וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלומות נעורים

שגיא ניר

14.2.2007 / 13:33

כבר בגיל 16 הפך ריקי רוביו מבדאלונה למלך החטיפות של היורוליג. לקראת הטופ 16, הקולגות מפרגנים למלך החדש של קטלוניה

גם אוהדי מכבי תל אביב יודו בפה מלא שהעונה היורוליג זה כבר לא זה. האימפריה הצהובה שוקעת, הקבוצות האיטלקיות בירידה והכוכבים האירופים ממשיכים לעזוב את היבשת בדרך ל-NBA . היורוליג, אותו מפעל יוקרתי ומצוחצח שהחליף את אליפות אירופה המיתולוגית לקבוצות, נראה בינוני ומשמים מאי פעם. לפחות עד שמגיעים לקטלוניה. לחלק הצפוני שלה, ליתר דיוק.

הספרדים חגגו הקיץ זכיה היסטורית באליפות העולם, אבל האטרקציה האמיתית היתה דווקא בבית, באליפות אירופה לנבחרות עד גיל 16. הצגה בלתי נתפסת של ילד אחד, ריקי רוביו, שהוביל את "אספנייה" לזהב עם 51 נקודות, 12 אסיסטים, 24 ריבאונדים ו-7 חטיפות בגמר מול רוסיה, הפכה אותו להבטחה הגדולה של הכדורסל האירופי. הקוודרופל דאבל המדהים בחצי הגמר מול קרואטיה, מתקבל לפתע באופן טבעי.

ילד הפלא, שנולד ב-21 באוקטובר 1990, הופיע במדי הקבוצה הבוגרת של חובנטוד בדאלונה עוד בטרם היה בן 15, והעונה כולם חיכו לראות מה יעשה במדי קבוצתו ביורוליג. וגם כאן הוא לא מפסיק לשבור שיאים.

זו לא היתה טבילת אש פשוטה לקבוצה של אאיטו רנסס, זוכת היורוקאפ של העונה שעברה, אבל היא הצליחה לעבור את הבית המוקדם בדרך לטופ 16. ועדיין, ההפתעה הגדולה היתה מצידו של רוביו, שסיים את השלב המוקדם כמלך החטיפות עם 3.5 למשחק, מרחק חטיפה בודדת משיא כל הזמנים במפעל, וגם זה רק עם 18 דקות בממוצע למשחק ומבלי ששותף בשלושה משחקים בשלב המוקדם. בחישוב סטטיסטי של תרומה לפי 40 דקות, מתמקם הרכז המתנשא לגובה של 192 סנטימטרים במקום השלישי באסיסטים, אחרי רכזים מעוטרים כמו פבלו פריג'יוני מטאו ויטוריה ותיאו פפאלוקאס הגדול של צסק"א מוסקבה. השורה הסטטיסטית שלו, שעומדת על 3.6 נקודות, 3.3 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים, רק תלך ותשתפר.

"תוצר פלאי של הטבע"

ההצלחה של רוביו לא נעלמה גם מעיניהם של הסקאוטים מה-NBA, ש-39 מהם טסו עד מלאגה בסוף השבוע כדי לצפות מקרוב בפלא בגביע הספרדי, בצוותא עם בחירות דראפט קרובות יותר כמו רודי פרננדז וטיאגו ספליטר. אלא שרוביו עצמו אינו מתרגש מההמולה סביבו. למען האמת, קשה לדעת כיצד הוא מרגיש, שכן הכוכב הצעיר אינו מתראיין, בהוראת משפחתו, בטרם ימלאו לו 18 שנים. מי שלא שומרים בבטן הם הקולגות שלו ביורוליג, שלא מפסיקים לפרגן, וסיפרו על הפלא לאתר הרשמי.

"בפעם הראשונה שהוא התאמן איתנו הוא היה רק בן 14, וכבר אז ראו שההתעניינות מסביב לא משפיעה עליו. הוא נשאר אותו דבר כל הזמן - עוד לא ראיתי אותו מתעייף על המגרש, והוא גם יודע כיצד לגבור על הלחץ", אומר הרכז הבכיר של בדאלונה, אלמר בנט, שמבוגר מרוביו ב-21 שנים. "ריקי שונה מצעירים מוכשרים אחרים שמתרכזים במשחק ההתקפי. הוא ההפך המושלם, הוא מקדים את זמנו, מאוד בוגר לגילו וקורא מצבים נהדר, וכל הזמן מחפש להשתפר. מבחינתנו זו לא עונת פריצה שלו, כי הוא היה כדורסלן מקצועי כבר בעונה שעברה", מספר הרכז הותיק.

גם מחוץ לבדאלונה כבר יודעים מי זה ריקי רוביו, וכמה מהרכזים ששיחקו מולו בשלב המוקדם לא שוכחים את הילד עם הידיים הארוכות. "עם חמישייה שלוחצת כל הזמן, קל יותר לשחקן בודד לחטוף כדורים", אומר דאבור קוש מציבונה, שטוען כי "עם עוד כמה קילוגרמים הוא יהיה אפילו קשוח יותר. קבלת ההחלטות של רוביו היא ברמה של כמעט כל רכז באירופה. עובדה שברוב הרגעים המכריעים הוא על המגרש".

סאני בצ'ירוביץ' מפנאתינייקוס סומן גם הוא ככוכב גדול בצעירותו, אלא שהילד בן של אולימפיה לובליאנה בלט אז בעיקר בחלק ההתקפי. "רוביו הוא לא כמו שאר הילדים המוכשרים שמחפשים לקלוע נקודות, כמו שאני הייתי בזמנו", הוא אומר. "אין ספק שהוא יהיה אחד הרכזים הטובים באירופה, חשוב רק שישמור על פרספקטיבה נכונה, וזה שהמשפחה שלו לא מאפשרת לו להתראיין יכול לעזור בזה. הכי חשוב שהוא לא יאבד את המטרות שלו וישאף להגיע רחוק יותר כל שנה. היום כולם כבר מכירים אותו ומתכוננים אליו".

ורכז נבחרת ארגנטינה ומלאגה פפה סאנצ'ז, מסכם: "אני חושב שהוא תוצר פלאי של הטבע. הכל עכשיו תלוי רק בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully