וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשום מקום

שגיא ניר

15.2.2007 / 23:22

עם רוטציה מופרכת, ניהול משחק גרוע והחלטות מוזרות, נוון ספאחיה איבד את דרכו לחלוטין. שגיא ניר על ההפסד של מכבי לטאו

ברוכה הבאה, מכבי, לטופ 16. אז אולי המקום השני בבית המוקדם, מהיותר חלשים בשנים האחרונות, נתן את התחושה שלמרות הכל העסק עוד יכול להתיישר בסוף, אבל עד כאן. אחרי ההפסד לבני השרון, גם האמונה בכוחו המיסטי של המבצר הביתי כבר לא הספיקה לחבורה של ספאחיה, שכשלה מול חבורה שרוצה יותר, מאומנת טוב יותר ומסתגלת טוב יותר – גם לעובדה שמאמנה שוכב בבית חולים, אלפי קילומטרים מיד אליהו. ובשלבים המאוחרים של המפעל, זה רק ילך וייעשה קשה יותר.

אחרי העונה הזו, יעברו עוד שנים רבות עד ששמעון מזרחי ישתכנע להפקיד בידי מאמן זר את הבייבי הצהוב שלו. וזה לא רק בגלל איבוד תואר מקומי ראשון בעשור האחרון. נוון ספאחיה, מוח הכדורסל החייכן והשקול של חודש אוקטובר, נראה לאחרונה כמי שאיבד את דרכו, או לפחות השתמש כבר בכל תכניות המגירה שעל המדף. ואין כמו ניהול המשחק של הקרואטי כדי להראות זאת.

מההבלחה המוזרה של הכללת נואל פיליקס בחמישייה הוא התאושש בזכות כישרון ביצוע העבירות של הפורוורד האמריקאי המיותר שלו, אבל תדירות כזו של חילופים חסרי שחר לא ראו בהיכל מאז ביקור הראווה האחרון של נבחרת אירופה. עם רוטציה של 11 שחקנים קשה לבנות מומנטום, ועל היררכיה קשה לדבר בקבוצה שלא מצליחה למצוא לעצמה חמישייה יציבה. אז אמנם ספאחיה אינו האחראי הבלעדי לכלים שיש למכבי העונה, אבל אפשר וצריך היה להשתמש בהם אחרת.

מכבי פתחה הפעם בחמישייה עם פיליקס וירטין, שירש סופית את מקומו של יותם הלפרין, אלא שהצהובים התעמקו בפתיחה בתצפית משתאה בכישורי הקליעה של איגור רקוצ'ביץ'. למרות שעלה מהספסל, הוכיח שוב ליאור אליהו עד כמה חשובה האנרגטיות שלו במכבי האנמית הנוכחית, ובתיווכו של וויצ'יץ' עוד הפכו הצהובים את הפיגור ליתרון. אלא שבניגוד לשנים עברו, מכבי של השנה, ובמיוחד מאמנה, לא יודעת איך לאכול מומנטומים, והצהובים ירדו מנוצחים למרות כמעט 15 דקות בהן הצליחו הבאסקים לקלוע 6 נקודות בלבד.

טאו ויטוריה אמנם נחלצה מעוד הוכחה לתווית הלוזרית שהדביקה לעצמה מול מכבי בשנים האחרונות, אבל יושבי ההיכל הבינו שגם בטופ 16 התחשבה בהם ההגרלה. גם יום שחור של לואיס סקולה ורוטציה לא מובנת בין רקוצ'ביץ' וארדוגן, שני ספקי הנקודות היחידים של הבאסקים, שלא שיחקו יחד, לא מנעו ניצחון של טאו הלא מרשימה, שלאור יכולתה אינה יכולה להיחשב מועמדת לזכייה ביורוליג.

מכבי עדיין יכולה לעלות לשלב הצלבה, אבל זו תהיה ככל הנראה שירת הברבור האירופית שלה. אם במשחק הכי חשוב העונה במסגרת האירופית מספקת רביעיית הזרים של מכבי (פרט לוויצ'יץ') 9 נקודות בלבד, הרי ששריקות הבוז של האוהדים בסיום מוצדקות. גם הקהל הצהוב, שהתרגל בשנים האחרונות להצגה הכי טובה באירופה, גמר עם המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully