וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת השלג

15.2.2007 / 8:47

אניה פרסון הולכת על מדלית זהב רביעית באליפות העולם בסקי אלפיני. בשבדיה כבר משווים אותה לביורן בורג ואפילו ללאנס ארמסטרונג

גם אם מצאתם את עצמכם קוראים את השורות האלה, קרוב לודאי שאתם לא מתכוונים לצפות בימים האחרונים של אליפות העולם בסקי אלפיני בשבדיה. אם בא לכם לדעת למה כדאי, אז תקדישו לנו בכל זאת עוד קצת זמן. נתחיל בזה שלא תצטרכו שום ידע מוקדם כדי לתפוס יום חורפי במיוחד על הספה בסלון וליהנות. זה לא בייסבול או פוטבול, זה בסך הכל מירוץ של האדם והמגלשיים נגד השעון. מי שמגיע הכי מהר מהמורד למטה בלי להתרסק הוא המנצח והכל בהבדל של מאיות השניה. וכן, יש לפעמים גם את הקטע של הסלאלום, אבל מי לא מכיר את זה ממשחקי המחשב של פעם?

אז מי שבאמת אוהב סקי אלפיני לא יכל שלא ליהנות מאליפות העולם עד עכשיו. מי שלא, כדאי שיקדיש לה לפחות שעה או שעתיים ביום שישי. למה בדיוק? כי הוא יצפה בספורטאית גדולה, שלטענת בני ארצה, השבדים, היא בסדר גודל של ביורן בורג. קוראים לה אניה פרסון והיא כבר גרפה שלוש מדליות זהב באליפות הנוכחית. אם תנצח בתחרות הסלאלום לנשים בשישי (17:00, יורוספורט) היא תהפוך לאחת הספורטאיות הגדולות בהיסטוריה של ספורט החורף והספורט בכלל.

לפלנד זה לא רק נילס הולגרסון

רובנו עשינו את ההיכרות עם חבל הארץ לפלנד דרך סדרת האנימציה על נילס הולגרסון. מסתבר שהאנשים שחוו חורפים חשוכים וקייצים בהירים לאורך כל חייהם, למדו לעשות משהו עם החיים שלהם בחבל הארץ הצפון סקנדינבי, שמשותף לשבדיה ופינלנד. זה לפחות מה שקורה בכפר טארנאבי, שמאכלס כ-600 תושבים על פני שטח בגודל של הנגב. כולם שם גדלים עם מגלשיים על הרגליים. אם מסתכלים על ממוצע המדליות של השבדים בתחרויות הגדולות בסקי האלפיני, אחד מארבעה תושבים בכפר הזה יענוד מדלית זהב.

הסלבריטי הגדול של הכפר הוא אינגמאר סטנמארק, גדול הגולשים השבדים עד היום. נראה שאחרי האליפות הנוכחית, אניה פרסון בת ה-25, גם היא בת הכפר, תעקוף אותו. הגולשת השמנמנה, שמתנשאת לגובה 1.70 מ' ושוקלת כ-80 ק"ג, הפכה בשבוע אחד לדבר החם ביותר בספורט השבדי. לאלו מבינכם שמתעניינים באתלטיקה קלה, כוכבים כקרולינה קלופט, כריסטיאן אולסון וקאיסה ברגקוויסט מתגמדים לצידה. למעשה, פרשני הספורט השבדים כבר משווים אותה לשני הספורטאים הגדולים של המדינה בכל הזמנים: הטניסאי ביורן בורג וטניסאי השולחן יאן אווה ואלדנר. העובדה שהיא מגיעה מאיזור נידח, בדומה לבודי מילר האמריקאי, נוטעת תקווה בקרב אותם ילדים שגרים כל כך רחוק מהערים ומהציוויליזציה. בזכות ספורטאים כמוה, גם הם מרגישים שיש להם למה לשאוף ולאן להתפתח.

דרכה של פרסון

אניה פרסון היא נחשבת לאחת משתי הגולשות הבכירות של שנות ה-2000 יחד עם היריבה השנואה מקרואטיה, יאניצה קוסטליץ', שלא משתתפת השנה באליפות מסיבות בריאותיות. פרסון זכתה במדלית הזהב בג'יאנט סלאלום בשתי אליפויות העולם האחרונות ובזהב בסלאלום ב-2001. חוץ מזה, היא זכתה בשתי מדליות זהב ואחת מארד באולימפיאדת טורינו, וגם זכתה פעמיים בסבב העולמי.

השבוע עשתה פרסון היסטוריה כשהפכה לגולשת הסקי האלפיני הראשונה שמשלימה זכיות במדליות זהב בכל אחת מחמש הקטגוריות שקיימות בענף הזה. באליפות שמתקיימת בארה, שבדיה, היא ניצחה בסקי משולב, דאונהיל וסופר-ג'י. בכל אחת מהקטגוריות המטרה היא כמובן לרדת במורד, אלא שיש מורדות גבוהים יותר, נמוכים יותר, כאלו עם סלאלום ובלי, עם קטע אחד או שניים, ובסך הכל חמישה סוגים. דווקא בג'יאנט סלאלום היא לא הצליחה לשמור על התואר ופרשה באמצע הדרך, כשניקול הוספ האוסטרית הביאה את מדלית הזהב הראשונה באליפות למדינתה, שנחשבת בדרך כלל למעצמת סקי אלפיני.

כל זה קרה לפרסון אחרי שלא הצליחה לנצח השנה באף אחת מתחרויות הסבב העולמי. למעשה, התוצאה הטובה ביותר שלה בסבב הייתה מקום שישי. למרות הכל, השבדים שמארחים את האליפות דווקא בנו על תנועת הדג שלה על השלג, אותה היא מבצעת אחרי כל ניצחון. היה עליה לחץ עצום, אבל היא עמדה בו בגבורה, ובני ארצה מעריכים אותה מאוד על כך. כל זה גם גרם לאינגמר סטנמארק עצמו לומר עליה: "כנראה שהיא יותר גדולה ממני, מישהו היה צריך לשבור את השיאים שלי מתישהו".

פרסון עצמה מעדיפה לשמור על צניעות, לא לצאת בהצהרות ולהמשיך ולכתוב למעריציה בבלוג שבאתר שלה - סוג של גירסה שבדית לשחר פאר . אנדרס פרסון, אביה שהוא גם מאמנה, דווקא נשמע השבוע פחות צנוע כשאמר: "כעת אני מרגיש שאפשר להזכיר את אניה בנשימה אחת עם רוג'ר פדרר ולאנס ארמסטרונג. אנחנו כבר לא מתביישים להגיד שהיא אחת הספורטאיות הגדולות בכל הזמנים".

אם פרסון תעמוד בציפיות ותמשיך להתחרות עד אולימפיאדת ונקובר 2010, כפי שהצהירה, בכושר הנוכחי, אולי באמת לשני הענקים הללו תהיה סיבה לחשוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully