וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש איזשהו קסם באירופה"

לי בוץ

13.2.2007 / 15:49

ניר לוין לא נבהל מהמעמד הגבוה אליו נחת בתפקיד החדש. סמית': "מצפים למשחק קשה". הסקוטים התלוננו על הדשא בבלומפילד

ברני ארדוב

צילום ועריכה: אמיר לב

ניר לוין ידריך מחר (רביעי) את הפועל ת"א באחד המשחקים החשובים שלה העונה מול גלזגו ריינג'רס במסגרת גביע אופ"א. לוין, שנכנס לתפקיד לפני עשרה ימים, ייאלץ להכנס במהרה לנעלים הגדולות שהשאיר יצחק שום בכל הנושא שקשור למשחקים באירופה, שכן גם הוא יודע שהפסד מחר בבלומפילד ייחסל כמעט בוודאות את הסיכויים של האדומים להעפיל לשלב הבא במפעל.

"חשוב לנו לנצח כי זו המחצית הראשונה בין שני המשחקים", אמר הערב לוין במסיבת העיתונאים של הקבוצה. "מהלך המשחק שלנו לא יושפע ולא ניערך למשחק בצורה שונה בגלל שסמית' אמר שהוא הולך על תיקו. זה לא יהיה רציני לנקוב בתוצאה מסויימת שתהיה טובה עבורנו, הכל תלוי באופן בו יתפתח המשחק. המטרה שלנו היא להיראות טוב יותר מהאופן בו נראינו בנתניה. לריינג'רס יש מגרש מאוד ביתי, ונצטרך לצאת לשם עם תוצאה טובה כדי להשאיר סיכוי להשאיר שלב. ריינג'רס קבוצה טובה מאוד שמנוסה בזירה אירופאית, לא לחינם היא הגיעה לשלב הזה".

"נעשה את המקסימום לשחזר ההישג מ-2001/2"

"יש לשחקנים את היכולת לעשות את ההפרדה מהליגה ולהביא אנרגיות וריכוז מחודשים למשחק", המשיך לוין. "אני מקווה שזה יבוא לידי ביטוי מחר גם ביכולת. המפתח לעבור שלב הוא לעשות את העבודה שלנו בצורה הטובה ביותר. וזה אומר לעשות הגנה והתקפה בצורה טובה, להגיע מגובשים, מרוכזים ועם מוטיבציה גבוהה. אם נסמן 'וי' על כל הדברים האלה, נשיג את מה שאנחנו רוצים".

על הסגל החסר של ריינג'רס אמר המאמן: "ראיתי את רשימת הפצועים שלהם, חלקם לא שחקני הרכב, ולכן אנחנו לא מתרשמים מזה. אנחנו בטח לא מתכוונים לזלזל ברייג'רס. גם כשהם לא בהרכב מלא הם קבוצה התקפית, פיזית ומהירה. צריך לקחת בחשבון שהם ניצחו את חיפה, אוקזר וליבורנו".

על העובדה שבתור מאמן מדובר במעמד הגבוה ביותר אליו הגיע, אמר לוין: "כמו ששחקן אוהב את הזירות האלה, גם כמאמן הזירה האירופית מעניינת ומרתקת. יש איזשהו קסם באירופה, בייחוד בשלב אליו הגיעה הפועל. נעשה את המקסימום לעבור שלב, ולשחזר את ההישג הגדול ביותר אליו הגיעה הקבוצה לפני מספר שנים. כשאימנתי באירופה בקבוצות אחרות עברתי שלושה סיבובים. הניסיון שלי כולל ניצחון על סגנית אלופת דנמרק ב-97'. ברקורד שלי יש גם ניצחון על דינמו זאגרב, שהיא קבוצה עם נסיון אירופאי. אני לא יודע איפה לקטלג את ריינג'רס ברזומה שלי בגביע אופ"א, נכון שמדובר במועדון גדול יותר מהמועדונים שהזכרתי, אבל אני אוהב אתגרים".

לוין נשאל על השינוי שעשה בקבוצה מאז כניסתו לתפקיד: "הסגל נשאר זהה, לא הבאנו שחקנים חדשים, ולכן השינוי אינו משמעותי. גם לא ניסיתי לעשות שינויים גדולים בקבוצה".

"ריינג'רס מנוסה יותר מהפועל במפעל", הוסיף המאמן, "והיא נמצאת בתקופה טובה. נראה שחילופי המאמנים אצלהם היו לטובה. ברור שהניסיון באירופה נותן להם יתרון מסיום, אבל זה לא רציני להגיד שאחת הקבוצות מגיעה כפייבוריטית. מחר יהיה לנו משחק קשה יותר מבחינה פיזית מאשר המשחק בנתניה".

על העובדה שריינג'רס התרשמה מהקהל ומהמגרש הביתי של הפועל אמר ליון: "כשעקבתי אחרי ריינג'רס חיפשתי משחק ביתי שלהם בו נכחו פחות מחמישים אלף צופים, מצאתי אחד כזה והיו בו 48 אלף. מחר יהיו כאן 15,000 צופים, ואני מניח שזה לא יפחיד אותם יותר מדי. יש חשיבות גדולה לקהל של הפועל, שיודע להתעלות ברגעים כאלה. האוהדים ליוו את הקבוצה באירופה ותמכו בנו בנתניה, אני בטוח שמחר נקבל מהם תמיכה רצינית מאוד. הקהל הוא פקטור מאוד משמעותי במשחק".

אבוקסיס: "אני רוצה ניצחון"

יוסי אבוקסיס ואליניב ברדה, שני הפצועים של הפועל עד לא מזמן, התאמנו באופן מלא באימון המסכם שקיימו האדומים הערב בוולפסון. השניים תורגלו בהרכב הראשון וצפויים לפתוח מחר בבלומפליד. כמו כן, לפי האימון נראה כי וואליד באדיר יפתח בעמדת הבלם לצידו של רמי דואני, בעוד שוולינגטון ישחק בקישור האחורי ליד יוסי אבוקסיס. משמעות הדבר היא שטל חן, שפתח ביום שבת בנתניה כקשר אחורי, יחזור לספסל. בהתקפה ישחק ברדה כחלוץ בודד, כשזיטו אוגבונה יתופקד גם הפעם באגף הימני. גילי ורמוט יחכה להזדמנות על הספסל.

"החזרה של יוסי חשובה לנו", סיפר לוין. "חוץ מהבחינה המקצועית יש לו גם נוכחות ומנהיגות על המגרש. הוא שחקן חשוב ויחד עם שחקנים מנוסים נוספים כמו וואליד באדיר, שביט אלימלך ויגאל אנטבי, החשיבות שלו גדלה. החסרון של יוסי וברדה בנתניה היה משמעותי אבל יש לנו סגל מספיק טוב וזה לא תירוץ".

אבוקסיס עצמו התייחס לקפטן היריב, ברי פרגוסון: "הוא אחד השחקנים הכי טובים שלהם, שיחקתי נגדו לפני כמה שנים בבית"ר. הוא היה צעיר, אבל כבר שחקן מוביל. חוץ ממנו יש להם עוד כמה שחקנים טובים שנצטרך לסגור כמו שצריך". גם אבוקסיס לא התרשם יתר על המידה מהסגל החסר של הסקוטים: "גם אם חסרים להם שחקנים, הם קבוצה מצוינת. יש להם הרכב יותר טוב משלנו ומשל כל קבוצה אחרת בליגה".

"אנחנו חייבים לעשות תוצאה טובה בבית אם אנחנו רוצים לעלות שלב", הסבירהקפטן האדום. "אני רוצה ניצחון, 0:1 יהיה מצוין. אנחנו לא מתביישים לומר שכבר מזמן עברנו את הקטע של החוויות באירופה, ואנחנו רוצים לעבור. הגומלין יהיה קשה מאוד. כשהייתי בבית"ר עשינו 1:1 בבית וכשבאנו לשם זה היה משהו שונה לגמרי, זה לא הטירוף שיש לנו עם הקהל שלנו בבלומפילד".

"אם יש משהו שבאמת יכול לעזור לנו מחר זה האוהדים", המשיך אבוקסיס, "במיוחד באירופה יש להם השפעה עצומה. מחר זה יהיה המבחן שלהם, למרות שעד עכשיו הם עמדו בכל המבחנים ובאו אפילו בתקופות לא טובות. אני לא שוכח שלפני 3 שנים היינו מועמדים לירידה ובאו 10,000 צופים". כשנשאל אם זה הקמפיין האירופי האחרון שלו, אמר אבוקסיס: "אני לא יודע, תצטרכו לחכות עוד קצת".

לסיכום אומר הקפטן: "אחרי שעשינו את המסע ב-2002/3 אנחנו מאמינים שאפשר לעשות משהו גם הפעם. ניצחנו גם בפאריס, ובמשחקים כמו מחר אפשר לחשוב רק על ניצחון. אם נפסיד מחר לא יהיה לנו סיכוי לעבור, היתרון שמשיגים גורם לך להגיע למשחק החוץ עם משהו ביד".

נכון להערב נמכרו קצת יותר מעשרת אלפים כרטיסים לאוהדי הפועל ת"א ו-1,200 כרטיסים נוספים לאוהדים שהגיעו מסקוטלנד. בהפועל אופטימיים לגבי האפשרות כי בלומפילד יהיה מלא מחר בכ-15 אלף צופים. קופות האצטדיון ייפתחו מחר בשעה 12:00, בהם ניתן יהיה לקנות גם 1,000 כרטיסי נוער.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ברדה: "אני קורא לאוהדים לבוא לעודד אותנו"

אליניב ברדה, שיחזור מחר להרכב אחרי שבועיים בהם נעדר בשל פציעה, אמר לקראת המשחק: "אנחנו מתרגשים וכבר מרגישים שזה מתקרב. אי אפשר להתעלם מהעובדה שריינג'רס מגיעה למשחק בסגל חסר, אבל זה לא משנה מי ישחק - אנחנו באים לשחק נגד קבוצה ולא נגד שחקן אחד או שניים. ברמות האלה אין בעיה של סגלים, גם המחליפים טובים".

גם ברדה קרא לקהל האדום להגיע מחר בהמוניו: "בכל המשחקים שהיו לנו עד עכשיו באירופה, הקהל לא איכזב. האוהדים תמיד הגיע ותמכו בנו ואני בטוח שכך יהיה גם עכשיו. אני קורא לאוהדים לבוא ולעודד אותנו, כי איתם אנחנו הרבה יותר טובים".

על העובדה שחסרונו בחוד הורגש בשני משחקי הליגה האחרונים של הקבוצה, אמר החלוץ: "מי שלא משחק תמיד חסר, אני מקווה שכשאני אחזור אוכיח שבאמת היו צריכים אותי".

הרכב משוער: שביט אלימלך, דני בונדר, ואליד באדיר (טל חן), רמי דואני, יגאל אנטבי, יוסי אבוקסיס, וולינגטון (ואליד באדיר), ברוך דגו, סלים טועמה, זיטו אוגבונה, אליניב ברדה.

כריס בורק: "השחקנים באים כדי לנצח"

אחרי שנחתה אמש בארץ ברעש גדול באדיבותו של סולן "איירון מיידן" ברוס דיקינסון, קיימה הבוקר (שלישי) גלזגו ריינג'רס מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול הפועל תל אביב מחר בבלומפילד. מאמן הקבוצה, וולטר סמית', היה במצב רוח טוב והרבה להתלוצץ עם העיתונאים.

עם זאת, הקפיד סמית' לא להקל ראש ביריבתו: "אנחנו מצפים למשחק קשה מאוד. הכדורגל הישראלי השתפר הרבה בשנים האחרונות, והוא ברמה לא רעה. אנחנו לא יכולים להגיד שהרמה בישראל פחות טובה מהרמה בסקוטלנד. תיקו יהיה תוצאה טובה עבורנו. אנחנו אופטימיים לקראת המשחק ויודעים שתהיה אווירה טובה. זה משחק קשה לשתי הקבוצות, לשתיהן יש מאמנים חדשים ויהיה מעניין לראות איך המשחק יתפתח".

על הפצועים הרבים של הקבוצה אמר סמית': "יש לנו אופציות על הספסל. אמנם מדובר בשחקנים צעירים וחסרי ניסיון, אבל מי שיקבל את ההזדמנות יצטרך לעשות את העבודה".

ריינג'רס ביטלה את אימון הבוקר שהיתה אמורה לקיים במתחם האימונים של הפועל בוולפסון, וערכה אימון אחד בלבד לפני המשחק, בבלומפילד. סמית' הסביר שמבחינתו לא מדובר בביטול: "מראש לא היינו בטוחים שנקיים את האימון הזה. קיימנו משחק ביום ראשון ויש לנו משחק מחר".

קשר הקבוצה, כריס בורק, הוסיף: "יש לנו כמה פצועים שנצטרך להסתדר בלעדיהם. אנחנו לא יודעים הרבה על הפועל, אחרי שנצפה בקלטות נכיר אותם טוב יותר. המאמן שלנו אמנם אמר שנסתפק בתיקו, אבל אנחנו השחקנים באים כדי לנצח. מהריינג'רס מצפים לנצח בכל משחק ובכל מקום. אני בטוח שנשחק טוב, ואם נשמור על ריכוז נוכל גם לנצח. אני לא יודע אם המשחק יהיה קשה יותר מהמשחק מול מכבי חיפה, את זה נדע רק אחרי המשחק".

על ההבדלים ברמת המשחק של הקבוצה באירופה לעומת הליגה הסקוטית אמר ברק: "אירופה זה סגנון אחר, השחקנים מעדיפים לשחק באירופה, הם מגיעים למשחקים עם יותר מוטביציה מאשר בליגה".

באימון המסכם, התרשמו הסקוטים מהאצטדיון של הקבוצה התל אביבית, אך התלוננו על הדשא, שלטענתם גבוה מידי. הצוות המקצועי של הקבוצה בדק אפשרות לקצר את הדשא לפני המשחק מחר, אך נענה בשלילה.

הרכב משוער: אלן מגרגור, אלן האטון, דיוויד וויאר, קרל סוונסון, איאן מורני, ליבור סיונקו, בראים חמדאני, בארי פרגוסון, צ'ארלי אדם, נטשו נובו, כריס בויד.

* ריינג'רס מחזיקה כרגע ברצף של 12 משחקים ברציפות ללא הפסד במסגרת האירופית, הישג שהשווה את הרצף הארוך ביותר בתולדות המועדון שהושג במהלך שנות התשעים. במידה וריינג'רס לא תפסיד גם בבלומפילד, תשבור הקבוצה הנוכחית את השיא. כשנודע הדבר לאלי מקויסט, עוזר מאמן הקבוצה ששיחק בה בזמן קביעת השיא, הוא הגיב בבדיחות ש"במקרה כזה, אני קונה הפסד של 1:0".

עדכון ראשון 12:32
עדכון אחרון: 15:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully