וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקור חשף עצמו, העיתונאים שוחררו

15.2.2007 / 18:56

פסק דין איים לשלוח לכלא שני עיתונאים שלא רצו לחשוף כיצד הודלף להם מועדת סמים בספורט האמריקאי. הוא הודה, ההליכים נגדם הופסקו

שני כתבי ה"סן פרנסיסקו כרוניקל" שסירבו לחשוף דיווחים מפרוטוקול של וועדה לדיון סמים בספורט האמריקאי, לא ייכנסו לכלא, למרות פסק דין של שופט לפני כחצי שנה. זאת לאחר הודאתו של המקור שלהם - עו"ד קרימינלי שהדליף להם את הפרטים.

על פי פסיקת בית משפט בספטמבר האחרון, לאנס וויליאמס ומארק פיינארו וואדה היו אמורים להיכנס לכלא לשנה וחצי. זאת לאחר שסירבו לחשוף מקור שדיווח להם על ממצאים מועדה שדנה בפרשת "באלקו" - פרשת הסמים שהסעירה את ארה"ב בשלוש השנים האחרונות, וספורטאים רבים ובכירים נחשדו בה כמי שנטלו סמים אסורים. העיתונאים הוציאו את הספר "משחק הצללים" לפני פחות משנה, ובו חשפו למעלה מ-1,000 מסמכים שקשרו את הספורטאים לפרשה. במרכז העניין של כתבי ה"כרוניקל" עמד בארי בונדס, כוכב הבייסבול של סן פרנסיסקו, שנחשד זמן רב כי נטל סמים והממצאים בספר מראים כי אכן כך היה. התובע הכללי אמר אז כי "המטרה היא להביא לגילוי האמת", אולם שני העיתונאים סירבו להעיד.

ביום רביעי הודה טרוי אלרמן, עו"ד מרשות בתי המשפט האמריקאית, כי הוא היה זה שחשף בפני השניים את המסמכים. אלרמן היה פרקליטו של של ויקטור קונטה, האיש שייסד את באלקו ושנחשד במתן השירותים האסורים. בעקבות הודאתו הורה בית המשפט להפסיק מיד את ההליכים להכנסת העיתונאים לכלא.

קונטה עצמו, שנמצא אשם במשפט ונדון לארבעה חודשי מאסר וארבעה חודשים נוספים במעצר בית, אמר: "אני רותח מזעם. מדובר באדם שהיה אמור לייצג את ההגנה ובמקום זאת בחר לייצג את האג'נדה הפרטית שלו, תוך שהוא עושה נזק עצום לקליינטים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully