וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוין: "התוצאה יפה, אך בעייתית"

לי בוץ

14.2.2007 / 23:56

מאמן הפועל ת"א שמח באיפוק אחרי ה-1:2 של קבוצתו על ריינג'רס בבלומפילד בגביע אופ"א. באדיר: "צפינו בקלטות מהמסע ב-2002, וזה נתן לנו חשק"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הפועל תל אביב של המאמן החדש ניר לוין ניצחה 1:2 בבלומפילד את האימפריה הסקוטית ריינג'רס, במשחק הראשון ב-1/16 גמר גביע אופ"א. הניצחון המרשים קטע רצף של 13 משחקים רצופים באירופה בהם ריינג'רס לא טעמה טעמו של הפסד.

סלים טועמה היה המצטיין במגרש, כולל שער ענק בדקה ה-43, שקבע 0:1, אינספור פריצות מסוכנות ומסירות נאות. נאצ'ו נובו השווה באופן זמני בדקה ה-56 בשער מקרי, אבל המחליף לוסיאנו דה ברונו מצא את ברדה בדקה ה-76, וזה סידר לברוך דגו את שער הניצחון.

אין מה להגיד, יש לקמפיין האירופי של 2006/7 ניחוח שמזכיר את הנשכחות מ-2001/2. הניצחונות המרשימים במאני טיים, הנחישות, ההגנה החזקה. ביום חמישי הבא ייצאו האדומים לאייברוקס, שם יחכו להם 50 אלף מחבריו הטובים של בארי פרגוסון ושות', שיעשו כל שביכולתם כדי לוודא שריינג'רס לא תעשה פאדיחות. אנחנו, מצידנו, דווקא נשמח לפאדיחה שתעורר דיון על המנטליות הסקוטית.

"חבל שלא ניצחנו 0:2 או 1:3"

ניר לוין היה מאוד מרוצה בסיום, אך התעקש לא לאבד את הראש. "התוצאה יפה ומכובדת, אך שבירה ובעייתית", אמר המאמן. "אני בוטח בקבוצה, אבל צריך לזכור שיש עוד משחק. בגלזגו יהיה סיפור אחר לגמרי, זה יהיה משחק מול 50 אלף צופים במשחק ביתי מאוד. חבל שלא ניצחנו 0:2 או 1:3". לוין אמר כי הפועל ת"א תתלונן באופ"א על האגרוף של בארי פרגוסון לפניו של טל חן.

"השחקנים שלנו מכירים את הזירה האירופאית ומרוכזים כשצריך. שיחקנו טוב, בטח בהתחשב ליכולת שלנו בנתניה. מצד שני, היו קטעים בהם לא היינו טובים מספיק, הלכנו אחורה ונתנו להם לתקוף. החזרה של אבוקסיס ויכולתו של וולינגטון שיפרו אותנו באופן משמעותי. זו הייתה חוויה לשחק בבלומפילד מול הקהל, שדחף אותנו בצורה בלתי רגילה. הוא לא היה השחקן ה-12, אלא שחקן הרכב".

גם סלים טועמה, כוכב המשחק, נותר קול. "עם כל הכבוד לניצחון, אנחנו לא צריכים להיות באופוריה, כי מצפה לנו משחק מאוד קשה שם", הסביר. "זו קבוצה מצוינת, ועם הקהל שלה לא יהיה פשוט. מכבי חיפה והפועל תל אביב מוכיחות שהן קבוצות טובות באירופה, ואין שום סיבה ששתיהן לא ימשיכו את המסע באירופה".

בצד של הסקוטים, המנג'ר וולטר סמית לא הסתיר את אכזבתו מהתוצאה: "אני לא חושב שהגיע לנו יותר מתיקו היום. אף אחד מהצדדים לא הגיע להרבה מצבים ולא היה הרבה שהבדיל בין הקבוצות. עם זאת, הייתי מאוכזב מהשערים שספגנו. לא נערכנו כראוי לבעיטה החופשית בשער הראשון שלהם וגם בשער השני היינו יכולים להתגונן טוב יותר".

"יש את אותה אווירה כמו לפני 5 שנים"

כובש השער השני, ברוך דגו, היה גם מעורב בשער של הסקוטים. "התאכזבתי מאוד מהשער שלהם, כי הכדור פגע לי ביד ושינה כיוון", הסביר. "הפועל ת"א כבר ידעה לעמוד במעמדים כאלה בעבר. אני בטוח ומקווה שהמשחק שם יהיה דומה לזה מול צ'לסי".

דגו לא היה היחידי שהזכיר את המסע המופלא ההוא. "יש את אותה אווירה כמו לפני 5 שנים", נזכר יגאל אנטבי. "לפני המשחק ראינו את הקלטות של המסע מ-2002, וזה העלה בנו זכרונות. אנחנו רוצים להגיע לשם עוד פעם. עשינו ניצחון יפה וגדול, אבל יהיה הרבה יותר קשה שם. אנחנו נבוא לאייברוקס הכי מוכנים שאפשר. זו קבוצה גדולה באירופה, ולנצח אותם כך זה דבר גדול. ככל שהמשחק התקדם ראינו שהשד לא נורא כל כך".

וואליד באדיר רצה לפרגן גם לקבוצתו לשער. "הלוואי שאנחנו ומכבי חיפה נמשיך לשלב הבא, כדי שיראו שהכדורגל הישראלי הוא כדורגל טוב. כל המדינה תהיה איתנו", קיווה הקשר. "על הקהל של הפועל אני יכול להגיד רק מילה אחת: מדהים. אני מקווה שהם יבואו איתנו לריינג'רס, ושימשיכו לתמוך בנו גם שם. הקהל שלהם, לעומת זאת, יטריף אותם בגומלין, ואנחנו לוקחים את זה בחשבון. המטרה היא בכל מקרה ניצחון".

גם באדיר דיבר על הצפייה במשחקים הגדולים ההם. "אחרי שראינו את הקלטות מ-2002 זה נתן לנו חשק לעשות את זה גם הפעם", אמר. "היינו מאוד נחושים מפתיחת המשחק. הלילה נחגוג, אבל מחר יום חדש ונחזור על הליגה". ואי אפשר בלי המשפט אותו אומרים אחרי כל הצלחה אירופאית: "חייבים לעשות את הסוויץ' לליגה ולבוא מוכנים לאשדוד". אח, אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully