וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קודם כל אוהד ריינג'רס, אחר-כך ישראלי

13.2.2007 / 11:41

סבסטיאן רוזנטל, אזרח ישראלי וחלוץ מכבי פ"ת, לא שוכח את התקופה הנהדרת שלו בריינג'רס ומנתח את סיכוייה מול הפועל ת"א בגביע אופ"א

"קצת אוהד של ריינג'רס? אני אוהד גדול שלהם ותמיד אהיה". סבסטיאן רוזנטל כבר בן 30, אבל כשהוא מדבר על ריינג'רס הסקוטית, אפשר לשמוע עליו שהוא מתרגש. "הייתי שם שנתיים וחצי, אבל סבלתי מהמון חוסר מזל והייתי פצוע תקופות ארוכות", הוא מספר. "למרות זאת, זו התקופה הטובה ביותר בקריירה שלי, תקופה מדהימה והתנסות נהדרת".

ראיון קצר עם רוזנטל על ריינג'רס גורר את המילה "אמייזינג" כמעט בכל פעם שהוא נדרש לספר על הקבוצה או על אנשיה. לא מדובר כאן באוצר מילים קטן כי אחרי למעלה משלוש שנים בסקוטלנד, רוזנטל מדבר אחלה אנגלית. הבנאדם פשוט אוהב את האקסית שלו ומה כבר אפשר לעשות אם לא להיסחף יחד איתו באהבה הבריטית הזו. זה באמת אמייזינג.

לפני קצת יותר מ-10 שנים כונה רוזנטל בישראל "השחקן היהודי הטוב בעולם". הקבוצה מגלזגו שילמה עליו סכום שבאי הבריטי הוערך בסביבות ה-3.5 מיליון ליש"ט והצ'יליאני בן ה-20 עשה מעבר חלומי מקבוצת נעוריו, אוניברסידד קאתוליקה לאירופה. פציעה קשה בברך קטעה לחלוץ את הפריצה שנתיבה בדרך למעלה היה ברור, ואחרי מספר עונות בהן שיחק מעט מאוד משחקים בריינג'רס בגלל פציעות, רוזנטל נטל את מקל הנדודים עד שנחת במכבי פ"ת. כעת הוא יפגוש את ריינג'רס שוב, הפעם דווקא בישראל.

"אני מקווה להגיע למשחק", אומר רוזנטל, "אני מתכוון ליצור קשר עם אנשי הקבוצה ולראות אותם בבלומפילד". וולטר סמית הוותיק היה זה שהביא את רוזנטל לריינג'רס, וזה שבדק אפשרות לשחזר את שיתוף הפעולה עם הצ'יליאני בשנת 2000, כשאימן את אברטון - דבר שלא יצא לפועל. "וולטר הוא מאמן מצוין וכמובן שלמדתי ממנו המון על כדורגל", מספר רוזנטל על מאמנו לשעבר, "אבל הגדולה שלו היא ביחסים שלו עם השחקנים. הוא אדם נהדר, שתמיד עזר לי ותמך בי. היחס האנושי שלו הוא היתרון הגדול שלו".

מה הסיכויים של הפועל ת"א לעבור את ריינג'רס?

"קשה לי מאוד להגיד. עוד לא ראיתי את הפועל, אבל אני יודע שיש שם הרבה שחקנים מנוסים. אני עוקב אחרי ריינג'רס ואני יודע שהם השתפרו מאז שוולטר חזר, אבל שוב, קשה לי להעריך מה הסיכויים".

איזו חוויה צפויה לשחקנים של הפועל ת"א במשחק החוץ?

"אוי, אייברוקס הוא אצטדיון מדהים. בכל משחק הוא מלא ב-52 אלף צופים והוא מאוד קשה לקבוצות היריבות כי הקהל שם לא מפסיק לשיר ולתמוך בקבוצה שלו. גם כשהייתי פצוע והייתה לי תקופה קשה, האוהדים של ריינג'רס תמיד תמכו בי והתייחסו אלי יפה מאוד".

בארי פרגוסון הוא המנהיג של הקבוצה הזו. מה אתה יכול לספר עליו?

"כשאני הייתי בריינג'רס הוא עוד שיחק רוב הזמן בקבוצות הנוער והמילואים, אבל כבר אז אפשר היה לראות שמדובר בשחקן עם הרבה כישרון ועם אופי מאוד חזק. בתקופה שלי שיחקו בריינג'רס שחקנים כמו ריצ'רד גוף, אנדי גוראם, אלי מקויסט ואחרים, כך שהם היו המנהיגים. פרגוסון צבר ניסיון בריינג'רס ובאנגליה (בלקבורן ש.ב.) וכמובן שגם בנבחרת סקוטלנד. היום הוא הלידר של ריינג'רס ואין ספק שמדובר בשחקן מאוד משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully