וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה התגעגענו

19.2.2007 / 18:21

אין צורך במילים מיותרות: ריאל-באיירן, איינדהובן-ארסנל, ליל-יונייטד, סלטיק-מילאן. כל הניתוחים לקראת שמינית גמר הצ'מפיונס ליג

הנה זה קורה, ליגת האלופות חוזרת. שנייה לפני ששמונה קבוצות עולות על הדשאים בברנבאו, סלטיק פארק, פיליפס ארנה ובסטאד פיליפ בולאר, יצאנו לבדוק מי הפייבוריטית לעלייה, באיזה כושר מגיעות הקבוצות, איפה מאיים סיר הלחץ להתפרץ ולמי כדאי לשים לב.

ריאל מדריד - באיירן מינכן

פייבוריטית:

אם ריאל תגיע מפוקסת, אין ספק שהיא המועמדת הברורה לעלות שלב מהמפגש הכפול. באיירן מודל 2006/7 היא קבוצה מאוד בינונית. את מה שהאנובר, נירנברג, ארמיניה בילפלד ואלמניה אאכן עשו, ריאל אמורה לעשות גם היא. סוכנויות ההימורים מציבות את ריאל כפייבוריטית לעלייה, אבל ביחס זהיר לעומת יריבתה: ריאל 1/1.72, באיירן 1/2.1.

מבחן כושר:

באיירן הפסידה בשבעה משחקי ליגה עוד לפני שהשליש האחרון של העונה יצא לדרך. רק לשם השוואה, בעונה שעברה הפסידו הבווארים בשלושה משחקי ליגה בלבד ועונה לפני כן ב-5 (אז ניצחה הקבוצה ב-24 מתוך 34 משחקי ליגה). שתי תוצאות לא טובות אחרי פגרת החורף הביאו לפיטוריו של פליקס מאגאת, אבל אוטמאר היצפלד, שהגיע במקומו, הפסיד בשניים משלושת המשחקים שלו על הקווים. מאמן זה או מאמן אחר, על המגרש נמצאים השחקנים. מהבחינה הזאת, באיירן לא בכושר, ממש לא.

בריאל המצב מורכב יותר. הקבוצה לא מרשימה מאז תחילת העונה, וכך נוצר מצב בו כל רצף של שני ניצחונות גורם לכולם לחשוב שהנה חוזרת ריאל מדריד הטובה והחזקה לה ציפו מאז חזר פאביו קאפלו. ומה אז? מגיעים שני הפסדים לוויאריאל ולבנטה והמאמן האיטלקי מועמד ללכת הביתה. הערב (שני) אף עלו שמועות (שהוכחשו) שקאפלו ביקש להתפטר אחרי המשחק מול הגרמנים. רצף הניצחונות הארוך ביותר של הקבוצה העונה הוא בן ארבעה משחקים, אבל זה קרה פעם אחת. לצד ניצחונות על ולנסיה וברצלונה, הגיעו הפסדי בית לחטאפה ולרקראטיבו וריאל היא הכל מלבד יציבות.

מדד הלחץ:

180 על 100. איך אמר איקר קסיאס? "אם ברצלונה במשבר, אז אצלנו הכל חשוך". רבות מהסיבות שגרמו לפאביו קאפלו לברוח מהבירה הספרדית לפני כעשור, למרות אליפות שהגיעה מעמדת האנדרדוג, צצות ועולות שוב. האיטלקי לא רווה נחת מאף אחד במדריד. לא מהתקשורת ולא מהאוהדים. גם לא תמיד מהשחקנים. גוטי קרא לו "האיטלקי הדפוק הזה" לאוזני כל ואחר כך הלך להנהיג ביחד עם קסיאס וראול קמפיין להחזרתו של דייויד בקהאם לסגל הקבוצה. רונאלדו הסתכסך עם המאמן ושוחרר, רוביניו לא מסתדר איתו והקהל בברנבאו כבר מחפש את ראשו של הנשיא רמון קלדרון.

בבאיירן המצב לא הרבה יותר טוב. פליקס מאגאת ספג מהנשיא, פרנץ בקנבאואר, ביקורת פומבית על תפקודו של בסטיאן שוויינשטייגר והיו"ר, קרל היינץ רומיניגה, נעמד לצידו של המאמן והחזיר לקייזר. בינתיים מאגאת פוטר והיצפלד מונה, אבל בבאיירן כבר מדברים על ברנד שוסטר כעל המאמן בעונה הבאה. מה אמור לחשוב היצפלד הותיק והמעוטר? דייסלר פורש, פיזארו שותה, פודולסקי נעלם ולוסיו עושה טעויות של בלם מנערים א' שעלה לבכורה בבוגרים בגיל 15. הרבה דם רע יהיה על הדשא בין שתי הקבוצות, אבל רובו מופנה פנימה, ולא לעבר היריבה.

שימו לב:

לקרב בין שניים מותיקי מאמני ליגת האלופות, שני מאמנים שנחשבים עד היום למוחות הטקטיים מהטובים בנמצא. את הצעד הגדול ביותר שלו קדימה עשה היצפלד בעונה בה עשה קאפלו את הקדנצייה הקודמת שלו בריאל מדריד, כשזכה בליגת האלופות עם דורטמונד, אותה הוסיף לשתי אליפויות גרמניה לפני כן. קשה להאמין, אבל קאפלו והיצפלד עוד לא נפגשו בליגת האלופות, למרות השורשים העבים והארוכים שיש לשניהם במפעל. הזכרונות של היצפלד מריאל מדריד לא טובים במיוחד: בעונת 99/00 הוא ובאיירן הודחו על ידיה בחצי גמר המפעל ושנתיים לאחר מכן ברבע הגמר.

יריבויות:

באיירן וריאל מתחרות ולא רק על הדשא. המטרה - פרנק ריברי. הקשר הצרפתי יעזוב את מארסיי בתום העונה וכרגע השתיים הן המועמדות הבולטות לקלוטו. פרדראג מיאטוביץ', מנהלה הספורטיבי של הקבוצה הספרדית, הודה שריאל רוצה להחתים את השחקן ואילו נשיא פרנץ בקנבאואר חיקה את עמיתו, אבל הוסיף לאחרונה כי "אנחנו רוצים את ריברי, אבל לא יכולים להתחרות בריאל מבחינה כספית".


תחזית:

ריאל לא יציבה וגם כשהיא מנצחת היא הרבה פעמים לא עושה את זה בצורה משכנעת. לעומתה, באיירן עוד יותר חלשה וכנראה תתחיל במלאכת הבנייה מחדש בקרוב. כששמים יתרונות מול חסרונות ובעיקר חסרונות מול חסרונות, ריאל עדיפה במעט.

פ.ס.וו איינדהובן - ארסנל

פייבוריטית:

לאנגלים צפויים משחקים קשים, אבל הם נחשבים לקבוצה טובה יותר, שמגיעה מליגה טובה יותר ולכן מועמדים לניצחון. בסוכנויות ההימורים: ארסנל 1/1.37, פ.ס.וו 1/3.


מבחן כושר:

ארסנל טובה, אבל לא בשיאה. יום אחד מפסידים לשפילד יונייטד, אחרי שלושה שבועות מנצחים את מנצ'סטר יונייטד. מפסידים בדרבי הלונדוני לפולהאם הקטנה, ואז מביסים 0:3 את טוטנהאם היומרנית בעוד דרבי, אחרי ארבעה ימים. זאת ארסנל העונה, אמנם עם הרבה יותר פלוסים ממינוסים ועם מקום בצמרת הטבלה האנגלית, אבל לא ממש במאבק האליפות. מצד שני, התותחנים עוד לא הפסידו ב-2007, הגיעו לגמר גביע הליגה והם רצים חזק בגביע האנגלי.

אחרי 21 מחזורים בליגה ההולנדית, פ.ס.וו הוליכה בבטחה עם 56 נקודות מתוך 63 אפשריות ומאזן שערים של 9:56. אלא שאז הגיעו שלושה מחזורים שכללו הפסדים לרודה ול-AZ ותיקו מול ספרטה רוטרדאם. בסוף השבוע חזרו חניכיו של רונאלד קומאן לנצח, אבל הפער מאייאקס, שהיה דו ספרתי, הצטמק בתקופה האחרונה והליגה, שנראתה סגורה כבר בערב סוכות, נפתחה מחדש בסביבות ט"ו בשבת.

יריבויות:

שלושה שחקנים מחוף השנהב משחקים בשתי הקבוצות. קולו טורה ועמנואל אבואה מארסנל וארונה קונה מפ.ס.וו, אבל בואו נשאיר רגע את אבואה בצד. לטורה שני אחים כדורגלנים. יאיא בועט במונאקו ועוד יגיע רחוק ואיברהים עושה את זה בניס. ביחד עם האחרון, משחק בניס בקארי קונה, שהוא לא אחר מאשר אחיו של ארונה. אח שלישי לבית משפחת קונה, קראמוקו, שיחק עד לאחרונה בקבוצת המילואים של רודה ההולנדית. עכשיו אנחנו מחכים לטורניר שלישיות, קונה נגד טורה, וזה מבלי להזכיר את צמד האחים סולומון ובונבנטורה קאלו או את קאדר ופאדל קייטה. בחוף השנהב כל משפחה מייצרת כדורגלנים בזוגות.

שימו לב:

יותר מפעם אחת נרמז בחודשים האחרונים שצ'לסי ופ.ס.וו עובדות על שיתופי פעולה כאלו ואחרים. רומן אברמוביץ' ביקר במתקני האימונים ובאקדמיה באיינדהובן והתרשם עמוקות. בלם הקבוצה, הברזילאי אלכס, היה מועמד להגיע ללונדון, אבל מוריניו הטיל וטו. פרנק ארנסן, העומד בראש צוות הסקאוטינג של צ'לסי ולמעשה עושה שם הרבה יותר מזה, עבד במשך יותר מעשור בקבוצה ההולנדית. בקיצור, צ'לסי נגד ארסנל, אבל בקטנה.


תחזית:

פ.ס.וו העפילה לשמינית הגמר די בקלות. 10 נקודות אחרי 4 מחזורים בבית המוקדם שלחו אותה לשלב הבא ואיפשרו לה להתמקד בליגה. להולנדים יש מסורת לא רעה בשנים האחרונות, אבל הם לא מספיק חזקים בשביל לעבור את ארסנל. הקבוצה של ארסן ונגר משחקת כדורגל טוב יותר, היא בכושר טוב יותר, היא פגשה לאורך השנה קבוצות טובות יותר. תומאס רוזיצקי מתחבר, ז'ילברטו סילבה מנהיג ויש כמובן את תיירי הנרי, שגם בשנה לא הכי זוהרת, ממשיך לתת תפוקה, עם 10 שערי ליגה עד עכשיו. בשני המפגשים של פ.ס.וו מול קבוצה אנגלית אחרת השנה, ליברפול, היא סיימה בתיקו בבית והפסידה בממלכה. התחושה אומרת שזה יהיה המקרה גם הפעם.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ליל - מנצ'סטר יונייטד

פייבוריטית:

לאור העובדה שלסלטיק תיהנה מהבית בפארקהד, הנייר מספר שהמפגש בין ליל למנצ'סטר יונייטד צפוי להיות החד עוד יותר חד צדדי מזה שבין סלטיק למילאן. בסוכנויות ההימורים: מנצ'סטר יונייטד 1/1.2, ליל 1/4.33.

מבחן כושר:

מנצ'סטר יונייטד נמצאת בחלום ארוך ומתוק מאז אוגוסט. 21 ניצחונות ליגה מתוך 27 משחקים, 62 שערים (הבאות אחריה, ארסנל וצ'לסי, כבשו 48), מקום ראשון וריצת ספרינט לאליפות ראשונה מאז 2002/3. שלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה בליגה הסתיימו בניצחונות ובמאזן שערים כולל של 0:10.

ליל מגיעה אחרי שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון, בהם שני הפסדים רצופים. הליגה הצרפתית מאוד צפופה במרכז הטבלה ומעלה ולפחות 10 קבוצות נמצאות בעמדה טובה להשיג כרטיס לליגת האלופות בשנה הבאה. בינתיים ליל מדורגת בחלק העליון של הדבוקה הצפופה הזאת.

יריבויות:

בעונה שעברה נפגשו השתיים בבית ד' של שלב הבתים ונשרו מהמפעל. השתיים צברו 6 נקודות ולשתיהן היה מאזן שערים של מינוס 1, אבל העובדה שליל ניצחה בצרפת 0:1, בעוד המשחק באולד טראפורד הסתיים ב-0:0, שלחה את הצרפתייה הקטנה לגביע אופ"א ואת האימפריה האנגלית הביתה, ללא מקום במפעל יבשתי כבר בדצמבר. לפני חמש עונות השתיים נפגשו בבית ז' וגם אז לא הלך ליונייטד בקלות. המשחק בצרפת הסתיים ב-1:1, ואילו המשחק באנגליה הוכרע רק אחרי שער של דייויד בקהאם בדקה ה-90.

שימו לב:

לא למישהו אחד, אלא לליל בכללותה. זו אחת מהפנינים של הכדורגל האירופאי, שמי שמפספס אותה בליגה הצרפתית לא יודע מה הוא מפסיד. ליל היא לא מאריות הכדורגל הצרפתי. היא מגיעה מהעיר העשירית בגדולה בצרפת והמאזן הכולל שלה בליגה הבכירה מראה על יותר הפסדים מניצחונות. במשך תקופה ארוכה היא חסתה בצילה של לאנס השכנה, אבל בשנים האחרונות זקפה ראשה ומשחקת כדורגל מצוין. שווה לעקוב אחרי שמות כמו פיטר אודמווינגי, קאדר קייטה, מתיו בודמר וז'אן מאקון. נשיא המועדון, מישל סיידו, כבר הצהיר בעבר שליל תנסה ללכת בעקבותיה של ליון, אבל אם זה לא יקרה, השמות הללו עוד יגיעו רחוק בקבוצות גדולות אחרות.

תחזית:

כשמדברים על העונה של מנצ'סטר יונייטד בדרך כלל עולים שמות כמו פול סקולס, כריסטיאנו רונאלדו ו-ווין רוני. מבט על הסובבים אותם מוכיח שזו לא קבוצה רק של הכוכבים. לואיס סאהה כבש 4 שערים, בישל שניים נוספים בשלב הבתים והזכיר איך הוא הגיע לקבוצה גדולה מפולהאם. ריו פרדיננד ונמנייה וידיץ' מרכיבים את אחד מצמדי הבלמים הטובים בעולם וביצעו רק 8 עבירות ביחד בכל משחקי הבית המוקדם. מייקל קאריק התחבר היטב לקבוצה והיום הוא אחד מהמנועים של אלכס פרגוסון מאחורי החלק הקדמי. ליל אמנם עשתה צרות ליונייטד במפגשי העבר שלהן במפעל האירופאי, אבל הפעם קשה לראות את זה קורה.

סלטיק - מילאן

פייבוריטית:

מילאן, בגדול. בגלל הניסיון באירופה, בגלל העובדה שסלטיק הפסידה בכל משחקי החוץ שלה העונה בליגת האלופות, בגלל היתרון באיכות השחקנים, בגלל הנתון לפיו הסקוטים איימו הכי פחות על שערי יריבותיהם מבין כל 32 קבוצות הצ'מפיונס ליג בשלב הבתים, בגלל הסגל של סלטיק - החלש ביותר מבין 16 הקבוצות בשלב הזה. בסוכנויות ההימורים האיטלקים פייבוריטים ברורים: מילאן 1/1.25, סלטיק 1/3.5.

מבחן כושר:

מילאן חזרה לפורמה אחרי פתיחת עונה חלשה וניצחה ב-6 מתוך 7 משחקי הליגה האחרונים שלה. אמנם אף אחד מהם לא היה קרב נגד אחת מאריות הכדורגל האיטלקי, אבל הרוסונרי נמצאים בכושר סביר סלטיק מוליכה את הליגה שלה בבטחה, עם 19 נקודות מעל היריבה ריינג'רס. לקבוצה של גורדון סטראכן 22 ניצחונות ב-28 משחקי הליגה שלהם ורק הפסד אחד. מאז התיקו מול מאת'רוול ב-30.12.06 וביחד עם שני ניצחונות בגביע, סלטיק רק ניצחה ב-2007. מצד שני, ממתי הליגה והגביע הסקוטים הם מבחן כושר?


יריבויות:

"בשבילי זה יהיה סוג של דרבי. כמו המשחקים נגד אינטר", הדובר - ג'נארו גאטוסו. הקשר האיטלקי שיחק קצת יותר מעונה במדי ריינג'רס, אי שם ב-1997/8 ובתחילת 98/9. זה לא הפריע לו לפתח אהדה עזה לקבוצה ולהגיד לא אחת שהוא חולם להגיע לסיבוב שני אצל הריינג'רס. את וולטר סמית הוא מכנה "אבי השני", למרות שזה השעה אותו לכחודשיים אחרי כרטיס אדום שספג. האוהדים הכחולים היו מאוהבים בו ועדיין זוכרים לו את המלחמות במרכז המגרש. לפחות למישהו אחד על המגרש זה יהיה אולד-פירם דרבי.

שימו לב:

לזהירות שכדאי לשחקני מילאן לנקוט כדי לא לבצע עבירות בסביבת הרחבה שלהם. למה? כי ליפול על רגל שמאל של שונסוקה נקאמורה זה לא דבר מומלץ. תשאלו את אדווין ואן דר סאר, שוער מנצ'סטר יונייטד, שספג ממנו פעמיים בבעיטות חופשיות בשלב הבתים. סטיב פרימן, שחקן טוטנהאם לשעבר, שאימן בליגה היפנית, אמר על נקאמורה פעם ש"הוא יכול לפתוח קופסת שימורים עם רגלו השמאלית".

תחזית:

סלטיק ניצחה בשלושת משחקיה בפארקהד בשלב המוקדם, כולל את מנצ'סטר יונייטד. קרלו אנצ'לוטי לא צריך להתבייש. כל שעליו לעשות זה להתקשר למערכות העיתונים הישראליות, לבקש להשתמש בביטוי "לשחק על תוצאה" מבלי להפר זכויות יוצרים, וללכת למסיבת העיתונאים לפני המשחק הראשון עם משפט שגור בפה. הפסד בסקוטלנד, גם אם יהיה מינימלי, ירתיח את סיר הלחץ המילאנזי, כי ליגת האלופות זה התואר היחיד שהקבוצה יכולה לזכות בו. ובכל זאת, אחרי 180 דקות: מילאן ברבע הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully