וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בטוח שאנחנו מוכנים לטאו"

14.2.2007 / 20:29

נוון ספאחיה שידר אופטימיות לקראת המפגש בטופ-16. לזקאנו, שיאמן את ויטוריה במקום פראסוביץ': "אני יודע שהם לא בתקופה טובה"

עמי שומן

צילום ועריכה: דרור פיקלני

עד לגליל העליון הצפינו השבוע אנשי מכבי תל אביב, כדי לנקות את הראש ולנסות לפתוח דף חדש לאחר תצוגת הנפל בשבוע שעבר מול בני השרון ואובדן גביע המדינה לאחר תשע זכיות רצופות. בהשאלה מהעגה הצבאית, טוענים במכבי כי הופקו הלקחים מאותו ערב אסוני.

ההכנה לטאו ויטוריה, אותה נהגה מכבי לטאטא בכל מפגש מכריע ביניהן בשנים האחרונות, הייתה מדוקדקת. עוזר המאמן דני גוט נשלח בסוף השבוע האחרון לספרד, ושב עם מספר רשמים ותובנות.

זוראן פלאניניץ', רכזם המוביל של הבאסקים, פצוע וייעדר, אבל המכה הקשה באמת נחתה על טאו שלשום, כשהמאמן ולימיר פראסוביץ' אושפז בבית החולים עקב בעיות בליבו. מצבו של פראסוביץ' מדאיג בהחלט את בן ארצו והקולגה נוון ספאחיה, אך נדמה כי מאמנה הקרואטי של מכבי לא יסרב להנחה מכל סוג העונה, וודאי שבאחד ממשחקי המפתח של קבוצתו ביורוליג. העונה האמיתית, יודעים במועדון, יוצאת מחר לדרך.

"התאמנו קשה וחזק השבוע ואני בטוח שאנחנו מוכנים למחר", אמר ספאחיה הערב. "אחרי המשחק נגד בני השרון היה לנו מאוד קשה. נפגשנו בינינו, דיברנו, עשינו כל מה שקבוצה בסיטואציה הזאת צריכה לעשות. אנחנו צריכים לחשוב חיובי, על העתיד, והצעד הראשון הוא המשחק מחר. טאו קבוצה חזקה, אבל ניתחנו אותם לעומק והתכוננו היטב. נבוא עם אנרגיות במטרה לקחת את המשחק הזה. הכנו למשחק הזה כמה דברים שונים. ההיעדרות של פראסוביץ'? קשה לומר איך היא תשפיע. טאו יכולה להגיב רע או מצוין. אי אפשר לחזות דבר כזה".

וויל ביינום סבור ששבוע האימונים האינטנסיבי עשה למכבי רק טוב, בעיקר מבחינה חברתית. "תמיד היינו קרובים אחד לשני", סיפר הרכז, "אבל בשבוע האחרון היינו הרבה ביחד והרגשנו יותר בנוח לשחק אחד עם השני. הביטחון העצמי שלנו גבוה, ואנחנו מוכנים להצגה". גם ניקולה וויצ'יץ' הרבה לדבר על האקס-פקטורים, ולא רק על כדורסל גרידא: "אנחנו מוכנים בצורה המקסימאלית, ובמיוחד מוכנים מנטאלית. התכוננו למשחק ואני מקווה שמחר נבצע את כל מה שהכנו בימים האחרונים. מה שהיה, היה. אנחנו לא יכולים לשנות את העבר, אבל כן יכולים להתכונן למטרות הבאות שלנו ולהמשיך הלאה. אני בטוח שהקבוצה תראה מחר הרבה יותר אנרגיות ולחימה".

אני כבר ילד גדול

שחקני טאו, שנחתו בתל אביב כבר בליל אמש, נראו מעט שפופים באימון הערב. "אנחנו צריכים לעשות מאמץ מיוחד, לא לחשוב על מה שקרה למאמן שלנו ולהתגבר על זה כדי לצאת מכאן עם ניצחון", אמר מוקדם יותר לואיס סקולה. "חייבים לשכוח מההיעדרות של פראסוביץ', כפי שאנחנו תמיד עושים כששחקן שלנו נעדר. אנחנו יודעים מה עלינו לעשות כי אנחנו עובדים באותה דרך ובאותה שיטה כבר הרבה זמן, וההיעדרות שלו לא נותנת לנו לגיטימציה לעשות טעויות. כולנו מאחלים למאמן החלמה, אבל אסור לנו לצאת בהצהרות על הקדשת הניצחון לפראסוביץ' וכדומה, כי זה רק יכניס את כולם ללחץ מיותר".

מי שימלא את מקומו של קאוץ' פראסוביץ' על הקווים יהיה עוזרו המוערך, נאצ'ו לזקאנו. "לנהל משחק זה לא דבר חדש עבורי, עשיתי את זה בעבר", אמר האסיסטנט בנונשלנטיות. "אנחנו יודעים איזו אווירה הולכת להיות כאן. שיחקנו הרבה פעמים באווירה שכזו וגם כאן שיחקנו בעבר. מכבי לא בתקופה גדולה, אבל מחר יהיה שונה לגמרי. זה היורוליג, מפעל אחר, מכבי משחקת בבית וכמעט ולא מפסידה כאן. זו קבוצה עם ניסיון שתראה כדורסל טוב, ונצטרך להיות מוכנים כדי לענות להם".

באשר להיעדרותו של פלאניניץ', הוסיף לזקאנו כי "יש לנו גארד נהדר כמו ארסלאן, שהוא בעל ניסיון ויהיה מוכן לשחק. אני בוטח בכל הרכזים שלי. כשמישהו פצוע יתר השחקנים צריכים לעשות מאמץ מיוחד. אנחנו יודעים שזה לא מצב נורמאלי, אבל נצטרך לעשות התאמות. אנחנו רוצים להיות בפיינל פור ולכן צריכים להציג מחר את הכדורסל הטוב ביותר שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully