונק בקאמפ נואו שרק בוז לקבוצה. במחזור האחרון הפסדיה ברצלונה שוב, הפעם בחוץ מול ולנסיה.

מצד שני, התוצאות בליגה הספרדית מאוד לא צפויות. מלבד ברצלונה, אין קבוצה שהפסידה פחות מ-5 משחקים והצמרת מאוד צפופה. הבלאוגרנה אמנם לא הרשימו בתקופה האחרונה ולעובדה הזאת הצטרפו הסכסוכים והשמועות סביב כוכבי הקבוצה, אבל ברצלונה עדיין במקום הראשון בספרד ורצה לאליפות.

מדד הלחץ:

אש ותמרות עשן. ראו בקטאלוניה את המתרחש במדריד, התקנאו והחלו בפיצוצים משלהם. הסיפור ידוע - סמואל אטו, שחזר מפציעה בת כ-4 חודשים, קיבל הבטחה מפרנק רייקארד לשחק חצי שעה נגד ראסינג סנטאנדר. ההולנדי קרא לקמרוני רק 5 דקות לסיום וזה סירב להיכנס. רונאלדיניו התערב וגינה ואטו, שהצהרות העבר שלו ("אם היו קוראים לי אטיניו הייתי נחשב לשחקן טוב יותר") מעידות על רגשי נחיתות כאלו או אחרים מול הברזילאי, נעלב. החלוץ הוסיף ש"נקלעתי לסכסוך בין שני אנשים, ויכוח שלא קשור אלי". המשפט קיבל פרשנות חדשה, כשבספרד פורסם מספר ימים לאחר מכן שרייקארד לא ימשיך בעונה הבאה, עקב טיב יחסיו עם הנהלת הקבוצה.

אחר כך הציגו אטו ורונלדיניו סוג של פיוס מול המצלמות ומאוחר יותר החלו לצוץ השערות לפיהן ברצלונה תמכור את אחד משני הכוכבים בקיץ. למשחק בולנסיה אטו לא הגיע. "אס" ו"מארקה", שיוצאים לאור במדריד ומזוהים עם מועדוני הבירה, שותים לברצלונה את הדם ומחלקים מנות גם לכל התקשורת העולמית. ועוד לא דיברנו על ליברפול, שהיתה עסוקה בקטטה בין קרייג בלאמי ליון ארנה ריסה, שבעקבותיה נקנסו 15 שחקנים.

יריבויות:

ליברפול היא הקבוצה הכי ספרדית בליגת האלופת מחוץ לספרד. זה מתחיל במאמן, עובר דרך הצוות המקצועי שלו ומגיע לשחקנים. אלברו ארבלואה, שהגיע בינואר מדפורטיבו לה קורוניה, גדל בריאל מדריד. פפה ריינה נולד במדריד, אבל החל את הקריירה בברצלונה ושיחק בה מספר עונות, בעיקר כמחליף. לואיס גרסיה גדל בברצלונה ושיחק בה ב-2003/4. אביו של צ'אבי אלונסו, מיגל אנחל, שיחק בבארסה מספר עונות באמצע שנות ה-80. רפא בניטז הוא יליד מדריד, שיחק בכמה מקבוצות הנערים של ריאל והיה חבר בצוות האימון של המועדון בין השנים 1989-1995. עבור כל אלה יהיה המפגש מול ברצלונה סוג של דרבי.

שימו לב:

אם לשפוט על פי הסטטיסטיקה, ברצלונה בצרות. ליברפול שיחקה 3 פעמים בקאמפ נואו בעבר. פעמיים סיימה ב-0:0, כשבחצי גמר גביע אופ"א ב-2001 פפה ריינה עומד בשערה של ברצלונה, ופעם אחת ניצחה 0:1. רפא בניטז הגיע לקאמפ נואו 3 פעמים עם ולנסיה ב-3 העונות בה אימן אותה, ניצח 0:1 ו-2:4 וסיים משחק אחד בתיקו 0:0. את אחד מהשערים של ולנסיה באותו 2:4, כבש פאביו אורליו, כיום שחקן ליברפול.

תחזית:

רפא בניטז הוא איש של מפעלי נוק-אאוט - גאון בלהוציא תיקו קטן בחוץ ולנצח בקטן בבית. תחתיו זכתה ליברפול בליגת האלופות לפני שתי עונות ובגביע האנגלי בעונה שעברה. ב-2005 גם הגיעה לגמר גביע הליגה. תסמכו על המאמן הספרדי שהוא התכונן לברצלונה מאז יום ההגרלה ואם זו לא תשיג תוצאה טובה מאוד במשחק הראשון, אין לה למה לעלות על המטוס למרסיסייד. למרות הפייבוריטיות הברורה של אלופת אירופה, התחזית היא דווקא ליברפול.

אינטר - ולנסיה

פייבוריטית:

אינטר היא הלהיט של אירופה. ביום שבת גברו הנראזורי על קליארי 0:1, 3 נקודות שהפכו לניצחון הליגה ה-16 ברציפות שלהם, מה ששווה שיא אירופאי לפחות בחמש הליגות הבכירות. דז'אן סטאנקוביץ' הוא אחד מהשחקנים הטובים בעולם בשנתיים האחרונות, פטריק ויירה ייצב את מרכז השדה ואדריאנו חזר לכבוש. ולנסיה טובה, אבל אינטר היא הפייבוריטית. בסוכנויות ההימורים: אינטר 1/1.6, ולנסיה 1/2.25.

מבחן כושר:

אינטר רק מנצחת מאז ה-25 באוקטובר. כמעט 4 חודשים ורק ניצחונות. עם 14 נקודות פור בפיסגה והעובדה שרומא לא יכולה להתחרות בה מבחינת איכות סגל השחקנים, האליפות חוזרת לאינטר לראשונה מאז 1989, אם לשים בצד את התואר המגוכך מהעונה שעברה. כמו מירב הקבוצות בספרד, גם ולנסיה סבלה מחוסר יציבות לאורך העונה. הקבוצה של קיקה פלורס אמנם נהנתה מרצף של 4 ניצחונות, שנקטע לפני כחודש, אבל לפני שבוע וחצי הובסה 3:0 על ידי חטאפה הצנועה והשבוע ניצחה את ברצלונה הגדולה. למרות 7 הפסדים של ולנסיה העונה היא עדיין מוצאת מקום בצמרת הגבוהה של הליגה הספרדית.

שימו לב:

רק 36 אלף צופים יורשו להיכנס למשחק הראשון, שייערך בסן סירו, בגלל תקנות הבטיחות המחמירות. 1,800 כרטיסים הוקצו לאוהדי ולנסיה. אגב, כשבועיים לאחר מכן תגיע סלטיק העירה, למשחקה מול מילאן. כמות הצופים למשחק הזה עדיין לא ידועה כי ייתכן ויתוקנו ליקויים בטיחותיים - דבר שייאפשר כניסת קהל גדולה יותר, אבל כבר עתה ברור שבכל מקרה הסקוטים יקבלו לפחות 4,500 כרטיסים.

יריבויות:

למרות שהן לא מאותה מדינה, אינטר ו-ולנסיה דואגות להיפגש הרבה. שמינית הגמר העונה תהווה מפגש כפול רביעי בין השתיים בשנות ה-2000 ועד עכשיו ידה של אינטר תמיד הייתה העליונה. ב-2001/2 הדיחו האיטלקים את הספרדים ברבע גמר גביע אופ"א עם 1:2 בסיכום המשחקים. שנה לאחר מכן הם עשו את זה שוב ברבע הגמר, הפעם של ליגת האלופות, עם 2:2 בסיכום ועלייה בזכות שער חוץ. ב-2004/5 השתיים נפגשו בשלב הבתים. המשחק בסן סירו הסתיים ב-0:0, אבל דווקא במסטאייה הפליקה אינטר ליריבתה חמש פעמים בדרך ל-1:5.

תחזית:

הנייר מספר שאינטר כבר עם רגל וחצי ברבע הגמר. זו הפורמה, זו הסטטיסטיקה, אלו הם השחקנים. אבל בפועל זה עשוי להיות הרבה יותר צמוד. טבעי יהיה לומר שהכל תלוי במשחק הראשון, אבל אינטר ניצחה פעמיים במסטאייה בשנים האחרונות וגם תוצאה לא טובה בסן סירו לא תקבע כלום. הבטן הולכת עם הפייבוריטית: אינטר.

רומא - ליון

פייבוריטית:

הצפי הוא לקרב השקול ביותר בשמינית גמר ליגת האלופות. מקום שני באיטליה מול מקום ראשון בצרפת. שתיים מהקבוצות שמשחקות את הכדורגל היפה ביבשת. נשאיר את הסעיף הזה לסוכנויות ההימורים, שמציבות את ליון כמועמדת לעלות לשלב הבא: ליון 1/1.53, רומא 1/2.37.

מבחן כושר:

רומא עושה עונה אדירה. מאזן של 4:4:15 בהחלט עונה על הציפיות מקבוצה עם שחקנים טובים, אבל לא גדולים. לצערה, רומא נפלה על עונה בה אינטר בלתי ניתנת עצירה. דווקא אחרי הפגרה, בסוף דצמבר ותחילת ינואר, הג'יאלורוסי נעצרו קצת. מאז השיגו פרנצ'סקו טוטי וחבריו שני ניצחונות, אבל גם סיימו שני משחקים לא קשים במיוחד (ליבורנו ומסינה) בתיקו ובשבת האחרונה הפסידו לאמפולי המפתיעה.

מצד שני ליון חזרה מפגרה דומה בצרפת היישר לסדרה של 4 משחקים ללא ניצחון, בהם 3 הפסדים. בעונה שעברה, לשם ההשוואה, הפסידה האלופה הצרפתית 4 משחקים לאורך כל העונה, ועונה לפני כן 3. למרות הרצף החדש והלא מחמיא, חניכיו של ז'ראר הוייה המשיכו להוליך את הטבלה בפער דו ספרתי ולכן נהנו משקט. בשני המחזורים האחרונים הם גם חזרו לנצח.

יריבויות:

קרוזיירו ואתלטיקו מיניירו הן שתי הקבוצות הגדולות של בלו הוריזונטה. כריס, פרד ודוני שיחקו בעבר בקרוזיירו, פרד שיחק גם באתלטיקו מיניירו, כמו קאספה ומאנסיני. חוץ מזה ז'וניניו כבר שיחק נגד רודריגו טדאיי, פאביו סנטוס פגש את דוני ועוד. מבולבלים? לכל אחת מהקבוצות יש 5 ברזילאים בסגל. התמודדות דרום אמריקאית בקצב הסמבה. חוץ מזה, מפגש איטלקי-צרפתי אחרי גמר המונדיאל תמיד יהיה מעניין.

שימו לב:

נמשיך עם הברזילאים ועם דוני. תחת נבצרותה הזמנית של יובנטוס, שלוש הגדולות באיטליה היום הן אינטר, מילאן ורומא ולשלושתן שוערים ברזילאים. המדינה שפעם נחשבה ליצאנית מאוד בינונית של האנשים בין הקורות, פתאום נהנית מיבול משובח. דוני התחרה עם שוער נבחרת איטליה הצעירה, ג'יאנלוקה קורצ'י, על מקום בהרכב ובינתיים הוא דוחק אותו העונה הצידה ומציג יכולת טובה. אחד ממחליפיו של השוער בן ה-27 הוא ברזילאי אחר, ז'וליו סרג'יו. תוסיפו את הלטון מפורטו ואת גומס מפ.ס.וו ותקבלו מקבץ מרשים של שוערים ברזילאים בצמרת האירופאית.


תחזית:

אין תגובה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

פורטו - צ'לסי

פייבוריטית:

פורטו היא קבוצת צמרת אירופאית. הכדורגל הפורטוגלי, שמלבד ניצוץ ביורו 1996 דעך בשנות ה-90, חזר לצמרת העולמית, אבל אלו לא מספיקים. אחרי שתי אליפויות אנגליה רצופות וביסוס מעמדה כאחת מהקבוצות הטובות בעולם, צ'לסי היא מועמדת ברורה לעלייה מהמפגש הזה. בסוכנויות ההימורים: צ'לסי 1/1.22, פורטו ¼.


מבחן כושר:

פורטו זכתה ב-3 מתוך 4 אליפויות פורטוגל האחרונות, שתיים מהן תחת מוריניו. העונה רוצה הקבוצה של חסואלדו פריירה, שהגיע בקיץ האחרון, לזכות בתואר שני ברציפות והיא מוליכה את הליגה לפני ספורטינג ובנפיקה. פורטו הפסידה רק 3 פעמים העונה, אבל שניים מההפסדים הגיעו דווקא בחודש האחרון, מול אסטרלה אמדורה ואוניאו לייריה. ביום שישי האחרון ניצחה הקבוצה 0:4 את נאבאל. צ'לסי בכושר לא רע. הקבוצה של מוריניו מגיעה אחרי 3 ניצחונות ליגה רצופים ועוד 0:4 על נוריץ' בגביע. הלונדונים מפגרים אחרי מנצ'סטר יונייטד ב-6 נקודות, אבל בקופה עוד 33 נקודות והמירוץ יחסית פתוח. בשורה התחתונה: צ'לסי חזקה ונמצאת במירוץ על כל התארים האפשריים.


מדד הלחץ:

היה גבוה בצ'לסי, אבל בינתיים ירד. בסביבות תחילת השנה החדשה קבוצת המיליארדרים געשה. הקבוצה נקלעה לתקופת קירטוע על המגרש וזו הקרינה על מוריניו התזזיתי. עד מהרה נפתחה מסיבה תקשורתית וצהובה שהחלה בפציעה של ג'ון טרי, נמשכה ביחסים המתוחים של המאמן עם פרנק ארנסן, ועמדה בפני פיצוץ כשהפורטוגלי התווכח בדמיונו עם הבוס אברמוביץ'. באמצע היו גם מיני סכסוך עם אנדריי שבצ'נקו, טל בן חיים אחד ואפילו כמה דקות משחק של בן סהר. ומה אחרי זה? צ'לסי חזרה לנצח, חלון ההעברות שהעביר את מוריניו על דעתו נסגר ובקרוב הוא יישב עם אברמוביץ' וצפוי לסגור על חוזה חדש.


יריבויות:

מוריניו נגד פורטו, סוף הסיפור. ב-2002/3 הוא הוליך את פורטו לדאבל מקומי והוסיף את גביע אופ"א. עונה לאחר מכן זכה שוב באליפות, כשהפעם הבונוס הוא זכייה בליגת האלופות. משם הדרך של המאמן הנפלא למועדון עם הכי הרבה שאיפות בכדורגל העולמי ביחס לגודלו עד אז, הייתה קצרה.

צחוק הגורל דאג שכבר אחרי מספר חודשים מוריניו יגיע בחזרה למקום בו זרח, כשצ'לסי פגשה את פורטו בשלב הבתים. קבלת הפנים של האוהדים למוריניו לא הייתה לבבית בגלל שרבים מהם חשו נבגדים. גם ריקרדו קרבאליו ופאולו פריירה ייפגשו את קבוצתם לשעבר, אבל הם ייתקשו למצוא בה חברים לאותה קבוצה זוכת הצ'מפיונס ב-2004. מלבד ויטור באהיה, שהיום יושב על הספסל, כל השחקנים המרכזיים עזבו את הקבוצה.


שימו לב:

פורטו היא קבוצה עם ים של שחקנים מוכשרים, שהתחושה מבטיחה שיגיעו בקרוב לליגות בכירות יותר. ריקרדו קווארסמה סומן בגיל צעיר, אבל לא הצליח בברצלונה, איבד את הסבלנות וחזר לפורטוגל. סיבוב שני לספרד בוודאי יגיע מתישהו. אנדרסון הברזילאי בספק למשחקים מול צ'לסי, אבל אם הוא ישחק, כל דקה תהיה מטובלת בתענוג. הוא עשה בכורה בבוגרים של גרמיו בגיל 16, זכה בפרס "שחקן הטורניר" באליפות העולם עד גיל 17, ועד שנפצע בסוף אוקטובר כבר היה שחקן הרכב בפורטו בגיל 18. ליסנדרו לופז כבש 3 שערים ובישל 2 בשלב הבתים ולוצ'ו גונזאלס הוא המנוע של הקבוצה וגם הבקיע 3 שערים בבית המוקדם.


תחזית:

גם אם פורטו תצליח להוציא תוצאה טובה במשחק הראשון בביתה, צ'לסי תגיע למשחק בסטמפורד ברידג' עם תשובה. השחקנים של צ'לסי מנוסים יותר, הם משחקים ברמה גבוהה יותר כל השנה ולכדורגל המהיר והפיזי שלהם, אם הוא יתחבר כהלכה, לפורטו פשוט לא יהיה מענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully